Gezondheid alle pijlers

De toekomst van 'roken'!

17-01-2014 15:10 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik gebruik sinds kort een elektrische sigaret. Dit na jaren lang te hebben gerookt en ik graag van deze vieze, dure en slechte gewoonte (verslaving) af wilde komen. Mijn vriendin had een elektrische sigaret maar ik moest eerst njg maar zien... Dan geloven! Maar... Het lukte haar om te stoppen met roken en over te stappen naar elektrisch roken. Op dat moment ben ik ook op internet gaan zoeken en ik kwam terecht bij een mooie, makkelijke en overzichtelijke webwinkel. Hier kon ik veel informatie vinden en ben ik uiteindelijk op een koop over gegaan. Ik kocht een Justfog 1453 met Mango, Appel en Shag liquid. Eenmaal de volgende dag in huis te hebben meteen aan de slag gegaan. Eerst de shag erin gedaan en ik na een paar uur was ik toch dik tevreden. Bij mijn vriendin wel al wat haaltjes genomen, maar dan ervaar je het toch anders dan zelf een halve dag elektrisch roken.

De mango smaak vind ik fantastisch! En zelfs nog veel lekkerder dan de shag! Want zeg eerlijk... Waarom zou je een tabaksmaak roken als je ook een lekkere fruitsmaak kunt kiezen :-)

Het gevoel in de keel is het zelfde als bij een echte sigaret en geeft me veel voldoening. Ik ben tevreden EN gestopt met echt roken!

Nu vraag ik me af hoe andere mensen in de wereld van het 'nieuwe roken' staan.

Welke elektrische sigaret gebruik jij? Welke merk liquid en smaken gebruik jij?

Aangezien ik net nieuw ben in deze wereld wil ik graag tips :-) Alles is welkom! Want wie weet ontdek ik weer iets nieuws :-)

Ik ben zeer tevreden met wat ik nu heb maar wie weet kan ik mijn nieuwe vorm van 'roken' uitbreiden met nieuwe snufjes

Ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen vertellen!

En... Wat denken jullie???? Is dit DE toekomst van het nieuwe 'roken'? Je gaat het toch steeds meer zien... Al moet ik er even aan wennen, want mensen kijken je toch soms nog vreemd aan... :-)

Bedankt voor het lezen en natuurlijk alvast voor jullie reacties!!!! :Imao:
Mijn zwager heeft een aantal maanden de e-sigaret gebruikt totdat hij op een gegeven moment bij de oogarts terecht kwam omdat hij blind aan het worden was.

De oogarts kan niets vinden in zijn ogen, deze zijn goed, maar na een scan bleek er een zwarte vlek op de hersenen te zitten. Dit moet nog verder onderzocht worden maar de arts heeft mijn zwager gezegd weer te gaan roken want ze denken dat er schadelijke stoffen in de e-sigaret zitten die dit veroorzaakt.

Als het om je gezondheid gaat, gewoon kappen met al die shit.

Ben zelf ook cold-turkey gestopt 6 jaar geleden,als je het echt wil dan ben je geen hulpmiddelen nodig.
quote:merano schreef op 17 januari 2014 @ 16:34:

Stel nou dat je nooit gerookt hebt. Is er dan een reden/voordeel nut om met zo'n e-ding te beginnen? Ik formuleer het niet goed, maar ik bedoel: Is het inademen van een mangoluchtje zonder nicotine nou op zich iets prettigs?

Of alleen als vervanging van echt roken?

Reden van mijn vraag is dat ik me kan voorstellen dat ook eetverslaafden er iets aan kunnen hebben. Die zijn ook gewend om steeds iets in hun mond te stoppen en halen daar een soort bevrediging uit. Mischien kun je dat ook vervangen met een e-sigaret met mango (of misschien chocolade ) smaak.Het doet mij vooral denken aan waterpijp roken. Dat vinden niet-rokers ook lekker.. toch?
Geen idee. Is dat zo?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Probeer het is, zou ik zeggen.
quote:hoggy schreef op 17 januari 2014 @ 16:40:

Mijn zwager heeft een aantal maanden de e-sigaret gebruikt totdat hij op een gegeven moment bij de oogarts terecht kwam omdat hij blind aan het worden was.

De oogarts kan niets vinden in zijn ogen, deze zijn goed, maar na een scan bleek er een zwarte vlek op de hersenen te zitten. Dit moet nog verder onderzocht worden maar de arts heeft mijn zwager gezegd weer te gaan roken want ze denken dat er schadelijke stoffen in de e-sigaret zitten die dit veroorzaakt.

Ben zelf ook cold-turkey gestopt 6 jaar geleden,als je het echt wil dan ben je geen hulpmiddelen nodig.

Ah wat jammer zeg, die dooddoener als je echt wil.

Je komt zeker een heel eind met een hoop wilskracht, alleen sommige hebben we een hoop wil, maar minder kracht. Dat kan door vele factoren. Sommige mensen zijn meer verslavingsgevoelig dan een ander. Ook kan stress een behoorlijk roet in het eten gooien wanneer mensen het gewoon niet lukt om op een andere adequate manier dit onder controle te krijgen en hebben ze op het gebied van stress veel baat om door een korte handeling de controle wel te hebben.

Het kan je allemaal flink in het vaarwater zitten waardoor als je echt wil, het toch niet lukt.

Het is dan ook mooi dat er hulpmiddelen op de markt zijn voor een extra steuntje in de rug. Niets mis mee. Dampen is een hulpmiddel die bewezen net zo effectief is als nicotinepleisters, dan wel effectiever.

Waarom zou je je slagingskans niet vergroten om een doel te bereiken?

Ik snap nooit waarom er altijd zo hooghartig gedaan moet worden. Ik vind het oprecht bijzonder knap als mensen kunnen stoppen en zonder hulpmiddelen helemaal. Maar respecteer dat dit voor anderen niet altijd ook weg gelegd is dit op deze manier te kunnen. En gun anderen hun eigen weg daar in, zonder te bekritiseren.

Geldt overigens niet alleen voor roken, Ook afvallen,sporten, of welke uitdaging iemand ook wil aangaan.

Ieder mens is anders,laat het ook anders zijn en oordeel niet vanuit het "ik kon het ook dus jij ook"
Zeg ik dat dan?

Je haalt een hoop meer uit mijn woorden dan ik zeg.

Maar goed, daar ging het bij mij niet om, het belangrijkste was het verhaal van mijn zwager
quote:hoggy schreef op 17 januari 2014 @ 16:56:

Zeg ik dat dan?

Je haalt een hoop meer uit mijn woorden dan ik zeg.

Maar goed, daar ging het bij mij niet om, het belangrijkste was het verhaal van mijn zwager

Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten lezen als je stelt dat wanneer je maar wil dat je zonder hulpmiddelen kan stoppen.

lichamelijk zal dat zeker kunnen, maar geestelijk is het nu eenmaal niet voor iedereen weg gelegd om puur op wilskracht het te laten slagen.

Ja ik weet niet zo goed wat ik van je andere verhaal moet vinden. Een arts die je adviseert om gewoon weer te gaan roken?.
Top hoor!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:consuelabananahammok schreef op 17 januari 2014 @ 16:12:

[...]

Bron?

Er is nog altijd niet bewezen dat nicotine kankerverwekkend is. van Alle giftige stoffen in een sigaret die het wel zijn ( teer) is dat niet de boosdoener.

Bovendienis de hoeveelheid nicotine die je onneemt met dampen vele malen lager dan wanneer je dit met een sigaret binnen krijgt( door verbranding)

Ik schreef:

En als je nog nicotine binnenkrijgt: nicotine stimuleert het ontstaan van kankercellen, het beïnvloedt de celdeling.

Roken veroorzaakt kanker door de andere stoffen die in de rook aanwezig zijn. Er is echter wel aangetoond dat nicotine de apoptose vertraagt, de vernietiging van ongewenste cellen in het lichaam. Daardoor ontstaan tumoren sneller.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17846896
quote:Melpomene schreef op 17 januari 2014 @ 17:03:

[...]

Roken veroorzaakt kanker door de andere stoffen die in de rook aanwezig zijn. Er is echter wel aangetoond dat nicotine de apoptose vertraagt, de vernietiging van ongewenste cellen in het lichaam.

Een bericht uit 2007?

Ik wil overigens echt niet beweren dat nicotine niet schadelijk is want dat is het simpelweg.

Ik kan zelf vooralsnog niet vinden dat het echt bewezen kankerverwekkend is. Men blijf onderzoeken, en er zullen constant verschillende conclusies zijn ( kijk naar aspartaam bv, zoveel onderzoeken, zoveel meningen).

Bovendienstikt het van de kankeverwekkende stoffen om ons heen, of in ons voedsel. In zaken waar we minder bij stil staan, en dus gewoon tot ons nemen.

Het is meer dat ik niet zo goed snap waarom er zo hoog van de toren geblazen word over het dampen. Niemand beweert dat het geen schade kan geven, maar als alternatief van normale sigaretten win je er zoveel mee en richt je stukken minder schade aan die op een hele lage dosis nicotine al helemaal niet meer in verhouding staat ten opzichte van A-roken.

Als het dan kiezen is , dan is dit een geweldige uitvinding voor mensen die vooralsnog falen in definitief stoppen.

Als ik naar mijn eigen ervaring kijk. Ik rookte best veel.tussen de 15 en 25 sigaretten per dag ( wisselde per dag) . Het stoppen met roken mislukte steeds. Door veel stress in mijn leven en moeilijke periodes kon ik niet doorpakken.

Nu damp ik, ik heb nog nooit zo'n goede manier gehad om van het roken van de veeeeeeele malen slechtere sigaretten af te komen.

In het begin dampte ik wel vaak op een dag, maar inmiddels is dit gedrag ook al gehalveerd.

De behoefte en gewoonte gaan afnemen, kan ook prima uren achter elkaar zonder.

Ik denk dat de lichamelijke verslaving al niet meer aanwezig is en ik nu puur alleen maar op geestelijke behoefte het nog nodig heb.

Dat is echt een enorme winst.

Ik ga over twee weken ook naar de laagste dosis overstappen en dan naar 0.

Het zou mij op een andere manier niet gelukt zijn.
Er was laatst een longarts die zelfs de verslaafde rokers aan de E sigaret wilde hebben

Ik heb hier 3 E sigaretten liggen maar ik blijf het moeilijk vinden! Ik rook sigaretten en de E.

Ik wil pleisters gaan proberen, na 25 jaar stevig roken wil ik er wel een x vanaf
quote:hoggy, 3 uur geleden

Ben zelf ook cold-turkey gestopt 6 jaar geleden,als je het echt wil dan ben je geen hulpmiddelen nodig.Bijzonder dat een arts zegt weer te gaan roken, er zit namelijk niks in de vloeistof van E-sigaretten wat ook niet in gewone tabak zit. Ik denk dat die arts uit zijn nek lult. Sterker, ik weet het wel zeker.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Shoppen, ik heb ook een maand sigaretten en de e-smoker gerookt. Op een begeven ogenblik was ik er klaar mee. Ik heb tegen mezelf gezegd ''gewoon roken'' is geen optie. Het is of dampen of niks. Nu als ik een zwak moment heb zeg ik gewoon roken is geen optie! Misschien werkt dit ook voor jou? Ik heb zelf 12 jaar lang gerookt waarvan de laatste 5 jaar 25 sigaretten per dag. Dus het kan echt!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 januari 2014 @ 19:22:

[...]

Bijzonder dat een arts zegt weer te gaan roken, er zit namelijk niks in de vloeistof van E-sigaretten wat ook niet in gewone tabak zit. Ik denk dat die arts uit zijn nek lult. Sterker, ik weet het wel zeker.Sowieso, want 1 van de schadelijke gevolgen van hoge nicotine opname zou blindheid kunnen zijn, en laat DAT nou in alle sigaretten zitten en niet in alle e-liquids.
Dat niet alleen, maar tabaksfabrikanten voegen echt van alles toe aan sigaretten. Geen van die stoffen staan op het pakje en ik vraag me af of je antwoord krijgt als je vraagt om volledige documentatie van de toevoegingen. Bij goede webshops van e-sigaretten krijg je die informatie wel. Geen idee hoe een arts dan op zo'n merkwaardige medisch advies komt, ik gok onwetendheid.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Laten we het erop houden dat altijd wel iemand een mening heeft... Mocht het echt zo slecht zijn was het allang verboden geweest... En dan mogen ze zeker de tabak als eerste verbieden!

Maar goed... Iemand nog tips voor lekkere liquids of andere leuke hebben dingentjes?
quote:Melpomene schreef op 17 januari 2014 @ 17:03:

[...]

Ik schreef:

En als je nog nicotine binnenkrijgt: nicotine stimuleert het ontstaan van kankercellen, het beïnvloedt de celdeling.

Roken veroorzaakt kanker door de andere stoffen die in de rook aanwezig zijn. Er is echter wel aangetoond dat nicotine de apoptose vertraagt, de vernietiging van ongewenste cellen in het lichaam. Daardoor ontstaan tumoren sneller.

Als je je beter in zou lezen, zou je weten dat je met e-sigs maar 20%van de nicotine binnen krijgt, van de hoeveelheid die je anders met gewoon roken binnen krijgt

Dus nogmaals, nee dampen met nicotine is niet "gezond" maar het is minder slecht dan roken.. En dat is een heel ander verhaal dan jij verteld
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Artsen zeggen niet dat iemand maar weer moet gaan roken.

En verloskundigen zeggen ook niet dat stress slechter is voor het ongeboren kind dan roken.

Als ze dat wel zeggen zijn ze volledig ongeschikt voor hun beroep. Zo. Ik heb gesproken
Gaan we dit Topic omgooien naar; 'het is zo slecht en iedereen heeft een mening'

Of zullen we weer gezellig verder babbelen over de leuke spulletjes en liquids in het land van elektrisch roken? Ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie spullen, hebben dingen, liquids en tips :-)
Ik heb vandaag mijn nieuwe hebben dingentjes binnen! :-)

De maxi clearomizer, de Zwoofs FA batterij en een proefpakketje. Blij blij blij!!!!! :-)

De batterij is erg handig zo zonder knopje! Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Ik zit nu aan de watermeloen..... Hhhmmmm.... Ogen dicht en t lijkt wel net al zomer Hihihi....
Voor mensen die veel sigaretten roken is dit geen slechte manier om de verslaving af te bouwen en uiteindelijk helemaal te stoppen. Steeds meer mensen in mijn omgeving stappen over en ik vind het geen lange termijn oplossing maar wel een positieve ontwikkeling. Geen stinkende rook, geen peuken op de grond en minder schadelijk.
Het is zeker een goed alternatief om zo op een andere manier, en veel minder schadelijk te 'roken' of om op deze manier af te bouwen en uiteindelijk te stoppen! :-)

Het stinkt niet, het is vele malen goedkoper , je bent er niemand mee tot last (ivm stank), je hoeft niet meer buiten in de kou te staan (tenzij je baas dit wil )

Al met al is dit het zeker waard om te proberen! Ik vind het in ieder geval super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven