Gezondheid alle pijlers

De overgang

28-11-2014 16:40 28 berichten
Op mijn werk kreeg ik een uitnodiging om deel te kunnen nemen aan een cursus/training voor vrouwelijke medewerkers die (bijna) in de overgang zijn, gericht op het omgaan met de veranderingen die de overgang met zich meebrengt.

Omdat ik me nog helemaal niet zo oud voel heb ik op internet eens gekeken wanneer ik dit mag gaan verwachten en hoe erg dat is. Ik vond ook een zelftest (http://www.vrouwenovergang.nl/overig/zelftest.php) met o.a. vragen over slecht slapen, vergeetachtigheid en hartkloppingen (tja, wie heeft dat niet wel eens?), scoorde 12 punten waarbij gezegd werd dat ik vrijwel zeker in de overgang ben

Nu heb ik daar wel mijn twijfels over, dus ik vroeg me af of jullie die test eens kunnen maken om te kijken of je net zo hoog scoort. Misschien is het wel echt zo, maar dan ga ik echt geen training volgen met 'vrouwen die hetzelfde meemaken'

En als je er echt middenin zit, is het dan erg?
Alle reacties Link kopieren
Neemt het ziekteverzuim na zo'n training dan af? Dat lijkt me sterk.
Ik zou echt niet aan zo'n training meedoen als je nog niet het idee hebt in de overgang te zijn. Wie weet duurt het nog minstens 5 jaar voor het zover is.

Je gaat toch ook niet naar de weight watchers als je geen overgewicht hebt.

Je hebt toch nog niets te zoeken op zo'n cursus. Als je zo vroeg er heen gaat ben je tegen de tijd dat je echt in de overgang komt alweer vergeten wat er verteld is.
Jezus wat een test. Als ik die had ingevuld op mijn twaalfde was ik volgens die site al in de overgang geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven