Cyste en draadjes Mirena weg
dinsdag 17 april 2012 om 13:15
Dag dames,
Daar ben ik weer. Laatst heb ik een topic geopend over dat ik nu voor de tweede keer met een cyste zit op mijn eierstok (eerste rechts en nu zit ie links). Die eerste is uit zichzelf weg gegaan en voor mijn huidige cyste moet ik morgen naar de gyn.
Dat is dus morgen, maar ik maak me nu ook eigenlijk al zorgen
ik ben best wel hysterisch hierin omdat ik nog maar 21 ben en zeker een kinderwens heb voor later.
Namelijk; ik dacht net dat het goed was om even te controleren of de draadjes van mijn Mirena nog wel voelbaar zijn, wat ik overigens regelmatig controleer en dan voel ik ze altijd wel zitten ondanks dat ze volgens mijn gyn kort zijn afgeknipt.
Maar nu voel ik ze gewoon echt NIET zitten. Helemaal niets.
Nu ben ik dus bang dat die pijn die ik ervaar (door de cyste) ook te maken kan hebben met de Mirena die ergens anders zit dan waar ie hoort.
Bah, wat kan de tijd langzaam gaan als het een keer sneller moet gaan
Ervaringen? Iemand die me gerust kan stellen (of juist niet)?
Daar ben ik weer. Laatst heb ik een topic geopend over dat ik nu voor de tweede keer met een cyste zit op mijn eierstok (eerste rechts en nu zit ie links). Die eerste is uit zichzelf weg gegaan en voor mijn huidige cyste moet ik morgen naar de gyn.
Dat is dus morgen, maar ik maak me nu ook eigenlijk al zorgen
Namelijk; ik dacht net dat het goed was om even te controleren of de draadjes van mijn Mirena nog wel voelbaar zijn, wat ik overigens regelmatig controleer en dan voel ik ze altijd wel zitten ondanks dat ze volgens mijn gyn kort zijn afgeknipt.
Maar nu voel ik ze gewoon echt NIET zitten. Helemaal niets.
Nu ben ik dus bang dat die pijn die ik ervaar (door de cyste) ook te maken kan hebben met de Mirena die ergens anders zit dan waar ie hoort.
Bah, wat kan de tijd langzaam gaan als het een keer sneller moet gaan
Ervaringen? Iemand die me gerust kan stellen (of juist niet)?
dinsdag 17 april 2012 om 20:18
TO: No worries, ik heb precies hetzelfde als jij. Sinds het stoppen met de pil (lees: minder hormonen in mijn totale lijf) vormen mijn eierstokken ook spontaan cystes, die ook weer spontaan verdwijnen. Tijdje controle gehad, maar het gaat uiteindelijk vanzelf weer over. Bij mij in ieder geval. Ik heb zelfs voor de 2e keer een mirena laten zetten, waarbij ik ook de controles kreeg, en het niet meer voor kwam.
De touwtjes voelde ik bij de eerste nooit zitten, en bij de tweede nu merk ik ze af en toe wel op. No worries dus: het doet zeer waarschijnlijk niets met je vruchtbaarheid oid.
Laat je morgen weten wat eruit kwam?
De touwtjes voelde ik bij de eerste nooit zitten, en bij de tweede nu merk ik ze af en toe wel op. No worries dus: het doet zeer waarschijnlijk niets met je vruchtbaarheid oid.
Laat je morgen weten wat eruit kwam?