Gezondheid alle pijlers

Constant ijskoud

30-01-2012 19:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd, maar ik heb het continue ijskoud. Dan is het 23 graden binnen, wat ik voorheen altijd lekker warm vond, en dan zit ik met een maillot onder mijn spijkerbroek, met een hemd, dunne trui, dikke trui, 2 paar dikke sokken, sjaal en handschoenen aan en nog steeds zit ik te rillen als een idioot en heb ik amper gevoel in mijn voeten, vingers e.d. Zeker op mijn werk, waar de verwarming maar op 18,5 staat. Daar vinden ze me maar raar dat ik zo enorm veel laagjes aan heb (ze krijgen het al warm als ze naar me kijken zeggen ze) terwijl ik het nog steeds ijs en ijs koud heb. Iemand enig idee waar dit door kan komen? Heb het ook echt vrij plotseling, het is niet zo dat ik altijd al een koukleum ben geweest ofzo, ik heb het nu pas sinds een week of 2 en normaal gesproken kan ik wel tegen een beetje kou..
Lage bloeddruk? Ineens op een streng dieet gegaan? Ondergewicht? Griep? Zwanger?
ijzertekort?
Ondergewicht en/of lage bloeddruk was ook waar ik als eerst aan dacht...
Rook je?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Schildklier?
.
Klinkt gek, maar minder lagen aantrekken en verwarming thuis ook lager zetten. Je lijf moet zelf hard werken om warm te worden op die manier
Ik weet niet wat voor soort werk je doet. Maar als je een zittend beroep hebt dan is 18,5 graden wel wat aan de frisse kant in de winter.

Maar aangezien je aangeeft dat je het pas sinds kort zo koud hebt, zou ik denken dat je een griepje onder de leden hebt,
Haha bij mij thuis staat de thermostaat altijd max op 18 graden
Ben je zwanger?
18.5 is ook veel te laag.

22 is bij zittend werk normaal (zelfs verplicht door arbo)

Je hoeft er niet iets achter te zoeken, de 1 heeft het sneller koud dan een ander.

ik weet niet of je op kantoor hebt, maar een voetenbankje scheelt ook. Begane grond is sowieso kouder.

Misschien ligt het wel aan hun?

Vele Nederlanders zijn van kinds af aan geleerd om z.m.m. te stoken (zuinig) en hun lichaam is er aan gewend. Of ze hebben hogere bloeddruk, zijn te dik...
Verkleum je misschien zo erg op je werk dat je het thuis ook niet meer warm krijgt?
Ik ben zeker niet zwanger (ben nu ongesteld en anders was het ook niet mogelijk geweest) en heb ook zeker geen ondergewicht. Nu na de feestdagen mogen er juist weer wat kilootjes vanaf ;). Ik ben ongeveer een maand geleden wel begonnen met het minderen met gluten en lactose, zou het daar aan kunnen liggen? Want daarna begon het dat ik het zo koud heb steeds. Maar dat 'dieet' heb ik eerder ook al 2x gevolgd en toen had ik nergens last van, daarbij ben ik nu aan het minderen en niet geheel gestopt met gluten en lactose zoals die eerdere keren. Ik ga vanmiddag maar eens ijzertabletten kopen, kijken of dat verbetering brengt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven