Gezondheid alle pijlers

Cyclus 28 dagen, menstruatie 14 dagen. Normaal?

12-07-2011 19:49 15 berichten
In navolging van het kort-menstrueren-topic een andere vraag. Ik ben 35, heb kinderen, heb overgewicht, ben niet aan de pil. Van de 28 dagen ben ik 14 dagen ongesteld. Gaandeweg is het van de drie dagen die het ooit lang geleden duurde, met iedere bevalling langer geworden. Tot nu dus de helft van de maand. Is het normaal te noemen om zo lang ongesteld te zijn? Het is ook nog eens heel heftig (lees de middelste vijf dagen tampons en maandverband en dan nog iedere twee tot drie uur moeten wisselen). Is er iets tegen te doen?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet normaal.

Sterker nog, je kan er bloedarmoede van krijgen als het echt zo heftig is als je verteld en zo lang..

Ik zou als ik jou was morgen een afspraak met de HA maken.
Nou bloedarmoede krijg je niet zo gauw hoor, je lichaam kan heel snel weer nieuw bloed aanmaken. Ik denk dat je misschien last hebt van een vleesboom, als je er veel last van hebt laat je even doorsturen naar een gynaecoloog.
anoniem_36363 wijzigde dit bericht op 12-07-2011 20:01
Reden: gynaecoloog verkeerd geschreven.
% gewijzigd
Ja, er is iets aan te doen.

Je zou de pil weer kunnen gaan slikken en dan elke keer 'n paar maanden doorslikken.

Je kunt ook 'n novasure behandeling laten doen. Hierbij wordt je baarmoederslijmvlies weggebrand en kreeg je veel minder opbouw van die zooi, zodat het bloedverlies minder wordt. Bij sommige gelukkigen kan 't zelfs helemaal wegblijven, da's bij mij niet 't geval, maar ik ben van 7 dagen bloeden als 'n rund naar 2-3 dagen gegaan, dus zeker geen verkeerd resultaat. Alleen de buikkrampen zijn 2 dagen onhoudbaar zonder pil, dus ik ga weer met proberen.
De pil is geen optie. Ik word er depressief van en mijn PMS is dan tien keer erger dan normaal. Prikpil idem en hormoonspiraaltje ook.

Novasure klinkt pijnlijk of valt dat wel mee?
Nee dat is echt niet normaal!

Hoelang heb je al een periode van 14 dagen?
Ga naar de HA. Als je via dat traject uitbehandeld ben, zou je ook nog acupunctuur kunnen proberen.
Ik houd in mijn agenda bij wanneer ik ongesteld ben. Ik heb daarnet even terug gebladerd tot januari 2010. Ik was in januari 2010 ook al 14 dagen van de 28 ongesteld. Dus hoe lang precies weet ik niet, maar zeker anderhalf jaar.
quote:dddandelion schreef op 12 juli 2011 @ 20:20:

Ik houd in mijn agenda bij wanneer ik ongesteld ben. Ik heb daarnet even terug gebladerd tot januari 2010. Ik was in januari 2010 ook al 14 dagen van de 28 ongesteld. Dus hoe lang precies weet ik niet, maar zeker anderhalf jaar.

Maar waarom ben je niet eerder hiermee naar de HA gegaan joh?

Je weet toch dat dit niet okay is??

Morgen bellen voor een afspraak hoor, dit is niet zoals het zou moeten
Heb je misschien een koperspiraaltje?

Sinds die bij mij verwijderd is ben ik nog maar 2 dagen, met was het 8 dagen. En ook mijn PMS is minder geworden.
Ik word precies om de 3 weken ongesteld, is dat normaal? Wel is het maar 2 dagen en heel licht. Ik doe ook niet aan anti-conceptie, terwijl dit wel bij PMS zou kunnen helpen. Daar heb ik de laatste jaren wel last van, helaas.
quote:dddandelion schreef op 12 juli 2011 @ 20:13:

De pil is geen optie. Ik word er depressief van en mijn PMS is dan tien keer erger dan normaal. Prikpil idem en hormoonspiraaltje ook.

Novasure klinkt pijnlijk of valt dat wel mee?Valt reuze mee. Werd met plaatselijke verdoving gedaan en deed wel pijn, maar dat duurt maar 2 minuten. Daarna heb je 'n paar dagen dezelfde buikkramp als van 'n ongesteldheid. 't Is het in elk geval waard vind ik.
quote:Kier_V schreef op 12 juli 2011 @ 20:33:

[...]

Maar waarom ben je niet eerder hiermee naar de HA gegaan joh?

Je weet toch dat dit niet okay is??

Morgen bellen voor een afspraak hoor, dit is niet zoals het zou moeten Heel genant om dit te tikken, maar goed. Ik durf met dit soort dingen nooit zo goed naar de huisarts. Ik heb in mijn jeugd altijd te horen gekregen dat ik te dik was (ben ik nu wel, was ik toen niet) en alle klachten die ik had lagen daaraan. Zelfs oorpijn etc werd toegeschreven aan mijn zogenaamde te dik zijn. Nu ik uiteindelijk ook daadwerkelijk te zwaar ben, schrijf ik zelf alles standaard toe aan overgewicht. Dat ik zo heftig ongesteld ben, komt in mijn hoofd alleen maar door overgewicht. Dus wel of niet normaal of wel of niet naar een arts komt dan niet in mijn hoofd op. Ik ben dik dus ben ik zo erg ongesteld...
jaeennouja, geen spiraal.

Elninjoo, ik ga morgen naar de huisarts om een verwijzing te halen voor de gynaecoloog. Dank je voor je uitleg. Het lijkt me (na wat verder googlen) zeker een goede optie.
Wat naar dat je dit altijd te horen hebt gekregen!

Maar dit ligt natuurlijk niet aan al dan niet overgewicht.

@juf achterbak, gelukkig studeer ik wat medisch en weet ik goed hoe je eraan komt. Je kan serieus wel bloedarmoede krijgen van te veel, te lang ongesteld zijn. Natuurlijk niet van een keer of 2 maar had wel door dat dit al langer speelt bij TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven