CT scan/contrastvloeistof
zondag 27 juli 2014 om 13:23
Hoi, ik moet een CT scan van mijn buik/onderbuik/borst en ik moet vanaf een dag daarvoor een contrastvloeistof drinken (telebrix)
Ik ben voor die CT scan niet echt bang maar wel voor die vloeistof....ben erg bang om er misselijk van te worden..
Heeft iemand ervaring hiermee? Heeft iemand dit wel eens moeten drinken?
Ik ben voor die CT scan niet echt bang maar wel voor die vloeistof....ben erg bang om er misselijk van te worden..
Heeft iemand ervaring hiermee? Heeft iemand dit wel eens moeten drinken?
zondag 27 juli 2014 om 14:06
zondag 27 juli 2014 om 14:21
zondag 27 juli 2014 om 14:52
Een aantal jaar geleden heb ik dit gedronken, Telebrix Gastro. Ik vond het niet heel vies en ik werd er niet misselijk van, en ook ik heb een lichte overgeeffobie. Het werkte op mijn darmen. De eerste uren nog niet (ik heb gewerkt en mocht niet eten, alleen die vloeistof drinken, en ik werd daar heel slap van) aan het einde van de middag zat ik om de haverklap op het toilet en poepte ik water... Bijzondere ervaring maar ik heb er verder weinig last van gehad, ook achteraf niet.
Succes en sterkte met je onderzoek!
Succes en sterkte met je onderzoek!
zondag 27 juli 2014 om 14:53
Zelf heb ik een paar jaar geleden meegemaakt. De eerste keer kwam ik op de spoedeisende hulp terecht en hoefde ik geen drankje te drinken. Toen had ik nergens last van, na de scan met vloeistof.
De tweede keer moest ik idd een dag ervoor een drank drinken en nog 1 of 2 uur voor de scan. Toen ik klaar was met de ct scan kon ik direct door naar het toilet met diarree. Daarna nog 1 dagje gehad. Leek wel alsof het ervoor zorgde dat de vloeistof zo snel mogelijk afgevoerd werd ofzo. Verder totaal niet misselijk geweest of iets anders.
Succes!
De tweede keer moest ik idd een dag ervoor een drank drinken en nog 1 of 2 uur voor de scan. Toen ik klaar was met de ct scan kon ik direct door naar het toilet met diarree. Daarna nog 1 dagje gehad. Leek wel alsof het ervoor zorgde dat de vloeistof zo snel mogelijk afgevoerd werd ofzo. Verder totaal niet misselijk geweest of iets anders.
Succes!
zondag 27 juli 2014 om 14:57
ah dank jullie wel voor de ervaringen!
Tja, voor de meeste mensen is het geen probleem een keer misselijk te zijn maar ik heb daar zo'n fobie voor dat ik er gerust een week niet van zal slapen en eten.
Ik vind het ook erg kinderachtig van mezelf maar ik raak echt compleet in paniek. Dit onderzoek moet gebeuren en het helpt me zo om ervaringen te lezen.
Tja, voor de meeste mensen is het geen probleem een keer misselijk te zijn maar ik heb daar zo'n fobie voor dat ik er gerust een week niet van zal slapen en eten.
Ik vind het ook erg kinderachtig van mezelf maar ik raak echt compleet in paniek. Dit onderzoek moet gebeuren en het helpt me zo om ervaringen te lezen.