Gezondheid alle pijlers

cyste

03-08-2011 01:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik ben 18 jaar, en heb 3 cystes, altans ik denk het.

van 2 weet ik het zeker, die zit onder mijn tepel en een op mijn bil..

alleen de 3e.. die zit op mijn vagina.

mijn linkerschaamlip, in het midden.

ik heb er een paar keer op geduwt, mer er is ook geen wit puntje of iets wat pus aantoont. Nu doet hij ook pijn en heb ik het gevoel dat hij groter wordt !

kan iemand me helpen?

ik ben trouwens te bang om naar de dokter te gaan...
De dokter bijt echt niet. Gewoon gaan dus! Wij kunnen vanaf hier toch echt niet zeggen wat het is en wat je er aan kan doen.

Waarom ben je bang om te gaan?
Hee screamoutx,

Ik herken de 'cystes' die je beschrijft, ik heb er zelf al 9 jaar last van, op exact dezelfde plaatsen. Toen ik het de eerste keer zag, schrok ik er enorm van, ben toen naar de huisarts gegaan die mij gelukkig wist te vertellen dat hier een naam voor is: hidradenitis supperativa. Wellicht moet je deze term eens intikken op Google, misschien herken je de 'symptomen' die je hebt.

Het is overigens niets ernstigs en al zeker niet besmettelijk.

Ik hoop dat je hiermee een beetje bent geholpen! Heel veel succes!
quote:Nelletje schreef op 03 augustus 2011 @ 01:21:

De dokter bijt echt niet. Gewoon gaan dus! Wij kunnen vanaf hier toch echt niet zeggen wat het is en wat je er aan kan doen.

Waarom ben je bang om te gaan?omdat ik de dokter wekelijks, zelfs bijna dagelijks tegen kom bij het winkelen enzo .. mijn schaamte ligt wat hoog..
Maar de dokter ziet ook wekelijks dagelijks vrouwen met cystes voorbij komen. Het is namelijk zijn werk. Als hij jou ziet bij de groentenafdeling denkt hij echt alleen maar aan zijn eten van die avond en verder niets.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:tuttie schreef op 03 augustus 2011 @ 01:29:

Hee screamoutx,

Ik herken de 'cystes' die je beschrijft, ik heb er zelf al 9 jaar last van, op exact dezelfde plaatsen. Toen ik het de eerste keer zag, schrok ik er enorm van, ben toen naar de huisarts gegaan die mij gelukkig wist te vertellen dat hier een naam voor is: hidradenitis supperativa. Wellicht moet je deze term eens intikken op Google, misschien herken je de 'symptomen' die je hebt.

Het is overigens niets ernstigs en al zeker niet besmettelijk.

Ik hoop dat je hiermee een beetje bent geholpen! Heel veel succes!

het komt wel overeen.. maar het zijn wel heel ernstige fotos, kan dat daar op uitlopen?

erg bedankt !
quote:Enn schreef op 03 augustus 2011 @ 01:39:

Maar de dokter ziet ook wekelijks dagelijks vrouwen met cystes voorbij komen. Het is namelijk zijn werk. Als hij jou ziet bij de groentenafdeling denkt hij echt alleen maar aan zijn eten van die avond en verder niets.dat klopt..
quote:screamoutx schreef op 03 augustus 2011 @ 01:40:

[...] het komt wel overeen.. maar het zijn wel heel ernstige fotos, kan dat daar op uitlopen?

erg bedankt !Ze laten inderdaad wel erge varianten zien, maar zo zien ze er bij mij absoluut niet uit. Ze zijn altijd vrij klein, nog kleiner dan op de eerste foto's, maar wel pijnlijk door de druk die eronder zit. Probeer eens om er trekzalf op te smeren, dit krijg je gewoon bij de drogist. Het ruikt naar schoensmeer en ziet er idem uit, maar bij mij werkt het altijd prima zodra ik weer iets voel opkomen. Zalf erop smeren, verbandje (of pleister) erop doen en laten intrekken. Vaak trekt het dan vanzelf weer weg.
-
quote:Enn schreef op 03 augustus 2011 @ 01:39:

Maar de dokter ziet ook wekelijks dagelijks vrouwen met cystes voorbij komen. Het is namelijk zijn werk. Als hij jou ziet bij de groentenafdeling denkt hij echt alleen maar aan zijn eten van die avond en verder niets.

Sterker nog.... hij ziet ook dagelijks/wekelijks/maandelijks vrouwen én mannen voorbij komen die bijvoorbeeld al 10 dagen aan de race zijn, een steenpuist hebben, wratten aan hun anus hebben, groen/paarse afscheiding hebben uit hun geslachtsdeel, huisdiertjes met zich meedragen in al hun lichaamsbeharing (luis of schaamluis), mensen die een ontzettend penetrante lichaamsgeur hebben en die moet 'ie nog aanraken ook....

En daar kom jij met die 3 puntjes..... like he gives any fuck. Serieus.
Eens met Lizzl. Probeer je er overheen te zetten en ga naar de huisarts toe. Jij bent echt niet de enige met lichamelijke ongemakken.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Is het geen steenpuist?

Komt veel voor in de schaamstreek, door de combinatie van wrijving en vochtigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven