Gezondheid alle pijlers

Dat stomme afwachten!

19-04-2012 20:29 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden wegens duizeligheid naar de huisarts geweest. Ik maakte me verder geen zorgen, maar leek me goed om het even te laten checken. Uiteindelijk belandde ik van de week in het ziekenhuis voor een ECG. In het gesprek gaf de arts aan dat mijn hartslag erg laag is en omdat ik geen sporter ben is dat verder niet te verklaren. Het kan echter wijzen op een aantal zaken (diabetes, niet goed werkende schildklier, ziekte van Lyme en nog wat meer zaken) óf er is 'gewoon' iets met mijn hart. Op zich zou het ook nog kunnen dat ik altijd al een lage hartslag heb gehad, alhoewel ik me dat niet kan voorstellen want mijn pols is wel vaker gecheckt in mijn leven en toen kwam er niets vreemd uit.

Afijn, de arts heeft met spoed allerlei onderzoeken ingepland. Maar gatverdegatverdegatver ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen. Ik kwam vrij lacherig het ziekenhuis uit maar intussen vind ik er geen donder meer aan. Het is niet dat ik in paniek ben of denk dat er iets vreselijks aan de hand is, maar ben in mijn hoofd wel heel erg met die onderzoeken bezig. Ik word er stilletjes van en moet stiekem steeds huilen. Wat een rottige onzekerheid. En ergens vind ik het ook weer stom van mezelf, want de kans dat er echt iets ernstigs is is volgens mij klein. Maar ja... het ziekenhuis neemt het wél serieus met die spoedonderzoeken.

Afijn, ik dacht als ik er nou een topic over open dan heb ik daar misschien meer aan dan wanneer ik ga zitten malen. Mag ik hier even blijven piepen af en toe? Tot ik meer weet?
Hè bah, dat meen je niet! En wat nu dan?
.
Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Ik hoop dat er nog wel een oplossing is! Dat zal toch wel?
.
Wat vervelend zeg, hoop dat je niet veel pijn hebt gehad, of gaat hebben!
En met nog een keer proberen zou het wel succes kunnen hebben?
Gelukkig vandaag veel minder pijn. Nu wachten op de cardioloog.
En? Enig idee hoe laat die komt?
Nee weet ik niet. Heb geslapen met Temazepam, ging wel lastig. Maar de afdeling was rustig gelukkig.
Sterkte dat is geen leuk bericht.
Over 3 weken terug komen op de poli. Dan bespreken of ik nog een poging wil wagen of ermee ga leren leven. Andere opties zijn er niet.
Oh en dankje Max!
Nou zeg, en ben je nu weer thuis? En heb je nog ergens last van of niet?
@ magnolia: he? dat is ook wat? Eerst maken ze je bang met een zeldzame ritmestoornis als ik het goed begrijp, en dan sturen ze je zo weg? Duurde het lang? Heb je dit nou 'ineens' gekregen eigenlijk?
.
Nu ben ik weer thuis en aangezien ik net 'nog even' naar een crematie ben geweest ben ik kapot en heb ik erg veel pijn. Languit op de de bank ga ik.

Max ze sturen me niet 'zo' weg, er is gewoon niets aan te doen momenteel. Er bestaan geen andere oplossingen. En ja ik heb dit inderdaad ineens.

Afijn, ik weet nu ook waarom ik zo gigantisch veel pijn heb gehad. Normaliter gebruiken ze gewone aders (daar gingen 3 katheters in), maar bij mij hebben ze ook mijn slagader gebruikt om bij de andere hartkamer te komen die ze wilden checken op een aangeboren afwijking. En dat valt slecht te verdoven, waardoor zowel het erin stoppen van de katheter veel pijn deed, maar vooral ook het feit dat het gehecht moest worden was een regelrechte crime.

Nadat ze dat hadden gedaan heb ik een hele tijd liggen shaken, rillen en klappertanden van (ik denk) de afnemende adrenaline.
quote:__magnolia__ schreef op 17 juli 2012 @ 10:47:

Over 3 weken terug komen op de poli. Dan bespreken of ik nog een poging wil wagen of ermee ga leren leven. Andere opties zijn er niet.

Pffff....

Vervelend voor je Doet het nu nog veel pijn? Geen enorme bloeduitstorting? Dat gebeurt nog wel eens Is er nog iets uit dat andere onderzoek op de aangeboren afwijking gekomen? Weet je waar ze naar keken? En weet je wat je nu precies hebt?
.
Ik heb gejokt. Ik zie nu staan over 3 weken, maar het is pas over 6 weken. Poeh ik was gister echt een beetje in de war van vermoeidheid geloof ik.

Vandaag is de pijn minder dan gister, maar gister heb ik ook een aantal keer stukjes gelopen en dat ga ik vandaag niet doen, blijf lekker thuis. Ik moet echt even bijkomen.

Max er is verder niks uit dat onderzoek gekomen, ze blijven dus bij de eerste diagnose: ventriculaire tachycardie. Ik heb geen bloeduitstorting alleen een klein blauw plekje, had ik in het ziekenhuis al. Ze hebben me gezegd dat als er een bloeduitstorting of een zwelling ontstaat ik het ziekenhuis moet bellen, dat kan duiden op een lekkende (slag)ader.

Vandaag de dag maar doorkomen met de tv, Wordfeud en een boek. En straks komt er een vriendin op de koffie.
Oh ja, en omdat traplopen wordt afgeraden heb ik zoveel mogelijk spullen naar beneden gegooid (in een tas ) zodat ik de rest van de dag beneden kan blijven.

Gisteravond was ik echt een beetje bang voor complicaties. Kwam denk ik ook door de zware vermoeidheid en de teleurstelling die ik moet verwerken, was een beetje aan het piekeren. Maar ik doe gewoon zo voorzichtig mogelijk.
Heej magnolia, ik kwam per toeval op dit topic. Wat vervelend dat je ablatie niet succesvol is geweest. Heb je inmiddels betablokkers of mag dat (nog) niet?

Ik heb hetzelfde als jou, ook een tachycardie. Maar ook nog hartoverslagen (premature ventriculaire contracties). Ik heb wel bètablokkers gekregen. En voel me nu erg goed. Val niet meer flauw tijdens sporten enzo.

Hopelijk kunnen ze voor jou ook snel iets doen wat helpt.
Ook ventriculair?

Wat fijn dat betablokkers zo goed helpen bij jou. Helaas is dat voor mij geen optie, door de combinatie van mijn ritmestoornis en de lage hartslag en bloeddruk kan ik de medicatie (Verapamil of betablokkers) niet verdragen: die hebben allen een bloeddruk en hartslag verlagende werking. Wel geprobeerd, maar dan ben ik zo duizelig dat ik niet eens meer kan lopen.
Ja, ook ventriculaire tachycardie. Oké, ja ik had geen bradycardie, juist een hele ernstige tachycardie. Zat in rust/slaap nog op 100 slagen per minuut. En 200 slagen overdag was geen uitzondering maar ook uitschieters naar 400. Voelde me heel ziek dan. Bètablokkers zijn inderdaad bloeddrukverlagend maar ik slik ze nu 1,5 jaar en heb nog steeds dezelfde bloeddruk. Moest wel verschillende proberen voordat ik de juiste had. Zo duizelig zijn is zeker niet prettig, bah! Moet je er nu maar mee leren leven dan? Of kunnen de artsen nog iets anders voor je doen?

Sterkte ermee!
Oh jee, dát klinkt heftig zeg. En bij jou hebben ze nooit een ablatie gedaan?

Bij mij is het dus een lage hartslag met uitschieters.

Er zijn nog maar twee opties: of ermee leren leven of nog een keer ablatie proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven