Gezondheid alle pijlers

De pil 1x gebruik, Help

16-10-2013 22:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb bijna zojuist mn eerste strip van de pil gebruikt. Vrijdag neem ik de laatste in en dan dus de stopweek. Omdat het de eerste keer is, vraag ik mij af of ik nou meteen zaterdag ongesteld word of later? Van vele hoor ik pas na 3/4 dagen maar die zijn al tijden aan de pil... ik moet het weten anders heb ik n probleem want maandaag&dinsdag overnacht ik met mijn vriend in een hotel if you know what I mean haha en dan wil ik echt niet ongesteld zijn......

Iemand antwoorden? want anders ga ik miss wel doorslikken terwijl dat natuurlijk niet word aangeraden de eerste 3maanden pil gebruik.
Euhm. Doe het lekker onder de douche dan ofzo. Als je zaterdag of zondag ongesteld wordt.. Ben je dat maandag en dinsdag ook nog wel.. Dus voorkomen kan je het niet denk ik niet. Doorslikken raad ik je heel erg af.
Meestal word je na de laatste pil na 3 dagen ongesteld. Maar dat is bij iedereen anders. Maar zult zeker zaterdag nog niet ongesteld zijn hoor, zo snel gaat dat niet Hihi!
Droom niet je leven maar leef je dromen
Als je vrijdag de laatste pil neemt, zal je waarschijnlijk zondag of maandag ongesteld worden. Je bent ook een paar dagen ongesteld, dus maandag en dinsdag zal je hoogstwaarschijnlijk beide dagen ongesteld zijn...
quote:heliosje schreef op 16 oktober 2013 @ 22:15:

Doorslikken raad ik je heel erg af.Waarom is dat eigenlijk?
je kan eventueel ook tot net na het weekend doorslikken?

maar bij doorslikken heb je wel kans op doorbraakbloedingen

de betrouwbaarheid is dan wel hetzelfde
Staat dat in je bijsluiter, van die eerste drie maanden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:heliosje schreef op 16 oktober 2013 @ 22:15:

Doorslikken raad ik je heel erg af.

Want?

Waarom?

En hoezo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
seks onder de douche? en seks tijdens een menstruatie ga je ook niet dood aan ....

door slikken word idd de eerste tijd afgeraden ik geloof omdat je lichaam al aan de hormonen moet wennen.

en ook kan dit voor een doorbraakbloeding zorgen zeker als je hem pas net slikt,

het beste is dus na vrijdag gewoon stopweek in.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 oktober 2013 @ 22:22:

[...]

Want?

Waarom?

En hoezo?zo ongeveer 9 jaar geleden werd het mij ook afgeraden ivm je lichaam aan de hormonen moet wennen en hormonen bij sommige al heel zwaar vallen is het beter je lichaam er met wat meer rust aan te laten wennen
quote:mamavando schreef op 16 oktober 2013 @ 22:24:

[...]

zo ongeveer 9 jaar geleden werd het mij ook afgeraden ivm je lichaam aan de hormonen moet wennen en hormonen bij sommige al heel zwaar vallen is het beter je lichaam er met wat meer rust aan te laten wennenMaar een paar dagen kan toch wel? Tot na het-grote-seks-avontuur van TO?
Dan ben je zo goed als zeker ongesteld maandag en dinsdag.

Doorslikken zou ik ook nog niet gelijk doen als je net met de pil begonnen ben.

En stel dat je toch besluit door te slikken, wees dan verstandig en doe gelijk een hele strip.

Niet een paar dagen aanklooien met extra pillen en dan stoppen, want anders raak je lichaam helemaal van slag.
Who lit the fuse on your tampon?
Kortom, hier kom ik niet onder uit. Moet maar dan ben ik bang. Balend... Nu net dat we eens weggaan lekker rustig.

Morgen toch even nog de dokter bellen en dan maak ik een besluit voor stopweek of doorslikken. Mocht het dat laatste wezen dan inderdaag een hele strip.

Bedankt iedereen!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 oktober 2013 @ 22:22:

[...]

Want?

Waarom?

En hoezo?Het kan wel hoor... Beschermt sowieso tegen een zwangerschap bij goed gebruik.. maar het is beter om het lichaam even te laten wennen en kans op doorbraakbloedingen te verkleinen.
Ik wilde net zeggen, bel morgen je dokter even wat hij adviseert over het feit dat je eerste ongesteldheid na het begin van de pil niet zo goed uitkomt en of je wellicht kan doorslikken.

Bij mij was het al vanaf de eerste maand dat ik pas op de 4e dag (dus na 3 dagen geen pil) ongesteld werd. Tegenwoordig gebeurt het mij zelfs pas op de 5e dag. Who knows you're lucky.

Maar als je echt heel graag door wilt slikken en je huisarts zegt dat 't prima is.. Slik dan een paar daagjes door (2 dagen zal al genoeg zijn hoor ivm later pas ongesteld worden) en geniet van jullie daagjes weg!
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
Na de laatste pil duurt het 3 dagen voordat je een onttrekkingsbloeding krijgt (bij mij dan). Dus als je vrijdagavond de laatste pil neemt, dan zou je dinsdag (of maandag) ongesteld kunnen worden.
Je lichaam raakt juist minder van slag als je maar een paar pillen doorslikt ipv een hele strip.

Ik zou gewoon een paar dagen langer slikken. Er zitten gewoon voor het gemak 21 pillen in, omdat we weken van 7 dagen hebben dus dat telt handig. Maar dat is geen biologische wet of zo. Hadden we weken gehad van 8 dagen, dikke kans dat er en 24 in een strip hadden gezeten.
(En tuurlijk word je niet zaterdag ongesteld. Je lichaam weet dan nog niet dat de stopweek is begonnen!)
Het verschil tussen 21 dagen slikken en 23 dagen slikken is dermate klein dat je het bijna geen 'doorslikken' kunt noemen. Er is ook geen enkele reden om gelijk een hele strip door te slikken.

Dus slik twee extra pilletjes, neem dan je stopweek en begin daarna aan een nieuwe strip, dan houd je deze strip min 2 pillen apart voor de volgende keer dat je wil doorslikken. Da's makkelijk.
quote:moondust schreef op 16 oktober 2013 @ 22:34:

Dan ben je zo goed als zeker ongesteld maandag en dinsdag.

Doorslikken zou ik ook nog niet gelijk doen als je net met de pil begonnen ben.

En stel dat je toch besluit door te slikken, wees dan verstandig en doe gelijk een hele strip.

Niet een paar dagen aanklooien met extra pillen en dan stoppen, want anders raak je lichaam helemaal van slag.Mits het een éénfase pil is, is dit klinkklare onzin.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Doorslikken kan prima, ja, het kan zijn dat je toch een kleine bloeding krijgt maar dat merk je vanzelf. Kwaad kan het niet. Een paar dagen extra slikken kan ook prima, het hoeft echt niet per sé een strip te zijn.

Als je liever niet maandag of dinsdag ongesteld wil worden zou ik dus gewoon een paar dagen, of een weekje, of hell, een hele strip, doorslikken.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik zou de pil doorslikken en een paar sponsjes meenemen,voor het geval je een doorbraakbloeding krijgt
What doesn't kill you makes you stronger
Volgens mij raakt je lichaam juist van slag dooe dat geschommel van hormonen doordat je een stopweek in last. Op de 21e pil zit echt geen briefje voor je lijf dat je nu een stopwerk krijgt.

TO Ik zou de pil gewoon nog een week (of hele strip) slikken. Neem n volle week dat houd makkelijker bij. (vind ik, voor je lijf maakt t geen barst uit)

Veel plezier!

Bel als je niet zeker ben even je huisartsassistente of apotheek.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Gamayun schreef op 17 oktober 2013 @ 00:54:

[...]

Mits het een éénfase pil is, is dit klinkklare onzin.

Serieus?

Mijn huisarts zei dat vroeger tegen mij.

Maar goed dat heeft dan misschien te maken met het soort pil dat ik gebruikte?
Who lit the fuse on your tampon?
Artsen kramen wel meer onzin uit m.b.t. de pil helaas.

Net als dat je geen pms zou kunnen he bben als he de pil slikt.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven