Gezondheid alle pijlers

cyste op eierstok

25-05-2011 19:27 14 berichten
Ik kon hier wel een topic over vinden, maar aangezien die uit 2007 was toch een nieuwe..

2 weken geleden heb ik mijn mirena laten zetten.

Het plaatsen ging prima, daarna nog wel buikpijn maar wel te doen.

Tot nu toe is de buikpijn nog niet minder geworden. (ook niet erger, de pijn is precies hetzefde als 5 min. na het plaatsen)

Gisteren had ik een echo om de ligging te controleren.

De mirena ligt goed en ook het vloeien en de buikpijn vallen nog binnen normale marges zeg maar..

De echoscopist keek even naar mijn eileiders (doet ze standaard), mijn rechtereileider is vergroot, er zit een cyste van ongeveer 3 cm. Waarschijnlijk een bloeding (kan meerdere oorzaken hebben zei ze). Over 6 weken weer een echo om te zien of het dan uit zichzelf weg is getrokken, zo niet dan wordt ik doorverwezen naar een gyn.

Van haar hoefde ik me absoluut geen zorgen te maken, en dat probeer ik ook niet te doen, maar het blijft wel door mijn hoofd spoken. Wat dan als het niet weg gaat uit zichzelf?

Iemand ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
ze hadden er van de zomer een bij mij op een eierstok gezien. Na overleg met de gynaecoloog is er niks mee gedaan. Bij de volgende echo kijken ze weer er naar maar ze verwachten geen problemen.

Ik hoop dat voor jou hetzelfde geldt

sterkte
a docter a day keeps the apple away
Dankje marmul!

Ik hoop dat de volgende echo voor jou ook goed nieuws brengt!
Hey Noodles!

Ik heb ook een cyste gehad na hormoongebruik voor IUI. Door de hormonen groeiden er te veel follikels (3) en werd de behandeling afgebroken. Ik moest stoppen met prikken. Normaal gesproken spuit je een hormoon om de follikels te laten springen. Dit mocht ik deze keer niet gebruiken. Ik moest een menstruatie afwachten en dat duurde erg lang. Toen bleek dat 1 van de follikels groter was geworden en een cyste geworden was. Ik heb toen medicatie gekregen om mijn cyclus een kickstart te geven. Dit werkte niet (ik werd wel ongesteld maar de cyste bleef) en toen moest ik afwachten. Ik kon ook aan de pil maar daarmee zou de cyste niet sneller weg gaan. Ik ben toen een paar maanden niet ongesteld geworden. Ineens menstrueerde ik weer. De cyste bleek toen ook verdwenen.

Hopelijk is het bij jou ook niets bijzonders.
Hey Kaetje

Ik neem me steeds voor om op hyves even langs te komen, maar het komt er steeds niet van.. Hoe is het met jou en kootje?

Jij ook een cyste gehad dus? En uit zichzelf verdwenen, dat is wel heel fijn zeg. Hopelijk gebeurt het bij mij ook.
Met Ko is alles goed. Hij heeft vandaag zijn helmpje gekregen en dat ging erg goed. Hij merkt er niets van. En verder is hij net als altijd om op te vreten

En hoe is het bij jou verder?
Ik heb een cyste gehad die ook vanzelf weer weg is gegaan.

Mijn Gyn. raadde me wel aan om in de 6 weken tussen de 2 controles van haar, geen sex te hebben, omdat de eileider anders afgeklemd zou kunnen worden.
Hier ook tot twee keer toe een cyste gehad. Ook ik heb een Mirena. Het komt vaker voor bij Mirenagebruikers. Het is heel vervelend die buikpijn en van een inwendige echo word ik ook niet vrolijk. Maar tot nu toe wegen de voordelen zwaarder.
Bij mij een gigantisch grote cyste op eierstok ontdekt en die is er gelijk uitgehaald (was notabene zwanger anders niet ontdekt) tsja het kan dus beide kanten opgaan :S hoop voor je dat ie vanzelf weer verdwijnt!!
Bedankt voor alle reacties!

@ Kaetje: Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.

Waarom krijgt Kootje een helmpje dan? Sorry, dat is me helemaal ontgaan.. Ik moet écht langskomen op hyves *schaam*..

Hier gaat alles heel goed. M heeft al 2 tandjes en is zo lief, hij kan nu echt hardop lachen zó schattig

@ mamamupke: Gelukkig is het bij jou vanzelf weggeaan. Over sex is er tegen mij niks gezegd, maar ik zal even de huisarts bellen morgen.. (goed dat je het zegt, heb vandaag nog sex gehad )

@ gelukkigmeisje: Wat eng moet dat zijn geweest!

Lijkt me echt schrikken als je ook nog eens zwanger bent alles goedgekomen?

@ Kaatje: ja ik had het al gelezen inderdaad, maar binnen twee weken had ik nog niet verwacht..

En nee die inwendige echo had ik ook wel kunnen missen eerlijk gezegd

En de mirena bevalt jou verder dus goed? Of heb je nog andere bijwerkingen?
Binnen twee weken vind ik ook snel. Ik vind het ook vreemd dat je van een relatief kleine cyste zo'n buikpijn hebt. Ik heb grotere cystes gehad ( 7 en 6 cm) en bij de controle een kleintje van 3 cm, maar die voelde ik dus niet. De gyneacoloog vertelde dat je veel vaker cystes hebt, maar vaak kleintjes die je dus niet voelt.

Ik heb nu mijn tweede Mirena. Eerste 5 jaar gehad, 2 cystes, maar voor de rest geen problemen. Eens per half jaar 2 dagen heel licht ongesteld. Een verademing na 7 jaar heel erg ongesteld (2-3 weken per maand).

Ik ben na mijn eerste Mirena overgegaan op de pil, maar reageerde daar zo slecht op dat ik snel weer ben overgestapt op de Mirena.
Ja Kaatje, precies!

Daarom twijfel ik dus ook of het wel door de mirena komt (de cyste).

En die buikpijn komt voornamelijk door de mirena, dus het kan goed zijn dat ik die cyste niet voel inderdaad..

(Al had ik wel toevallig die ochtend voor de echo al een paar steken rechts onderin.. )

Ik kan ook niet zo goed tegen de pil.

Lijkt me inderdaad een verademing om niet meer ongesteld te zijn, ik heb er altijd veel en lang last van. Ook na mijn bevalling een half jaar geleden enorm lang gevloeid, dus ik ben het ongesteld zijn zó zat..
die cyste die ik had (19*16*6cm ofzo) voelde ik dus ook niet!!! dacht gewoon wat dikker te worden omdat ik aan de verkeerde kant van de 20 zat :D en ja alles is goed gekomen (behalve litteken op buik, die is niet zo mooi)
*aanverwant probleem, maar wellicht niet zo nuttig als toevoeging, daarom ben ik een stille meelezer geworden*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven