Gezondheid alle pijlers

De toekomst van 'roken'!

17-01-2014 15:10 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik gebruik sinds kort een elektrische sigaret. Dit na jaren lang te hebben gerookt en ik graag van deze vieze, dure en slechte gewoonte (verslaving) af wilde komen. Mijn vriendin had een elektrische sigaret maar ik moest eerst njg maar zien... Dan geloven! Maar... Het lukte haar om te stoppen met roken en over te stappen naar elektrisch roken. Op dat moment ben ik ook op internet gaan zoeken en ik kwam terecht bij een mooie, makkelijke en overzichtelijke webwinkel. Hier kon ik veel informatie vinden en ben ik uiteindelijk op een koop over gegaan. Ik kocht een Justfog 1453 met Mango, Appel en Shag liquid. Eenmaal de volgende dag in huis te hebben meteen aan de slag gegaan. Eerst de shag erin gedaan en ik na een paar uur was ik toch dik tevreden. Bij mijn vriendin wel al wat haaltjes genomen, maar dan ervaar je het toch anders dan zelf een halve dag elektrisch roken.

De mango smaak vind ik fantastisch! En zelfs nog veel lekkerder dan de shag! Want zeg eerlijk... Waarom zou je een tabaksmaak roken als je ook een lekkere fruitsmaak kunt kiezen :-)

Het gevoel in de keel is het zelfde als bij een echte sigaret en geeft me veel voldoening. Ik ben tevreden EN gestopt met echt roken!

Nu vraag ik me af hoe andere mensen in de wereld van het 'nieuwe roken' staan.

Welke elektrische sigaret gebruik jij? Welke merk liquid en smaken gebruik jij?

Aangezien ik net nieuw ben in deze wereld wil ik graag tips :-) Alles is welkom! Want wie weet ontdek ik weer iets nieuws :-)

Ik ben zeer tevreden met wat ik nu heb maar wie weet kan ik mijn nieuwe vorm van 'roken' uitbreiden met nieuwe snufjes

Ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen vertellen!

En... Wat denken jullie???? Is dit DE toekomst van het nieuwe 'roken'? Je gaat het toch steeds meer zien... Al moet ik er even aan wennen, want mensen kijken je toch soms nog vreemd aan... :-)

Bedankt voor het lezen en natuurlijk alvast voor jullie reacties!!!! :Imao:
Voor mij is de elektronische sigaret ook de uitkomst! Ik heb zelf de CE5 en ben er erg tevreden over. Ik heb het normale roken afgebouwd en damp nu alleen. Zelf ben ik fan van de dessert van evapor. De rest van de smaken heeft me nog niet echt weten te beroeren. Einde van de maand ga ik wat smaken proberen van de webwinkel zwoofs. Soms heb ik nog wel trek in een ''echte sigaret'' maar gelukkig zijn dit maar korte momenten.

Ik heb ook moeite met het in het openbaar dampen. Op mijn werk en tijdens het lopen met de hond doe ik het. Maar als ik bijvoorbeeld op de bus sta te wachten schaam ik mij teveel ;)
Allemaal leuk en aardig zo'n electronische sigaret, maar je bent nog steeds verslaafd aan nicotine en nog steeds bakken met geld kwijt aan je verslaving.
Ik zou gewoon helemaal stoppen, dan ben je van het hele gedoe af..
Ik damp 0 mg dus nee ik ben niet verslaafd aan de nicotine. En bakken met geld klopt ook niet, voorheen rookte ik voor 220 euro per maand en ik damp nu 12 euro weg per maand.
Ik rook idd met nicotine maar ga wel afbouwen naar zonder nicotine. :-)

En inderdaad de kosten zijn het niet... Het is juist veeeeel goedkoper! Ik rookte 1 pakje per dag en nu doe ik met een flesje van 20 ML 1 week en die kost bijna 7 euro... Dus reken maar uit Toch een aardig verschil dacht ik zo :-)
quote:stamper27 schreef op 17 januari 2014 @ 15:26:

Ik damp 0 mg dus nee ik ben niet verslaafd aan de nicotine. En bakken met geld klopt ook niet, voorheen rookte ik voor 220 euro per maand en ik damp nu 12 euro weg per maand.Tja, dan kun je net zo goed stoppen. Maar goed, als het je echt helpt je nicotineverslaving af te bouwen en dan te stoppen is het zeker de moeite waard. Ik persoonlijk ken alleen mensen die die dingen gebruiken op hun werk omdat ze nergens meer gewone sigaretten kunnen roken. Dan doet het meer kwaad dan goed.
quote:markovic schreef op 17 januari 2014 @ 15:33:

[...]

Tja, dan kun je net zo goed stoppen. Maar goed, als het je echt helpt je nicotineverslaving af te bouwen en dan te stoppen is het zeker de moeite waard. Ik persoonlijk ken alleen mensen die die dingen gebruiken op hun werk omdat ze nergens meer gewone sigaretten kunnen roken. Dan doet het meer kwaad dan goed.

Inderdaad. Dan is het alleen maar een zinloze gewoonte. Neem een kop thee, of een stukje zoethout in plaats van dit soort dingen. Echt, het is geen gezicht, dat gelurk.

En als je nog nicotine binnenkrijgt: nicotine stimuleert het ontstaan van kankercellen, het beïnvloedt de celdeling.
Melpomene, ja het is inderdaad een gewoonte. Ik damp al een stuk minder dan dat ik rookte dus daar zit progressie in. En een kop thee etc neem ik uiteraard ook veel meer, Voor mij is het fijn dat als ik trek heb in een sigaret even kan dampen. Ik kan ook een reep chocolade eten wat ongezonder is dan dampen met 0 mg.
Teveel koffie is ook niet goed voor je ivm de cafeïne. Dus zo kunnen we veel dingen als 'slecht' bestempelen

Maar het elektrisch roken is wel een goed middel om eerste te stoppen met gewoon tabak waar veeeeeeeel meer slechte dingen in zitten.

Dan afbouwen naar 0mg nicotine en klaar is Kees!

En mensen die het gebruiken op kantoor vind ik wel een slim idee :-)

Maar hebben er mensen nog tips? Welke elektrische sigaret gebruik jij? Welke liquids?
Ik kan ook een reep chocolade eten wat ongezonder is dan dampen met 0 mg.

Waar is je bewijs Stamper? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het onschadelijk is, ook niet als er geen nicotine in zit. Bij mijn weten is het onderzoek naar dat onzinnige dampen minimaal. Ik kan genoeg voorbeelden noemen van zaken waar naderhand van bleek hoe schadelijk het was, roken bijvoorbeeld.

Wees een held en kap er gewoon mee.

Melpomene, helemaal met je eens!
Je post klinkt een beetje alsof je reclame probeert te maken.

Er is hier al een goed lopend topic ' door het roken en het niet zien" ( of zoiets)

Ik ben ook een tevreden damper.Ben nu al 4 maanden volledig van de a-sigaretten af en heb helemaal geen behoefte aan een gewone sigaret. Ben echt direct overgestapt en geen gewone sigaret aangeraakt.

Ik damp wel gewoon in het openbaar. Het boeit mij helemaal niets wat anderen er van vinden. Ik vind zoveel dingen geen gezicht, daar ga ik ook niet tegen iedereen over aan lopen zeuren.

Alle andere stoppogingen zijn bij mij tot nu toe mislukt, nu lukt het wel. En ja nog steeds met een beetje nicotine, maar dan ben ik nog altijd gestopt met de ruim 4000 andere giftige stoffen die in een normale sigaret zitten waarvan nicotine niet eens de slechtste was.

Ik ga nog wel afbouwen naar nicotinevrij en dan damp ik op zijn tijd gewoon omdat ik het lekker vind, wel of geen gezicht, I don't care
Welke mooie overzichtelijke website is het? Ik ben ook op zoek maar kom nooit op een duidelijke website uit.
Als je toch besluit af te bouwen, is dat toch mooi? Mijn moeder liep maandenlang met een zoethout stokje in haar mond, eerlijk gezegd ook geen gezicht. Maar het hielp haar wel om iets in de vorm van een sigaret in de mond te hebben. Ze bouwde het af en rookt nu al jaren niet meer. Dus als je nu gaat afbouwen van nicotine naar een damp, en daarna dat gaat afbouwen dan zeg ik alleen: good for you!
quote:Melpomene schreef op 17 januari 2014 @ 15:38:

[...]

Inderdaad. Dan is het alleen maar een zinloze gewoonte. Neem een kop thee, of een stukje zoethout in plaats van dit soort dingen. Echt, het is geen gezicht, dat gelurk.

En als je nog nicotine binnenkrijgt: nicotine stimuleert het ontstaan van kankercellen, het beïnvloedt de celdeling.

Bron?

Er is nog altijd niet bewezen dat nicotine kankerverwekkend is. van Alle giftige stoffen in een sigaret die het wel zijn ( teer) is dat niet de boosdoener.

Bovendienis de hoeveelheid nicotine die je onneemt met dampen vele malen lager dan wanneer je dit met een sigaret binnen krijgt( door verbranding)

Niemand beweert overigens dat dampen gezond is. Als je helemaal kan stoppen doen natuurlijk!! altijd de beste keuze voor je gezondheid. Maar als dit je niet lukt (en daar kan ieder zijn reden voor hebben, ik vind het altijd zo makkelijk oordelen dat iedereen dat maar moet kunnen.), dan is dampen een mooi alternatief om in ieder geval zoveel mogelijk schadelijke stoffen niet meer binnen te krijgen . Dan heb je in ieder geval al een hoop gewonnen ten opzichte van gewone sigaretten blijven roken.
quote:ellka schreef op 17 januari 2014 @ 16:07:

Welke mooie overzichtelijke website is het? Ik ben ook op zoek maar kom nooit op een duidelijke website uit.

Op deze site vind je een overzicht van goede webshops met keurmerk.

Webshops
Ik heb ook een electronische sigaret, bevalt prima. Ziet er nog mooi uit ook. Dat gedoe over "geen gezicht om aan zo'n ding te lurken" snap ik niet zo. Nee, al die mensen die in de stad aan een in de automatiek gescoorde fricandel lopen te kluiven, dát ziet er lekker uit. Of mensen die de hele dag te pas en te onpas aan zo'n flesje water lopen te lurken. Dus als het puur om het "gezicht" gaat, dan weet ik er nog wel een paar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Door de rokende bomen het bos niet meer, zo heet het topic. Ik vind dit zo leuk, kunnen veel van elkaar leren, ervaringen delen, nieuwe snufjes ontdekken dus vandaar dit topic :-)

En het is nog gezellig ook! :-)

Ik ben mede door het bovenstaande topic op verschillende sites terecht gekomen, maar tijdens mijn eigen speurtocht op Google op zwoofs.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 januari 2014 @ 16:14:

[...]

Op deze site vind je een overzicht van goede webshops met keurmerk.

WebshopsThanks!
Handig dat overzicht! Bedankt :-)
quote:markovic schreef op 17 januari 2014 @ 15:19:

Allemaal leuk en aardig zo'n electronische sigaret, maar je bent nog steeds verslaafd aan nicotine en nog steeds bakken met geld kwijt aan je verslaving.

Allemaal leuk en aardig zulke vooroordelen, eerst even de juiste info vergaren voor je zulke 'onzin' verkoopt

Ik ben nu ruim 3 maanden geleden overgestapt, ik ben idd nog WEL verslaafd aan nicotine, maar als je je er in verdiept weet je dat dat niet het meest slechte is aan roken.

Daarnaast ben ik nog niet 1/3 kwijt aan e-roken dan a-roken.

Ik rook al die tijd al met een Kanger evod, heb behoorlijk wat smaakjes geproefd, en ook in vind o a de Mango lekker, net als Banaan, en ook Pina colada is mijn favo. Echter vind ik die gaan vervelen als ik die de hele dag damp, dat heb ik met de tabakssmaak niet (USA Red van zwoofs)
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Nou ik kan vanaf volgende week ook bij de club. Ik heb ooit een tester gehad en het beviel me wel. Ik ben benieuwd of echt mijn trouwe sigaret gaat vervangen. Ik ga in ieder geval mijn best doen.
quote:ellka schreef op vrijdag 17 januari 2014 16:30 Nou ik kan vanaf volgende week ook bij de club. Ik heb ooit een tester gehad en het beviel me wel. Ik ben benieuwd of echt mijn trouwe sigaret gaat vervangen. Ik ga in ieder geval mijn best doen.Succes! :-) ik ben ook benieuwd naar wat je ervan vind!
Stel nou dat je nooit gerookt hebt. Is er dan een reden/voordeel nut om met zo'n e-ding te beginnen? Ik formuleer het niet goed, maar ik bedoel: Is het inademen van een mangoluchtje zonder nicotine nou op zich iets prettigs?

Of alleen als vervanging van echt roken?

Reden van mijn vraag is dat ik me kan voorstellen dat ook eetverslaafden er iets aan kunnen hebben. Die zijn ook gewend om steeds iets in hun mond te stoppen en halen daar een soort bevrediging uit. Mischien kun je dat ook vervangen met een e-sigaret met mango (of misschien chocolade ) smaak.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dank je! Ik ga dit weekend nog even genieten van mijn normale sigaretten . Ik rook niet veel (gemiddeld 4 op een dag) en rook menthol sigaretten. Eigenlijk vind ik dat ik een nep-roker ben omdat ik een echte sigaret zo smerig vind.

Maar toch is het me nooit gelukt om echt te stoppen.

Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven