Gezondheid alle pijlers

Cranberrysap bij blaasontsteking

15-12-2014 17:45 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

dit is mijn eerste topic. Ik heb eigenlijk een redelijk simpele vraag, ik hoop dat iemand me er verder mee kan helpen.

Ik heb helaas last van een blaasontsteking. Al van kinds af aan ben ik hier gevoelig voor, heb het al meerdere malen gehad. Mijn vraag is:

Heeft het zin om cranberrysap te drinken terwijl je een blaasontsteking hebt?

Ik doe dat namelijk wel, maar weet niet of de pijn nou door de cranberrysap verzacht wordt, of de ontsteking aan het genezen is.
Live love life give love
quote:viva-amber schreef op 15 december 2014 @ 18:22:

Warme kruik op je buik.Dat klinkt goed, ga ik proberen, thanks!
Live love life give love
quote:misschicken schreef op 15 december 2014 @ 18:08:

Dit kost geloof ik een euro of 7 per fles, doe je dus een dag of 3 mee....goedkoop is anders hahahaNiet echt goedkoop nee, maar een gezond lichaam zonder branderig gevoel is me wel wat waard :D
Live love life give love
Die pure dus kopen, niet die verdunde zooi
Beterschap!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:misschicken schreef op 15 december 2014 @ 18:57:

Die pure dus kopen, niet die verdunde zooi Ga ik doen, thanks! 😁 Denk je iets "healthy" te kopen, is het weer gewoon troep. Toch maar voor het dure maar wel goede product gaan
Live love life give love
quote:viva-amber schreef op 15 december 2014 @ 19:01:

Beterschap!Merci!
Live love life give love
het gaat er om dat het zuur is, daar gaan bacterieen van dood. Verse jus dorange helpt ook goed, liefst met een beetje citroen erbij.
quote:lonabonaventura schreef op 15 december 2014 @ 17:55:

[...]

Nou, een verwaarloosde blaasontsteking kan flinke schade en ellende opleveren

.

Nou, de blaasontstekingen die ik kreeg gingen snel weg als ik cranberrysap dronk (zonder suiker overigens), zonder dat ik antibiotica nodig had. Voor ik dat sap ging drinken, had ik altijd antibiotica nodig om van een blaasontsteking te genezen. Ik ben uiteindelijk structureel cranberrysap gaan drinken, wel een jaar lang, en sindsdien heb ik er geen meer. Toeval?

En ik zeg natuurlijk niet dat je geen antibiotica moet nemen als het sap niet zou helpen.
Ik gebruik al jaren cranberry sap van forever living. De pulp zit er gewoon in, het is duur en niet lekker maar bij mij helpt het. Elke ochtend 50 ml op nuchtere maag.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 16 december 2014 @ 13:32:

Ik gebruik al jaren cranberry sap van forever living. De pulp zit er gewoon in, het is duur en niet lekker maar bij mij helpt het. Elke ochtend 50 ml op nuchtere maag.Respect. Ik heb het ongeveer een jaar volgehouden maar toen werd ik er zo beroerd van dat ik ermee ben gestopt. Vond het zó zuur op de nuchtere maag.
Van verschillende artsen heb ik gehoord dat cranberry sap/pillen goed is bij een blaasontsteking, dus ik denk dat dat echt geen fabeltje is! Ik kende die uit de natuurwinkel niet, dat is wel een goeie, want die ocean spray is vooral suiker en dat is juist weer slecht bij een blaasontsteking.

Afgelopen twee maanden heb ik al 6 antibiotica kuurtjes gehad, ik word er nogal moedeloos van Maar ze gaan nu wel verder onderzoek doen. De arts verwacht er niets van, het schijnt gewoon heel moeilijk te behandelen te zijn.
Het ligt vaak aan je eet en drink patroon.

Volhouden is het advies. Veel drinken, weinig suikers.
Ja en?
Ik heb laatst een onderzoek gelezen waarin wordt gezegd dat zuur niet helpt.

Maar dat cranberrysap de blaaswand glad maakt en dat de bacteriën zich daardoor niet kunnen hechten hieraan. En plas je ze dus uit.
Dit artikel was het denk ik:

http://www.elsevier.nl/Algemeen/nieuws/ ... ER265248W/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven