Gezondheid alle pijlers

CVS / chronische burn out

23-11-2011 12:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik vandaag als diagnose gekregen bij de GGZ en ik ben vervolgens zo weer naar huis gestuurd. Ik moet nu wachten tot ik een brief krijg.

Heeft iemand ervaring hiermee? Met behandeling, prognose, medicijnen enz. Ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Ik ben geholpen door een opname in een herstellingsoord. Daar leer je weer helemaal voor jezelf te kiezen en je eigen tempo aan te houden. Daarna heb ik een jaar therapie gehad, met anti depressiva en EMDR.

Nog steeds ben ik niet de oude, maar ik kan wel weer aan het werk.

Sterkte!
Hoi Pombeertje, ook ik heb een soortgelijke combinatie, namelijk ME/CVS en een ptss. Door de stress die een ptss met zich meebrengt is het erg lastig te hertsellen van ME. Je zit dan namelijk continu met een fight flight or fright-reactie, wat je immuunsysteem verzwakt en je spijsvertering voor een deel stillegt, etc.

Na een lange zoektocht ben ik uitgekomen bij de amygdalatraining van Gupta. Hij gaat ervan uit dat CVS in stand wordt gehouden door de (onbewuste) stressrespons. Dat zou bij een chronische burnout ook waarschijnlijk zijn. Hij heeft zelf CVS gehad en hier een programma voor ontwikkeld. Als je googelt op ervaringsverhalen, kun je zien dat veel ME-ers door zijn programma zijn hersteld. (Er zitten ook mensen bij die ik heb gekend, dus de verhalen zijn geen marketingtruc).

Ik ben er pas mee begonnen maar ik heb goede hoop dat dit me gaat genezen. Misschien is het ook wat voor jou?

Je kunt via zijn site gratis de links naar de eerste sessies krijgen, die staan online.
Bedankt voor je reactie!

\Ik heb dus eigenlijk al 10 jaar jaar een burn out. Mijn leven heb ik al aangepast omdat ik studeer en een aangepast traject volg.

Maar binnenkort moet ik een baan zoeken, en dat wordt heel lastig. Ik kan maar 16 uur werken weet ik uit ervaring, blijvend weet ik vrijwel zeker. Ik twijfel nu of ik een wajong moet aanvragen, hoe, wat, wanneer enz. Ik ben gelukkig niet depressief. Wat waren jou klachten precies?
Dat klinkt goed, ik ga even kijken.

Ik heb misschien ook wel ptss denk ik zelf. Psychiater noemde ook hypersensitiviteit.
Maar is hypersensitiviteit niet ook een gevolg van ME/burnout? In het begin van mijn ziekte kon ik zelfs geen licht en geluid meer verdragen, de ziekte doet veel met je zenuwstelsel. Maar dat is omkeerbaar.

Misschien ben je daarnaast ook hypersensitief hoor, maar het is ook een cirkel waar je in komt als je burnout/CVS hebt.

Als je de links bekijkt, is vooral sessie 2 interessant. Hierin legt hij uit hoe chronisch vermoeiden in een cirkel blijven zitten van stress -> vermoeidheid en onverklaarbare lichamelijke klachten -> nog meer stress (want 'wat is er met me aan de hand en hoe ga ik er in godsnaam mee om? ) -> nog meer vermoeidheid en lichamelijke klachten -> nog meer stress, etc.

Wacht, ik kan de links ook gewoon voor je plaatsen. Ze staan op youtube.

SESSION 2: PART 1

http://www.youtube.com/watch?v=SEtyMHbf08U

SESSION 2: PART 2

http://www.youtube.com/watch?v=OYuOXdjaSJY

SESSION 2: PART 3

http://www.youtube.com/watch?v=8GKA3h56VWc

SESSION 2: PART 4

http://www.youtube.com/watch?v=JU-rOvhTZxA

SESSION 2: PART 5

http://www.youtube.com/watch?v=1YhI9eXkTic

SESSION 2: PART 6

http://www.youtube.com/watch?v=01srRrDqj54
Electroacupunctuur. Laat je precies zien wat er met je lichaam mis is.
odi et amo
Pombeertje, wat erg voor je ik heb ook ziets gehad, burn out:

Moest zomaar huilen om niks en heel moe slecht slapen harkloppingen. Bij mij kwam het door te veel werken, weinig daglicht (werkte snachts en overdag) slechte relatie. Nare werksfeer.

