Gezondheid alle pijlers

Darmreiniger, kruidvat

22-08-2007 14:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik heb n potje darmreiniger naturel gekocht, van de kruidvat. Ben benieuwd of iemand dit kent en er (goede) ervaringen mee heeft.

Kom maar op met de reacties....
Hallo...

Ik heb aan dit topic werkelijk niks zinnigs toe te voegen, vind alles wat hier staat waardevol, herkenbaar en Bianca, heb jij dan ook maar overal een antwoord op?

Maar ik wil Antonio complementeren met zijn fantastische, supertoepasselijke avatar.

Antonio, heb je die zelf gemaakt, of heb je'm ergens van het internet geplukt?

Groetjes, Perel.
[quote]Perel schreef op 23 augustus 2007 @ 20:44:

Hallo...

Ik heb aan dit topic werkelijk niks zinnigs toe te voegen, vind alles wat hier staat waardevol, herkenbaar en Bianca, heb jij dan ook maar overal een antwoord op?

Ik ben nou eemaal héél veelzijdig...........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Silky schreef op 23 augustus 2007 @ 16:31:

PDS kán heel vervelend zijn, maar klachten verschillen van persoon tot persoon en - bij mij- van periode tot periode. Zonder stress voel ik me (normaal gesproken) kiplekker.

Zolang ik me rustig houd (géén stress) valt het bij wel mee. Het is bij mij volgens mij door de stress.

De laatste tijd heb ik alleen andere klachten erbij (veeeel bloed bij ontlasting enz enz) en nu ben ik wel ongerust. Heb darmonderzoek gehad en w8 op uitslag.

Ja dat hoor je wel meer, ziektes waarvan men de oorzaak niet kent en van PDS kent men de oorzaak niet, de worden gelijk in verband gebracht met het karakter van iemand en met stress.

Stress kan een bijkomende factor zijn die de PDS versterkt, maar er zijn ook mensen die zonder stress vergaan van de pijn.

Ze zijn het inmiddels eindelijk eens goed aan het onderzoeken en dat werd ook wel tijd.

Ik hoop dat ook dat de topicstarter ook gewoon het reguliere circuit bewandeld en niet zichzelf heeft gediagnostiseerd en zelf een oplossing zoekt.

Want niet elke buikpijn en elk krampje is hetzelfde als een prikkelbare darm stoornis en soms lijkt het wel die kant op te gaan.
Nee absoluut niet doen! Ik snap niet dat er zoveel spul zo te verkrijgen is. Je kan beter naar de huisarts gaan en daar vragen wat je het beste kunt doen om weer een goede darmflora te krijgen. Van heel veel spul wat je zo bij de drogist kan krijgen krijg je echt luie darmen! Straks heb je ze niet door je eetstoornis om zeep geholpen, maar door de troep wat je wilt gaan slikken hiervoor. Er zijn veel verschillende middeltjes en er zullen vast ook wel goede dingen tussen zitten. Maar wat goed is voor obstipatie, is niet goed voor aambeien, diarree enz enz. Je kan echt beter even langs de husiarts gaan. Tot die tijd idd veel groenten en fruit eten. Genoeg vezels en minstens 1.5 liter water drinken. Als je dit doet en het baat dan nog niet zou ik pas verder kijken naar andere mogelijkheden. Als je hier namelijk te vroeg mee begint of niet het juiste middeltje neemt kan je straks helemaal niet meer zonder poepen.

Succes!!
Jeetje, en er wordt maar doorgeschreven hier Wisselende reacties dus mbt die poeder. Er wordt over pds ed geschreven en ik wil ff zeggen dat ik dus niet zeg dat ik dat heb ofzo. n Vriendin van me heeft dat en das idd erg rot maar ook totaal anders dan wat ik heb.
@TO: Nou we zeggen niet dat jij PDS hebt, maar het was min of meer een afdwalende offtopic.

@ nurse: als dat spul van het kruidvat hetzelfde is als die huppeldepup vezels die ik ook krijg, dan lijkt me dat niet zo heel ongezond, maar ik ben het met je eens dat ze beter eens naar haar HA kan gaan. Een probleem met je darmen (wat dan ook) is niet tof en is iets wat je serieus moet nemen.
oke misschien zijn die psychologische vezels onschuldig, maar ik denk dat als je een eetstoornis hebt en gevoelig bent voor laxeermiddelen en andere shit, je je van verre moet houden bij dit soort supplementen. Het is net als de alcoholist die een wijntje wil, 1 kan geen kwaad maar weet de alcoholist de grens??
Psychologische vezels ? HIJ IS LEUKKKKKK !!!

I love Meds ..........trouwen ?
voor gezonde darmen moet je gewoon zorgen dat je voldoende vezels binnenkrijgt, dus groenten en fruit eten enzo...en volkoren brood, al kunnen vezelpillen ook geen kwaad zolang de ingrediënten puur natuur zijn
met al die troep die je tegenwoordig in je voedsel terug vinden kunt en de diverse ziektes zoals kanker op de meest vreemde plekken in je lichaam die zomaar opdoemen , vind ik een jaarlijkse darmreiniging lang niet zo'n gek idee. Ik heb het 1 keer gedaan -13 dagen lang nix eten, alleen voedsame sapjes en kruiden thee drinken en heb me na de kuur in geen eeuwen meer zo fit, helder en gezond gevoelt, door nix naar binnen te schranzen geef je je darmen in die periode de mogelijkheid om zichzelf eens goed te reinigen.

Het kan echt geen kwaad om het eens een paar dagen te proberen mensen en daar heb je kruidvat niet voor nodig.
[quote]leewin schreef op 25 augustus 2007 @ 17:23:

Ik heb het 1 keer gedaan -13 dagen lang nix eten, alleen voedsame sapjes en kruiden thee drinken

Het kan echt geen kwaad om het eens een paar dagen te proberen quote]

O nee, joh ?

Vasten of sapkuren

Bij deze kuren komt het er op neer dat er alleen een bepaalde hoeveelheid vruchtensap en/of groentesap genuttigd mag worden. Bij sommige kuren mag alleen gebruik worden gemaakt van energievrije dranken als water en thee. Een kuur kan varieren van 3 tot maximaal 10 dagen. De sappen dien je te drinken alsof je ze eet: kauwen en laat het lekker door je mond gaan. Het sap zou je lichaam ontgiftigen en ontwateren en je krijgt belangrijke voedingsstoffen toch binnen. Een aanknopingspunt voor gewichtsafname wordt niet genoemd.

Overwegingen

Een dieet onder de 1500 kcal is niet verantwoord omdat het niet voldoende voedingsstoffen bevat die het lichaam nodig heeft. De kuur mist vooral veel vitamines en mineralen. De verbranding van het lichaam zal op een laag pitje komen te staan omdat het weinig brandstof (eten) binnenkrijgt. Wanneer men weer in het oude voedingspatroon vervalt (wat meer calorieën bevat) zal de verbranding nog steeds laag zijn en het lichaam wil graag de voeding die men binnenkrijgt opslaan om reserves te hebben voor een volgende hongerperiode. Nu komt men sneller aan van oude hoeveelheden eten dan voorheen. Dit noemt men ook wel het jojo effect. De verbranding van het lichaam zal dus weer omhoog moeten wat moeilijk is. Een dieet met weinig calorieën zoals bij het sapvasten zal op de korte wel zorgen voor gewichtsafname (grotendeels vocht en niet vet) maar wanneer men weer in het oude voedingspatroon vervalt, komt men vaak meer aan dan het gewicht dat men van tevoren had. Op de lange termijn zijn diëten als het sapvasten zinloos en bereikt men vaak het tegengestelde van wat gewenst is. Het verandert de voedingsgewoonten niet.

Omdat men tijdens het sapvasten dusdanig weinig calorieën binnen krijgt, zal het lichaam al vrij snel overgaan op het afbreken van spierweefsel. De mate waarin dit gebeurd hangt af van de hoeveelheid koolhydraten die het lichaam via sap nog binnenkrijgt.

Twee dagen kuren of vasten kan waarschijnlijk geen kwaad, maar langer moet worden ontraden. Indien het vasten langer dan twee dagen duurt ontstaan tekorten aan essentiële voedingsstoffen. De kans bestaat op een galsteen- of jichtaanval door de sterke caloriebeperking en de stijging van het urinezuurgehalte in het bloed.
Bianca het antwoord is NEE, want dan moet ik straks ook nog swingen, en ik ga liever illegaal vreemd
Darmreiniger? Ik kijk meestal gewoon een tijdje naar een foto van Wolter Kroes, dan komt de aandrang vanzelf, en rap.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik zou eerder kiezen voor een hoge darmreiniging.
quote:meds schreef op 26 augustus 2007 @ 00:19:

Bianca het antwoord is NEE, want dan moet ik straks ook nog swingen, en ik ga liever illegaal vreemd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 augustus 2007 @ 20:33:

[quote]leewin schreef op 25 augustus 2007 @ 17:23:

Ik heb het 1 keer gedaan -13 dagen lang nix eten, alleen voedsame sapjes en kruiden thee drinken

Het kan echt geen kwaad om het eens een paar dagen te proberen quote]

O nee, joh ?

Vasten of sapkuren

Bij deze kuren komt het er op neer dat er alleen een bepaalde hoeveelheid vruchtensap en/of groentesap genuttigd mag worden. Bij sommige kuren mag alleen gebruik worden gemaakt van energievrije dranken als water en thee. Een kuur kan varieren van 3 tot maximaal 10 dagen. De sappen dien je te drinken alsof je ze eet: kauwen en laat het lekker door je mond gaan. Het sap zou je lichaam ontgiftigen en ontwateren en je krijgt belangrijke voedingsstoffen toch binnen. Een aanknopingspunt voor gewichtsafname wordt niet genoemd.

Overwegingen

Een dieet onder de 1500 kcal is niet verantwoord omdat het niet voldoende voedingsstoffen bevat die het lichaam nodig heeft. De kuur mist vooral veel vitamines en mineralen. De verbranding van het lichaam zal op een laag pitje komen te staan omdat het weinig brandstof (eten) binnenkrijgt. Wanneer men weer in het oude voedingspatroon vervalt (wat meer calorieën bevat) zal de verbranding nog steeds laag zijn en het lichaam wil graag de voeding die men binnenkrijgt opslaan om reserves te hebben voor een volgende hongerperiode. Nu komt men sneller aan van oude hoeveelheden eten dan voorheen. Dit noemt men ook wel het jojo effect. De verbranding van het lichaam zal dus weer omhoog moeten wat moeilijk is. Een dieet met weinig calorieën zoals bij het sapvasten zal op de korte wel zorgen voor gewichtsafname (grotendeels vocht en niet vet) maar wanneer men weer in het oude voedingspatroon vervalt, komt men vaak meer aan dan het gewicht dat men van tevoren had. Op de lange termijn zijn diëten als het sapvasten zinloos en bereikt men vaak het tegengestelde van wat gewenst is. Het verandert de voedingsgewoonten niet.

Omdat men tijdens het sapvasten dusdanig weinig calorieën binnen krijgt, zal het lichaam al vrij snel overgaan op het afbreken van spierweefsel. De mate waarin dit gebeurd hangt af van de hoeveelheid koolhydraten die het lichaam via sap nog binnenkrijgt.

Twee dagen kuren of vasten kan waarschijnlijk geen kwaad, maar langer moet worden ontraden. Indien het vasten langer dan twee dagen duurt ontstaan tekorten aan essentiële voedingsstoffen. De kans bestaat op een galsteen- of jichtaanval door de sterke caloriebeperking en de stijging van het urinezuurgehalte in het bloed.Bron - dieetfabels

Het doel van een darmreiniging is dan ook niet in de eerste plaats om af te vallen maar om je lichaam de tijd te gunnen zichzelf te ontdoen van bijvoorbeeld:

Half of niet verteerde voedselresten wat jaren in je darmen blijft hangen;

Afvalstoffen die aan de darmwand vastkleven;

etcetc.Als door een of andere reden in de darm een ongunstig milieu is ontstaan dan zal dit de vorming van gifstoffen tot gevolg hebben. Deze komen via de darmwand in het bloed terecht en kunnen dan op allerlei plaatsen in het lichaam klachten en vage ziektes veroorzaken.

Je kan een darmreiniging doen om af te vallen maar wanneer je weer (bewuster) gaat eten kom je toch wel weer aan. Een darmreiniging is er om je lichaam te reinigen en om je zelf weer fitter en beter te voelen. Iedereen kan wel roepen dat het onzin is maar al die rare (welvaarts)ziektes en allergien hebben wel een oorzaak en waarom zou je je lichaam niet de tijd gunnen om er zelf wat aan te doen ipv te grijpen naar een tijdelijke oplossing als medicijnen -en ook daarvan weet je niet altijd wat erin zit-.

En als 10 dagen te eng is, probeer het in 3 dagen. Maar stoppen na 3 dagen is zonde want dan komt je lichaam net op gang. Voor langere dagen heb je ook kuuroorden zodat men je erbij kan begeleiden.

Hier is nog wat meer info te vinden
Leewin , de TO heeft ee eetstoornis, .die gaat vast niet over van 10 dagen niets eten.
Ik vind de naam "darmreiniger " ook wat overdreven gekozen....... maar ja , om een potje in het schap te zetten met een etiket waarop staat "lekker en gemakkelijk kunnen kakken zonder je de aambeien te moeten persen " da's ook weer zowat.....
Leeuwin, tja das ook nog een optie. Maar t lijkt mij erg ongezond (en in mijn geval ook niet zo handig idd bianca). Ik heb t nu een paar keer gehad en het is niet echt smakelijk. Maar ik denk dat wat extra vezelprut geen kwaad kan, t werkt prima. En die ha ga ik nog wel een keer proberen. Thnx voor alle reacties!
oh, een eetstoornis .... niet goed gelezen

dan heb je geen potje darmreinigingpilletjes nodig maar gewoon eenvoudig bruin brood ... zit ook boordevol vezels en het is nog goedkoop ook!

vezels in dure pilletjesformaat = gewoon een marketing truc, daar trap je toch niet in ?

net als dat activa met bifidus etc onzin = gewoon pruimen kopen , hetzelfde effect en goedkoper
Sommige mensen eten bruin brood, pruimen ,etc. ......en sch**ten nog niet leker makkelijk....ik zit in de gezondheidszorg en zie niet anders .....nou bewegen die mensen ook niet veel en drinken gaat vaak moeizaam, allemaal dingen die niet echt bevordelijk zijn voor de stoelgang natuurlijk .......maar er is op zich niets mis met éxtra vezels die ervoor zorgen dat ontlasten ( ...) wat makkelijker gaat..... scheutje olie wil ook nog weleens helpen .
Hallo iedereen,

als je last van je darmen hebt kan je wel je darmen reinigen maar dan juist moet je rustig aan doen met dat soort dingen.

Drink bijvoorbeeld veel water en thee dat scheelt al een hoop?

Maar juist door je darmen te reinigen haal je de goeie bacterien weg en moet alles op nieuw op bouwen.

Dus reinige van je darmen is echt kul, als je het nodig hebt ga je naar de huisarts en dan zal hij dat wel zeggen of je het nodig hebt ja of nee.

Heb zelf ook een darmziekte maar ik ga dus juist NIET mijn darmen reinigen...
Hoi bianca,

Ik kan ook alles eten, van vezels tot poep pillen, maar geloof me. Ik er er echt niet makkelijker van naar de wc.

Groetjes

jessy
ik vind wel spijtig dat er mensen zijn die je aanvallen omdat je zegt dat je iets extra's moet nemen om je darmen te reinigen,

ik moet medicatie nemen tegen reuma om de pijn wat dragelijker te houden, ik ben nog maar 38 jaar en het was al erg genoeg om alle dagen op te staan met pijn en gaan te slapen met pijn maar door de medicatie kreeg ik ook last van verstoppingen met alle gevolgen van dien en ik had geen zin om medicatie bij te nemen en toen had de dokter me verteld van de psylliumvezels, ook te verkrijgen in capsules, makkelijker als je weg gaat om mee te nemen, en ik moet zeggen dat deze vezelcapsules samen met mijn reumatabletten mijn levenskwaliteit aanzienlijk verhoogd hebben en ik weer veel meer dingen kan doen, dus voor dat je zegt dat het kul is of zever omdat je zo iets neemt denk na dat er mensen zijn die niet anders kunnen om medische redenen
Nee ik ken het niet, en nee ik heb er dus geen ervaringen meer.

En dat wou ik graag zo houden.

Darmen hebben de prettige eigenschap dat ze zelfreinigend zijn. Of ben jij ooit een bejaarde tegengekomen van wie de darmen volgelopen waren doordat ze nooit een darmreiniger gebruikt hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven