cyste op eierstok
zaterdag 24 juli 2010 om 16:07
Hallo,
ik had vorige week erge buikkrampen. De dokter dacht dat het nierstenen waren dus ik kreeg een buikecho. Nou heb ik gister de uitslag gekregen en blijkt dat mijn nieren, gal en lever goed zijn alleen hebben ze een cyste op mijn eierstok gezien. Ik ben hier wel van geschrokken omdat ik niet weet wat mij nu te wachten staat. Vrijdag krijg ik te horen wat de gynacoloog er van vind.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad of het kennen?
ik had vorige week erge buikkrampen. De dokter dacht dat het nierstenen waren dus ik kreeg een buikecho. Nou heb ik gister de uitslag gekregen en blijkt dat mijn nieren, gal en lever goed zijn alleen hebben ze een cyste op mijn eierstok gezien. Ik ben hier wel van geschrokken omdat ik niet weet wat mij nu te wachten staat. Vrijdag krijg ik te horen wat de gynacoloog er van vind.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad of het kennen?
a docter a day keeps the apple away
zaterdag 24 juli 2010 om 16:27
zaterdag 24 juli 2010 om 16:33
Ja ik. Daarvoor heb ik een poosje onder controle gelopen bij de gynaecoloog. Als hij groter werd zou er moeten worden ingegrepen. Of als ik ineens hevige buikpijn zou krijgen. Dat is nooit gebeurd. Wel blijft al 4 jaar een zwangerschap uit dus uiteindelijk kreeg ik, om die reden, in januari een kijkoperatie om te zien of de boel niet verkleefd was en of mijn eileiders wel open waren. Omdat ik die operatie toch kreeg, hebben ze gelijk die cyste maar verwijderd. Maar anders was hij gewoon blijven zitten. Kon geen kwaad zolang hij niet zou groeien. Hoeft dus helemaal niet zo ernstig te zijn hoor. Maak je vooral (nu nog) niet te veel zorgen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

zaterdag 24 juli 2010 om 18:02
Ik heb een cyste gehad nadat ik hormonen had gebruikt voor IUI. De cyste moest bij mij vanzelf weg gaan. Dit heeft zo'n 4 of 5 maanden geduurt. In die tijd werd ik niet ongesteld. Toen ik 2 keer weer gemenstrueert had ben ik weer voor een echo bij de fertiliteitsarts geweest en bleek de cyste weg te zijn.
Het kan dus ook gewoon meevallen!
Het kan dus ook gewoon meevallen!
zaterdag 24 juli 2010 om 18:37
Ik ben vorige week geopereerd aan een cyste op mijn eierstok. Kreeg erge krampen, en de huisarts stuurde me direct naar het ziekenhuis! De hele dag onderzoeken gehad, en toen bleek dus dat het een cyste was, hij was zo groot als een kippenei....
De eileider lag ook gedraaid, ben nu aan het bijkomen, het was toch een pittige operatie! Ik hoop voor jou dat het allemaal meevalt!
De eileider lag ook gedraaid, ben nu aan het bijkomen, het was toch een pittige operatie! Ik hoop voor jou dat het allemaal meevalt!
zaterdag 24 juli 2010 om 19:33
Ik heb ook zeer regelmatig cystes aan mijn eierstokken: de ene keer li de andere keer re. Krijg dan een kuurtje Primolut van de gynaecoloog en dan is het weer over (voor een tijdje). Er is bij mij nog nooit over een operatie gesproken, dat wordt alleen gedaan indien de cyste enorm is (meestal gaat het bij mij om 6x5 ongeveer) of als ie gesteeldraaid is. Het is iets dat bij ons in het ziekenhuis bijna nooit voorkomt (groot academisch ziekenhuis).
vrijdag 30 juli 2010 om 13:01
cyste kan niet altijd kwaad, ik heb er zelf ook een op mijn eierstok. In het ene ziekenhuis zeiden ze dat ie ook vanzelf weer weg kan gaan dat dat ook aan je cyclus kon liggen. Echo's erna was hij er weer. Hij zit niet in de weg dus doen ze er ook niets aan. In ieder geval bij mij....het kan dus ook meevallen.
zaterdag 31 juli 2010 om 12:41
bedankt voor jullie reacties...
heb gister de gyneacoloog gesproken en ze zegt dat de cyste door mn cyclus gegroeid was en daardoor zichtbaar.. waarschijnlijk zouden ze het anders nooit gezien hebben. Ze gaan er ook niks aan doen maar ik vind t idee nog steeds raar
heb gister de gyneacoloog gesproken en ze zegt dat de cyste door mn cyclus gegroeid was en daardoor zichtbaar.. waarschijnlijk zouden ze het anders nooit gezien hebben. Ze gaan er ook niks aan doen maar ik vind t idee nog steeds raar
a docter a day keeps the apple away
dinsdag 3 augustus 2010 om 14:15
Heb ook een cyste gehad. Werd per toeval ontdekt. Aangezien ik niet zwanger raakte vond de gyn dat hij er iets aan moest doen. Eerste keer gepuncteerd (steken ze er een héééééle lange naald in) Bij mij hebben ze een zenuw geraakt en een half jaar met ondragelijke pijn rond gelopen.
Toen hebben ze m er maar uit gesneden. Gedeeltelijk in elk geval. Was zo vergroeid dat ze anders mn eierstok er uit moesten halen. Daarna nergens meer last van. Is trouwens ontstaan door het slikken van hormonen. Dat doe ik dus ook nóóit meer!
Toen hebben ze m er maar uit gesneden. Gedeeltelijk in elk geval. Was zo vergroeid dat ze anders mn eierstok er uit moesten halen. Daarna nergens meer last van. Is trouwens ontstaan door het slikken van hormonen. Dat doe ik dus ook nóóit meer!