Wat mij eruit heeft getrokken is veel sporten (het liefst met sauna erna als beloning)

Het klinkt tegenstreidg omdat je zo moe bent maar je moet juist conditie opbouwen.

Veel wandelen in de natuur helpt ook! Neem geen enge anti depressia daar raak je verslaafd aan.

Je eigen lichaam is een apotheek als je sport of loopt vooral duursport maak je zelf stofjes aan waar je gelukkig van wordt1

Succes, Geloof in jezelf je bent sterker dan je denkt, denk maar aanmensen in bv nnodsituatuies we kunnen kilometers lopen zonder eten etc.

Mediteren om je hoofd leeg te maken is niet moeilijk gewoon op je bed zitten en inn het nu zijn. Kijk om je heen neem alles in je op en blijf in het niu je wordt steeds beter je kunt dan op elk moment jezelf tot rust brengen. Bv in de rij bij de supermarkt.(goed boek eckhart Tolle, leven in het nu)

Hij zegt dat iedereen vanwege de evolutie vdm een burn out krijgt omdat we uitgevolueerd zijn nu moeten we leren onze hersens tot kalmte te brengen.
Ik heb ME/CVS en ben onder behandeling bij het Vermoeidheidcentrum in Lelystad. Door een multidisciplinaire behandeling hoop ik weer op de been te komen. Ik kan je dus nog niet vertellen of het gaat helpen. Ik wil je wel heel veel succes wensen.
Ik heb zelf ook CVS, al 10 jaar en ik probeer er nog steeds mee te leven. Ik studeer/werk en loop stage, eigenlijk veels te veel maar het is ook rustmomenten pakken!

Ik heb in Utrecht, jaren geleden een cursus gevolgd die heette Balanz. Zo leerde ik mijn patronen herkennen waardoor ik moe bleef, ik heb hierin aandachtspunten geleerd.

Overigens heb ik ook een enquête opgesteld voor mensen met CVS, mocht iemand van jullie die willen invullen zou dat super zijn!

www.thesistools.com/web/?id=234714 (zie ook prikbord hier op het forum, bij gevraagd)
Helaas heb ook ik de diagnose ME/CVS gekregen. Ik ben al bijna een jaar onder behandeling bij het vermoeidheid centrum en ga zeker vooruit, maar vind het niet voldoende. Ik heb veel terugvallen en helaas hoeft er maar iets kleins te gebeuren en het is weer helemaal mis.

Pink11, een paar dagen geleden las ik jouw berichtje over Gupta. Ik ben er meteen over ga lezen en vind het ongelofelijk, wat herkenbaar!!!! Ik heb de dvd's besteld en hoop dat ze er snel zijn. Ik vind het vooral fijn dat jij verklaard waar het vandaan komt en iets doet aan de oorzaak ipv het bestrijden van de klachten.

Merk jij al iets??? Weet je trouwens of er meer mensen in NL Guptas retraining doen? Het lijkt mij erg fijn om contact te hebben met mensen die het ook doen.

Bedankt trouwens voor het posten van je berichtje. Ik heb een erg goed gevoel bij de retraining en door jou ben ik op dat spoor gekomen. Fijn!!
Ik heb ook Fibromyalgie en CVS, dit is ontstaan na de geboorte van mijn jonste kindje. Ik ben momenteel ook bezig met Gupta en ik heb inmiddels een breakthrough!

Ik kan echt iedereen aanraden om naar de filmpjes te kijken. Voor mij was echt een eyeopener. Ik vond de eerste twee weken wel heftig, maar ik zit nu dus in een flow. Ik geloof echt dat ik weer herstellende ben. Doen dus! Succes allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven