Gezondheid alle pijlers

de pil

07-07-2015 21:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben een paar weken geleden aan de pil begonnen. Ik ben, zoals aangeraden, begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Maar als ik nu mijn stopweek aan het einde van mijn strip zou houden zit er maar drie weken tussen mijn menstruaties. Wat kan ik beter doen? Stoppen aan het einde van mijn strip of doorgaan en halverwege een strip stoppen?

Ik hoor graag meningen!

Groetjes Tessa
Do something today that your future will thank you for
Gewoon het patroon volgen zoals is aangeraden: 3 weken slikken, 1 week stopweek. Tijdens de stopweek krijg je een bloeding, mijn ervaring is dat dit minder en korter is dan zonder pil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
misschien kun je ook 'doorslikken', maar dan heb je kans op een doorbraakbloeding op een ongewenst moment (ook mijn ervaring).
Je moet gewoon na drie weken stoppen. Dan heb je idd een stopweek dus menstruatie en dan weer drie weken aan de pil. Dit is normaal. Zo werkt de pil. Het is trouwens geen probleem om M door te slikken
Je begint niet meteen de dag na de laatste pil te bloeden.
Het kan allebei..

Ik zou om te beginnen gewoon normaal beginnen met de pil slikken om er aan te wennen en jezelf aan te leren hoe je hem goed slikt (niet zo heel moeilijk, toch lukt het sommigen nog om hem regelmatig te verbeten).

Doorslikken van de pil kan als je je daar zelf prettig bij voelt. De een krijgt doorbraakbloedingen, de ander niet. Ik heb hem heel lang achter elkaar doorgeslikt en nooit doorbraakbloedingen gehad. Ieder lijf is anders.

De menstruatie die je bij je pil krijgt is vaak vele malen lichter dan een echte menstruatie. Overigens is dit geen echte menstruatie, maar een proces wat door de pil/stopweek in gang gezet wordt.
Ik wil toch even zeggen dat je de pil niet altijd zomaar door mag slikken. Dat hangt er vanaf welke pil je hebt (bij een meer-fasen pil mag dat namelijk niet). Waarschijnlijk heb je de microgynon levonorgestrel, dan mag het wel, maar kijk het even na!

Normaal gesproken zitten er ook ongeveer 3 weken tussen menstruaties, je wordt immers ongeveer 1x per maand ongesteld(4 weken), dus het zal niet veel schelen met je normale cyclus. Ik kan dan ook aanraden om zeker de eerste keer na 3 weken een stopweek te houden om te kijken hoe je lichaam reageert.
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Is normaal, 3 weken slikken en dan stopweek. In het begin even wennen maar ik ging al gauw doorslikken, want soms komt het nu eenmaal niet uit :-).
Welke pil slik je?
Doorslikken prima, maar nooit halverwege een strip stoppen. Heb je bijsluiter wel gelezen??! Dit is dé manier om 'door de pil heen' zwanger te worden!
Zulke informatie staat toch gewoon in de bijsluiter? En bij het eerste gebruik van medicijnen, heb je een informatiegesprek. Dus om zoiets nou op een forum te vragen, vind ik wel een beetje vreemd.
quote:z-u-s schreef op 07 juli 2015 @ 22:03:

Doorslikken prima, maar nooit halverwege een strip stoppen. Heb je bijsluiter wel gelezen??! Dit is dé manier om 'door de pil heen' zwanger te worden!Volgens mij is dat niet waar. Om veilig te zijn moet je een complete eerste week netjes slikken en een complete "derde" week netjes slikken. Hoeveel pillen je daartussen slikt maakt echt helemaal niets uit. Dat kunnen er 7 zijn of dat kunnen er 77 zijn, en daarin maakt het dus niet eens echt uit als je er een keer 1 vergeet. Volgens mij hoef je er niet eens perse 7 te slikken in de "tweede" week.
quote:z-u-s schreef op 07 juli 2015 @ 22:03:

Doorslikken prima, maar nooit halverwege een strip stoppen. Heb je bijsluiter wel gelezen??! Dit is dé manier om 'door de pil heen' zwanger te worden!Tenzij je halverwege je 2e/3e/4e (aansluitend aan je 1e) strip stopt. Zolang je die eerste maar afmaakt.
Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatje:

Natuurlijk maakt dat wel uit!
quote:blackberry1980 schreef op 07 juli 2015 @ 23:51:

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatje:

Natuurlijk maakt dat wel uit!Wat maakt wel uit?
Netjes je pilstrip afmaken en dan een stopweek houden! Gerommel met de pil als je hem net slikt is niet aan te raden.

En wat hierboven ook al gezegd wordt: Je wordt niet direct ongesteld, pas een dag of 3/4 daarna! Het is misschien even vervelend dat je wat eerder ongesteld wordt dan je gewend was, maar dat is maar één keertje een daarna zit je weer in een ritme als je netjes 3 weken slikt, 1 week stopt, 3 weken slikt, 1 week stopt, etc.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 07 juli 2015 @ 22:24:

[...]

Volgens mij is dat niet waar. Om veilig te zijn moet je een complete eerste week netjes slikken en een complete "derde" week netjes slikken. Hoeveel pillen je daartussen slikt maakt echt helemaal niets uit. Dat kunnen er 7 zijn of dat kunnen er 77 zijn, en daarin maakt het dus niet eens echt uit als je er een keer 1 vergeet. Volgens mij hoef je er niet eens perse 7 te slikken in de "tweede" week.@Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatje: dit dus!
Je moet minstens 14 pillen slikken, daarna mag je gewoon een stopweek inlassen. Die mag echter niet langer duren dan 7 dagen. Doorslikken mag ook gewoon, als je de stopweek maar maximaal 7 dagen houdt.
Onbegrijpelijk dat niemand ooit een bijsluiter leest

En wat Kaaaaaaaaaaaaatje (met hoeveel a's het ook mag zijn) is natuurlijk helemaal bullshit van de bovenste plank.
Als je nu voor het eerst begint lijkt het me nou niet echt prettig voor je lichaam om meteen te gaan experimenteren met doorslikken.

Het klopt dat je nu heel even een "kortere" periode hebt tussen je menstruaties, immers begin je na een normale stopweek (vaak) ná je menstruatie weer met slikken (afhankelijk van hoe lang je menstruatie duurt) en nu al vanaf de eerste dag van je menstruatie. Maar uiteindelijk scheelt dat maar een paar daagjes, dus hou je maar gewoon even aan het voorschrift.

Wat kaaaaaaatje zegt is denk ik het volgende; je kunt net zo goed 6 weken de pil slikken.De eerste week moet feilloos geslikt zijn, anders ben je niet meer veilig dankzij de stopweek die er aan vooraf is gegaan, en de laatste week voor je stopweek moet feiloos zijn, anders ga je in de stopweek de mist in. (Of je wordt eerder ongesteld).

Maar of je daar nu 3, 4 of 5 weken tussen hebt zitten (waarin je er één vergeet) maakt weinig uit. Zolang je maar niet vergeet in de eerste week na je stopweek, of de laatste week voor je stop week. (En niet vaker dan één keer vergeet.) Daarom staat er in de bijsluiter vaak ook dat als je in de 1e week na je stopweek een pil mist, dan moet je voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken, in de tweede week eentje vergeten kan je gewoon doorgaan (zo lang het bij één blijft) en in de derde week kan je kiezen om door te gaan slikken of eerder je stopweek te beginnen. Maar die "derde" week kan dus ook de vierde of vijfde zijn.

Duidelijk verhaal
Another Tale of Infinite Dreams
quote:blackberry1980 schreef op 08 juli 2015 @ 20:29:

[...]

@Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatje: dit dus!

En wat is er bulshit aan het feit dat je die tweede week mag rekken wat je wilt en dat je daar zelfs een keer de pil kan vergeten zonder dat je gelijk in de problemen komt?

quote:SilverShadow schreef op 08 juli 2015 @ 20:39:

Onbegrijpelijk dat niemand ooit een bijsluiter leest

En wat Kaaaaaaaaaaaaatje (met hoeveel a's het ook mag zijn) is natuurlijk helemaal bullshit van de bovenste plank.

zelfde vraag, wat is er precies bullshit aan wat ik zeg?

quote:Suushi. schreef op 08 juli 2015 @ 21:11:

Wat kaaaaaaatje zegt is denk ik het volgende; je kunt net zo goed 6 weken de pil slikken.De eerste week moet feilloos geslikt zijn, anders ben je niet meer veilig dankzij de stopweek die er aan vooraf is gegaan, en de laatste week voor je stopweek moet feiloos zijn, anders ga je in de stopweek de mist in. (Of je wordt eerder ongesteld).

Maar of je daar nu 3, 4 of 5 weken tussen hebt zitten (waarin je er één vergeet) maakt weinig uit. Zolang je maar niet vergeet in de eerste week na je stopweek, of de laatste week voor je stop week. (En niet vaker dan één keer vergeet.) Daarom staat er in de bijsluiter vaak ook dat als je in de 1e week na je stopweek een pil mist, dan moet je voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken, in de tweede week eentje vergeten kan je gewoon doorgaan (zo lang het bij één blijft) en in de derde week kan je kiezen om door te gaan slikken of eerder je stopweek te beginnen. Maar die "derde" week kan dus ook de vierde of vijfde zijn.

Duidelijk verhaal Dit bedoel ik inderdaad.
Het is echt megadom om in de tweede week niet secuur om te gaan met het slikken van de pil op dagelijkse basis... In iedere week eigenlijk. Doorslikken zal je kans op zwangerschap niet veranderen maar de drie weken die ervoor staan de pil niet netjes slikken is echt heel stom.

Vanaf het moment dat je 1 pil vergeet vergroot je al de kans op zwangerschap. Seks zonder anticonceptie als je niet zwanger wil raken is dom, maar anticonceptie onjuist gebruik en daardoor alsnog onveilige seks hebben is nog dommer.

Hetzelfde geldt voor de pil per ongeluk uitkotsen als je ziek bent, dan moet je naast de pil dus ook condoom gebruiken om er zeker van te zijn niet zwanger te raken!

Iemand die ik kende was ook iets te makkelijk met haar pil geweest en zij heeft met haar 21 jaar nu een kind van een jaar. Gebruik de pil dus gewoon zoals voorgeschreven, anders kun je hem net zo goed niet slikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven