Gezondheid alle pijlers

Constant diarree

25-04-2019 13:06 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een niet zo'n fris verhaal, maar wel een die momenteel mijn leven beheerst. Sinds februari heb ik
af en aan diaree. Ik voel me dan niet ziek (genoeg) om me ziek te melden. Maar fijn is anders. Ik werk
sinds een paar maanden op een kinderdagvervblijf en daar heeft heeft iedereen, medewerksters en
kinderen buikgriep.

De laatste keer hield het twee weken aan en heb ik de huisarts gebeld. Er is toen ontlasting op kweek
gezet maar daar kwam niks uit. Het was toen ook al weer over. Tot afgelopen dinsdag, toen begon
Het weer. Nu voel ik me wel wat grieperig maar niet heel ziek. Mijn huisarts heeft me alleen de uitslag
doorgegeven en verder niets. Fijne dag verder, zeg maar. Wel ben ik vier jaar geleden ook al eens geweest
met vage darmklachten en werd er, eigenlijk zonder onderzoek, gelijk gezegd pds.

Ik heb nu voor een week ongeveer glutenvrije producten gekocht om te kijken of dat helpt. Maar
ik weet verder niet wat nu te doen. Bij het ontlastingonderzoek is gekeken naar bloed, een parasiet
of een bacterie. Dat was er dus niet.

Wie heeft tips?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
25-04-2019 15:44
Probiotica (yakult) drink ik nu sinds een week. Petra, wat is nachtschade?

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Yakult is echt troep en bestaat grotendeels uit suiker. In één flesje van 65 milliliter zit ruim 9 gram suiker. Oef! Dat is meer dan het aandeel suiker in eenzelfde hoeveelheid Red Bull. Misschien handig om etiketten te lezen want je bent je waarschijnlijk niet bewust van wat je binnen krijgt. De light variant zit vol met zoetstoffen. Wanneer dit je gezonde keuzes zijn dan houd ik mijn hart vast voor wat je verder eet. Sommige mensen geloven elke gezondheidsclaim op een verpakking van blue band wit brood net zo goed als volkoren tot fruit in een knijp pakje. Over het algemeen allemaal ongezonde producten die hun claim niet waar maken en waarvan je je dood schrikt wanneer je het etiket leest. Eet onbewerkt voedsel en je hebt al die drankjes, poedertjes, pilletjes en Unilever producten met valse claims niet nodig.

Hoe is je voedingspatroon? Wat eet je zoal op een dag?

Nachtschade is een giftige plant waar o.a. aardappel, tomaat, aubergine, ...e.d. onder valt. Sommige delen van de nachtschade zijn niet eetbaar, sommige alleen na verhitting (aardappel) en andere delen kun je ook rauw eten (tomaat). Er zit echter vaak een beetje van het gif ook in de vrucht en daar kun je bij overgevoeligheid op reageren. Maar goed wanneer je denkt aan een voedsel allergie dan zou ik dat bij een allergoloog laten testen want het kan ook heel iets anders zijn waar je op reageert. Zomaar stoppen met allerlei groenten zou ik niet doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
25-04-2019 23:29
Nachtschade..
Aardappelen, tomaten, aubergine, paprika. Die groep.
Ja ik heb het opgezocht. Ik eet heel veel verse groenten waaronder ook veel tomaten, paprika en aubergine. Kan een arts dit zien aan je bloed of ontlasting? Ofis het een kwestie van weglaten en kijken of t werkt?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
26-04-2019 06:09
Ik wil niet lullig doen maar als ik lees diabetes type 2 en cholesterolverlagers dan heb ik het idee dat je niet bepaald gezond eet, of althans je er niet bewust van bent.
Jij hebt geen last van je darmen maar je darmen van jou.

Als eens gedacht aan een diëtist? Misschien kan je eens goed onder de loep nemen wat je eet.
Yakult bevat bijvoorbeeld veel suiker, en suiker werkt laxerend...
Ik eet juist heel gezond. Geen frisdrank, veel water, alles volkoren, veel verse groenten, geen koek of snoep etc. Helaas is het een erfelijkheidskwestie....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je denkt aan een voedsel allergie dan kun je het beste e.a. laten testen bij een allergoloog. Zij krast dan de stofjes in de rug en kijkt of er een allergische reactie ontstaat. In bloed kun je niet de exacte allergie zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Yakult drink ik omdat ik in mijn wanhoop toch iets moest. En iedereen vindt en adviseert iets anders. Ik weet even niet meer wat te doen en wacht even de resultaten van de onderzoeken af...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven