Gezondheid alle pijlers

Cymbalta

28-07-2011 08:50 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben benieuwd of er hier meer dames zijn die Cymbalta gebruiken en hoe het bevalt. Ik gebruik het nu 3 weken en slaap erg slecht. Ik lig wel lekker, ben wel rustig, maar lijk de hele tijd tussen wel en niet slapen te zweven. Voor de rest heb ik een erg droge mond. Ik slik dagelijk 60mg. Ik gebruik het met name om angsten onder controle te krijgen. Daarnaast ga ik beginnen met gesprekken bij een psycholoog. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Hoi Work,

Ik heb het een dik jaar geslikt.

Het begin vond ik een ramp duizelig ,slaapgebrek,meer transpireren en bizare dromen.

Toen dat over ging heb ik er veel baat bij gehad.( duurde ongeveer een maand)

Werd rustig kreeg meer zelf vertrouwen en ben nu alweer bijna een jaar zonder.

Afbouwen ging ook goed , al heb ik wel maar 20mg geslikt.

Wat mij veel hielp is dat mijn angsten dus echt ongegrond waren , een pil en je voelt je veel beter!

Dan kan ik het ook zelf wel!

Veel sterkte!
Bedankt voor je reactie. Ging het slechte slapen over na verloop van tijd?
Het scheelt bij mij heel veel of ik het 's ochtend of 's avonds slik want het is inderdaad net een caffeine boost zonder de hartkloppingen... Nu ben ik er net pas mee begonnen dus ik weet nog niet of dat naar verloop van tijd minder wordt.
Zonder reacties te lezen, ga ik je nu waarschuwen voor de grootste troep ter wereld. Nadat ik om diverse redenen depressief thuis kwam te zitten, kreeg ik dit middel.

Tuurlijk, het helpt wel. Maar realiseer je wel dat wanneer je wakker wordt uut de roes die Cymbalta heet, je zon 40(!!!!!!!) kg zwaarder bent dan voorheen. Ja, in slechts een jaar slikken.

Als er een andere mogelijkheid is, grijp deze. Van 40kg extra ben ik inmiddels ook depri. En dan heb ik het nog niet over de andere klote kwaaltjes die ik er aan over heb gehouden, qua hormonen etc. Nu, 4 jaar later, ruim ik nog steeds de scherven bij elkaar van het gebroken leven dat cymbalta bij mij achter liet. En het is het gewoon niet waard.

Succes, sterkte, en overweeg andere stappen.
ik heb 3jaar cymbalta 50mg gebruikt ik ben niet aan aan gekomen ,en begon na ong 2 weken goed en rustig te slapen ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.
quote:jaimee21 schreef op 29 juli 2011 @ 21:03:

Zonder reacties te lezen, ga ik je nu waarschuwen voor de grootste troep ter wereld. Nadat ik om diverse redenen depressief thuis kwam te zitten, kreeg ik dit middel.

Tuurlijk, het helpt wel. Maar realiseer je wel dat wanneer je wakker wordt uut de roes die Cymbalta heet, je zon 40(!!!!!!!) kg zwaarder bent dan voorheen. Ja, in slechts een jaar slikken.

Als er een andere mogelijkheid is, grijp deze. Van 40kg extra ben ik inmiddels ook depri. En dan heb ik het nog niet over de andere klote kwaaltjes die ik er aan over heb gehouden, qua hormonen etc. Nu, 4 jaar later, ruim ik nog steeds de scherven bij elkaar van het gebroken leven dat cymbalta bij mij achter liet. En het is het gewoon niet waard.

Succes, sterkte, en overweeg andere stappen.

Wat een onzinnige reactie zeg.......AD werkt voor iedereen verschillend en kan voor heel veel mensen juist een goede werking hebben. Dit is ook een vd weinige ad´s waarbij de kans op aankomen klein(er) is. Waarschijnlijk heb jij pech gehad, maar het lijkt me geen reden om TO zo´n angst aan te jagen.

Ik gebruik het ook, al geruime tijd en ben er heel tevreden over. Niks aangekomen. Dus dat kan ook. Succes en sterkte TO!
juist ik vind dat ook je zou het gewoon een paar weken moeten proberen ik kreeg ze voor depressie en ben er niet op achter uit gegaan
Didi, dat mag jij een onzinnige reactie vinden.

Maar als voor mij het medicijn erger is dan de kwaal, lijkt het mij niet meer dan normaal dat ik de ervaring waar TO om vraagt deel.

En ja, ik had het heel graag anders gezien, maar dit is mijn ervaring.

Sowieso vind ik dat je bij dit soort medicijnen moet kijken of er een andere weg is dan zware AD's.

Als jij dat onzinnig vind, tsja.
En het lijkt me dat je om beter te slapen een iets andere dosering krijgt dan om bepaalde depressies te onderdrukken...

Dat zou ook best eens een rol kunnen spelen in de ernst vd bijwerkingen.

TO, hoe is het? Heb je ze nog geprobeerd?
Mijn man gebruikt cymbalta nu ongeveer 4 maanden en heeft na de opstart (die hij zwaar vond) nu veel baat bij cymbalta. Alleen slapen is nog niet wat het moet zijn. Hij wordt snel wakker, slaapt licht, slaapt kort, droomt heftig. Maar is gek genoeg niet moe te noemen.

Ook heeft hij onrust in zijn benen.

Hij is erg blij met dit middel!
Hoi work!

Ik ben benieuwd of je al begonnen bent met de cymbalta en hoe het je bevalt.

Ik ben inmiddels weer een paar dagen verder en merk dat ik inderdaad continu honger heb...(met mijn vorige AD had ik dat veel minder) dus ik kan me zo voorstellen dat aankomen binnen de mogelijkheden zit ;-(

Ik ga het eens met mijn arts bespreken want ik ben niet van plan te gaan wachten tot dat 40kg wordt

Verder heb ik wel echt het gevoel dat het een positief effect heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven