Gezondheid alle pijlers

Conchotomie

28-03-2010 15:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers!

Hopelijk is hier iemand met ervaring over het volgende;

Al een tijd lang ben ik om de haverklap verkouden. Ik krijg gewoon mijn vitamientjes en mijn weerstand is verder prima. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en nu heb ik een neusspray en pilletjes gekregen die mensen met hooikoorts ook gebruiken. Dit helpt alleen niet. Nu heeft hij gezegd dat ik het nog een maand moest aankijken en dan krijg ik een verwijzing voor de KNO arts. Volgens hem zijn mijn neusvliezen chronisch opgezet en daardoor wordt mijn ademhaling vermoeilijkt. Mocht het niet beter worden dan krijg ik een conchotomie. Daarbij worden mijn neusschelpen (onder narcose) deels weggeschraapt zodat mijn neusopening groter wordt. Ook vertelde hij me dat zijn schoonzoon dat net had ondergaan en 'not amused' was. Ik ben al bang voor de narcose en hou niet van ziekenhuizen, maar het zou toch ook prettig zijn om weer genoeg lucht door mijn neus te krijgen.

Heeft iemand ervaring met deze operatie?
Ja, mijn vriend. Maar volgens mij waren de neusschelpen bij hem weggeschroeid/gebrand. En zijn neustussenschot is toen ook meteen rechtgezet. Zijn een neusschelp is niet helemaal verwijderd en hij heeft eigenlijk nog steeds even veel last van dichte neus enzo. Van de hele operatie was het verwijderen van de tampons uit zijn neus eigenlijk het ergste.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Same here! Ook ooit een vergelijkbare operatie gehad en viel reuze mee. Maar na een paar dagen halen ze de tampons uit je neus en dat is niet fijn. Alsof ze je hersens meetrekken Succes!
Ik heb ook zo'n operatie gehad, werd meteen mijn tussenschot ook maar even rechtgezet.

Viel me allemaal mee maar de periode daarna viel vies tegen.

Moest nog 4 dagen blijven ivm evt risico op nabloeden.

In je neusgaten zitten tampons en ik ben gewend door de neus te ademen en dat kan dan dus niet, heel vervelend.

En inderdaad de tampons eruit was een akelig klusje, ging bijna tegen de valkte.

Eenmaal thuis moest ik nog een dikke week naspoelen met een zoutoplossing, heel goor!

Maar het heeft geholpen en ben tevreden met het resultaat.

Succes!
Ik vind dit nogal een voorbarige uitspraak van je huisarts. Ga nou eerst naar de KNO arts en luister wat deze zegt hierover. Er zijn zoveel behandelmogelijkheden.....................
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
@singalala: Mijn huisarts heeft in mijn neus gekeken en mijn neusvliezen zijn dus chronisch opgezet. Daarnaast heb ik een te smalle neus. Dus ik denk dat als er andere mogelijkheden geweest waren, dat hij dat wel verteld had. En de medicatie die ik heb, werkt ook niet. Maar vrees dat ik toch maar een verwijsbrief moet halen voor de KNO...

@Boemeltje; Fijn dat je operatie bij jou goed gelukt is! Ik hoor alleen vaker dat die tampons eruit halen minder fijn is. Brr krijg al kippevel bij het idee. Het klinkt heel onlogisch dat er tampons in gestopt worden. Net als bij een bloedneus mag je er ook geen tampons in stoppen, want als het bloed gestold is, trek je de wonden weer open. Maar goed, ik ben geen arts.. We shall see.

Thanks voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven