Gezondheid alle pijlers

ct scan + piercings

24-09-2014 22:50 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg over een paar weken een ct scan van mijn sinusitis (bijholtes). Nu heb ik meerdere piercings in mijn gezicht/oren. Tongpiercing, inner conch, tragus en rookpiercing. De tragus krijg is sowieso niet uit, en de inner conch is erg gevoelig.

Moeten de piercings allemaal uit?
Even het zh bellen?
Zo ver ik het weet moet idd alles eruit.
Bij mij moest alles er uit. Dit was een jaar of 10 geleden.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Bij een MRI wel, een CT niet altijd.
Het kan voor verstoring van het beeld zorgen afhankelijk van waar het zit en waar een foto gemaakt moet worden.
Piercings moeten eruit, ze zitten in het gebied waar de beelden van worden gemaakt.

( een navelpiercing had bijv nu geen probleem geweest)

Maar omdat je schrijft dat dat lastig is voor sommige piercings zou ik contact opnemen met het zh

Los van dit: piercings die lastig te verwijderen zijn vind ik persoonlijk onverstandig.

Edit: ze zitten, op je tong na, in je oren. Ik denk dat het wel kan.

Overleg even met het zh. Leg even goed uit waar de piercings zitten ipv de namen te noemen

Blijft dat piercings hebben die lastig te verwijderen zijn niet zo handig is
Je bent zelf een theepot
Bij een ct-scan wordt er beeld gemaakt vanuit verschillende posities rondom de te onderzoeken plek (de sinus in dit geval). Alles van metaal wat daar rond omheen zit geeft vertekening van het beeld en moet dus verwijderd worden.

Als het niet verwijderd kan worden zal de ct-scan nog wel kunnen worden uitgevoerd, maar is het risico dat bepaalde gedeeltes niet goed te zien zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven