darm problemen?
maandag 26 maart 2012 om 16:28
Al 3 jaar lang..af en op een drukkende pijn aan de linkerkant onder de ribben. Vaak rond sept beginnen de klachten...Eerste keer zei de dokter dat ribben gekneusd waren ivm hoesten. Jaar erop was er sprake van een verstopping en na laxatiepoeders waren de klachten weer weg. Nu werden de klachten rond okt zo erg dat hij (het gaat om mijn man) rechtop moest blijven zitten en bijna niet kon eten. Na eerst maagpoeders te hebben gehad bleek het weer aan de darmen te liggen. Weer laxatiepoeders en hij voelde de "blokade"verschuiven. Overdag heeft hij nu geen klachten maar in de nacht beginnen zijn darmen enorm te borrelen en hij kan niet liggen op de linker kant. Na ongeveer 5 min moet hij omdraaien. HIj is wel eens koppig blijven liggen en werd dan na 30 min echt beroerd wakker.
Morgen gaat hij weer naar de huisarts,,,Ik google me suf. Ben er ondertussen achter dat de darmen op de plek waar hij de klachten heeft een soort van kronkel maakt. En dat het ergens wel wat op een prikkelende darm lijkt..maar hij heeft nooit diaree eerder het tegenover gestelde..Hij eet pruimen, yakult, ontbijtkoek, volkoren brood....aan zijn eetgewoonte ligt het niet.
Iemand een idee?
Morgen gaat hij weer naar de huisarts,,,Ik google me suf. Ben er ondertussen achter dat de darmen op de plek waar hij de klachten heeft een soort van kronkel maakt. En dat het ergens wel wat op een prikkelende darm lijkt..maar hij heeft nooit diaree eerder het tegenover gestelde..Hij eet pruimen, yakult, ontbijtkoek, volkoren brood....aan zijn eetgewoonte ligt het niet.
Iemand een idee?