Gezondheid alle pijlers

De ziekte van Lyme

04-09-2013 12:57 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft de ziekte van Lyme in het derde stadium (chronisch dus)

Onze neuroloog kan niet veel meer voor ons betekenen. We overwegen nu om in Duitsland of Belgie medische hulp te gaan zoeken. Wie heeft hier ervaring mee en wil deze met ons delen?
Het zal wel ergens goed voor wezen
quote:kattenenrozen schreef op 20 april 2015 @ 14:35:

Het heeft niets maar dan ook niets te maken met in literatuur zoeken. Het is verder kijken dan het medische boekje en naar een patient luisteren. In Nederland worden mensen weggelachen.

In Nederland krijg je geen diagnose puur en alleen op je verhaal.

Daar is ondersteunend onderzoek voor nodig.

Heel wetenschappelijk en heel verstandig.
Ben tijden niet op dit forum geweest, door ziekte dus.. Lyme ja.

Ik heb een hele hoop meegemaakt en een boel behandelingen gehad, in totaal 14 maanden antibiotica en 3 wk antibiotica infusen.

Uiteindelijk in een privekliniek beland in Amsterdam, daar positief getest EINDELIJK via een lab in Belgie.

Daar maanden behandeld voor zeer veel geld met orale antibiotica. Weinig verbetering.

Daarna na een pauze in Rotterdam ziekenhuis onder behandeling geweest, infusen en nog meer orale ab gehad.

Ik loop nu iets beter en heb mijn hoofd weer een beetje terug. Iets meer energie.

Verder 100 % afgekeurd inmiddels. Ben deze week voor het eerst sinds 6 maanden weer eens op de scootmobiel naar buiten geweest, daarvoor was dat onmogelijk. Heb nog steeds verschrikkelijke pijn, tintelingen, spiertrekkingen, hoofdpijn, spierpijn, zenuwpijn. Gelukkig regulier dus morfine, halleluja. Hartinfarct gehad eind maart ): Tast alles aan die kutziekte.

Maar blij met de kleine verbeteringetjes.

Ik weet nu, slik GELIJK antibiotica na een tekenbeet. Anders ben je dus TE LAAT.

En JA nederland loopt HEEL erg achter qua Lyme. Wat een onwetendheid en arrogant gedoe hier.
Niet zo hysterisch doen joh: slecht 1 op de 5 teken is geinfecteerd met de Borrelia bacterie.
dubbeltje4, word je daar nu blij van om zo te reageren op mensen die schrijven dat ze heel ziek zijn?

Nederland loopt inderdaad achter op gebied van kennis rondom ziekte van Lyme. Hier worden alleen de honden gecontroleerd op teken. De voorlichting, opsporing en behandeling van de ziekte van Lyme is beneden peil. Er zijn genoeg patiënten met chronisch Lyme, maar blijkbaar levert het meer op om ze niet te genezen.
quote:dubbeltje4 schreef op 20 april 2015 @ 16:12:

[...]

In Nederland krijg je geen diagnose puur en alleen op je verhaal.

Daar is ondersteunend onderzoek voor nodig.

Heel wetenschappelijk en heel verstandig.Soms loopt de wetenschap achter. Soms zijn artsen niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daar ben ik met een andere ziekte achter gekomen. Een reguliere en erkende ziekte. Zoiets zou dus ook zomaar met de ziekte van Lyme kunnen zijn. Niet alles is meteen kwakzalverij als een Nederlandse reguliere arts niet op de hoogte is.
quote:ramy72 schreef op 08 mei 2015 @ 19:48:

dubbeltje4, word je daar nu blij van om zo te reageren op mensen die schrijven dat ze heel ziek zijn?

Nederland loopt inderdaad achter op gebied van kennis rondom ziekte van Lyme. Hier worden alleen de honden gecontroleerd op teken. De voorlichting, opsporing en behandeling van de ziekte van Lyme is beneden peil. Er zijn genoeg patiënten met chronisch Lyme, maar blijkbaar levert het meer op om ze niet te genezen.Alleen de ziekte die Dubbeltje zelf heeft is serieus genoeg. De rest zijn een stelletje aanstellers. Volgens haar dan he..
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Wat ben jij kwaadaardig joh!

Is daar geen behandeling voor?
quote:dubbeltje4 schreef op 08 mei 2015 @ 19:00:

Niet zo hysterisch doen joh: slecht 1 op de 5 teken is geinfecteerd met de Borrelia bacterie.

Wat is hier fout aan, gewoon een feit hoor!

Wie zegt, dat de hartinfarct direct herleidbaar is tot de ziekte van lyme?

Je kunt best meerdere aandoeningen tegelijkertijd hebben of na elkaar.
Dubbeltje4, wat reageer jij harteloos en gemeen op Meestalwel.

Als iemand beschrijft hoe ernstig ziek hij/zij is door een tekenbeet, en veel pijn heeft, niet meer goed kan lopen, dat jij dan schrijft 'doe niet zo hysterisch, maar 1 op de 5 teken is besmet'.

Daar heeft Meestalwel niets aan. Hij/zij is al ziek, en dat is heel erg.

Echt dubbeltje, ik weet niet wat er met jou is, maar heel veel van jouw posts zijn ronduit kortaf, bot en gemeen. Zou je daar mee willen stoppen ?
Ik deel je mening over mij niet.
Nou ik deel die mening wel, wat een relnicht ben jij dubbeltje4.

Respectloos, bah!
quote:meestalwel schreef op 08 mei 2015 @ 18:18:

Ik weet nu, slik GELIJK antibiotica na een tekenbeet. Anders ben je dus TE LAAT.

Ik reageerde op dit laatste stukje., dat vind ik hysterisch overkomen.

Aangezien slechts 1 op de 5 teken besmet is, hoeft een beet niet automatisch tot de ziekte van lyme te leiden.

En een hartinfarct hoeft helemaal niets met de ziekte te maken te hebben.

Je kunt namelijk meerdere aandoeningen tegelijkertijd of naast elkaar hebben.

Sterkte dus maar!

Er zijn genoeg patiënten met chronisch Lyme, maar blijkbaar levert het meer op om ze niet te genezen.Onzin.

Nederland loopt inderdaad achter op gebied van kennis rondom ziekte van Lyme. Hier worden alleen de honden gecontroleerd op teken. De voorlichting, opsporing en behandeling van de ziekte van Lyme is beneden peil. Er zijn genoeg patiënten met chronisch Lyme, maar blijkbaar levert het meer op om ze niet te genezen.Heb je hier een onderbouwing voor? Vooral dat nl. achter zou lopen?
Peppi en kokkie en de wonderlijke wereld van de wetenschap. Ze zijn er weer hoor.
quote:beanie schreef op 09 mei 2015 @ 14:54:

Peppi en kokkie en de wonderlijke wereld van de wetenschap. Ze zijn er weer hoor.

Deze opmerking kan ik niet plaatsen.

Wat bedoel je nou precies?
Geeft niet dubbeltje, 4 op de 5 snappen Beanie wel.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 mei 2015 @ 14:06:

[...]

Heb je hier een onderbouwing voor? Vooral dat nl. achter zou lopen?

Het onderzoek dat RIVM nu opstart zegt genoeg.

Mocht het je werkelijk interesseren google dan maar op buitenlandse sites over de aanpak van ziekte van Lyme en vergelijk dat met de Nederlandse informatie. Chronisch Lyme is niet te genezen, maar tijdig AB na een tekenbeet kan het wel voorkomen. Helaas worden veel patiënten door hun HA weggestuurd wanneer ze wel klachten, maar geen EM hebben.
Het onderzoek dat het RIVM doet gaat over mensen die aangetoonde Lyme hebben (met serologie). Bij veel mensen die beweren chronische Lyme te hebben is dat niet het geval.
Ik ken wel een natuurkundig genezer en haar advies bij een tekenbeet is dat je je direct een zware antibioticakuur van een maand laat voorschrijven door de reguliere huisarts.

Lyme is een rotziekte.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn zus heeft al bijna 10 jaar chronische Lyme. Van een kerngezonde jonge vrouw liep ze binnen enkele maanden bij reumatoloog (ivm ernstige gewrihtsklachten), cardioloog (ivm stekende en drukkende pijn op haar borst), neuroloog (ivm uitvalsbefschijnselen) en dermatoloog (ivm rare plekjes op haar huid). De huisarts combineerden deze klachten en liet haar bloed testten op borellia. En ja.... Lyme.

Aangezien mijn zus zelf als paramedicus werkt ging zij destijds op zoek naar onderzoek in Amerika omdat men daar wetenschappelijk veel verder was. Ze las over een behandeling van 3 maanden met Klacid en Plaquenil en de huisarts wilde daaraan meewerken. Ze knapte zienderogen op! Haar grote gewrichten zijn beschadigd en daardoor kan ze niet meer sporten en moet ze opletten met overbelasting. Maar verder gaat het goed met haar. Ze heeft altijd antibiotica in huis want ze voelt zelf een Lyme aanval opkomen (spierpijn, gewrichtspijn, ernstige vermoeidheid, plekjes op haar huid) zodat ze zelf kan starten met antibiotica. De Borrelia bacterie raakt ze nooit kwijt, maar dankzij die behandeling van destijds kan ze een normaal leven leiden.

PS Ze is hiervoor nooit naar het buitenland geweest. Gewoon behandeld in Nederland.
“It is the dim haze of mystery that adds enchantment to pursuit.”
quote:Snoesje666 schreef op 09 mei 2015 @ 16:48:

Ik ken wel een natuurkundig genezer en haar advies bij een tekenbeet is dat je je direct een zware antibioticakuur van een maand laat voorschrijven door de reguliere huisarts.

Lyme is een rotziekte.

Aangezien slechts 1 op de 5 teken besmet is met de borreliabacterie lijkt me dit schromelijk overdreven.

Een zware antibioticakuur is niet niks.
quote:Inyx schreef op 09 mei 2015 @ 17:05:

Mijn zus heeft al bijna 10 jaar chronische Lyme. Van een kerngezonde jonge vrouw liep ze binnen enkele maanden bij reumatoloog (ivm ernstige gewrihtsklachten), cardioloog (ivm stekende en drukkende pijn op haar borst), neuroloog (ivm uitvalsbefschijnselen) en dermatoloog (ivm rare plekjes op haar huid). De huisarts combineerden deze klachten en liet haar bloed testten op borellia. En ja.... Lyme.

Aangezien mijn zus zelf als paramedicus werkt ging zij destijds op zoek naar onderzoek in Amerika omdat men daar wetenschappelijk veel verder was. Ze las over een behandeling van 3 maanden met Klacid en Plaquenil en de huisarts wilde daaraan meewerken. Ze knapte zienderogen op! Haar grote gewrichten zijn beschadigd en daardoor kan ze niet meer sporten en moet ze opletten met overbelasting. Maar verder gaat het goed met haar. Ze heeft altijd antibiotica in huis want ze voelt zelf een Lyme aanval opkomen (spierpijn, gewrichtspijn, ernstige vermoeidheid, plekjes op haar huid) zodat ze zelf kan starten met antibiotica. De Borrelia bacterie raakt ze nooit kwijt, maar dankzij die behandeling van destijds kan ze een normaal leven leiden.

PS Ze is hiervoor nooit naar het buitenland geweest. Gewoon behandeld in Nederland.Wat fijn voor je zus!
quote:dubbeltje4 schreef op 09 mei 2015 @ 17:12:

[...]

Aangezien slechts 1 op de 5 teken besmet is met het borreliavirus lijkt me dit schromelijk overdreven.

Een zware antibioticakuur is niet niks.Borrelia is een bacterie. Verder ben ik het er mee eens.
quote:Nushy schreef op 09 mei 2015 @ 17:17:

[...]

Borrelia is een bacterie. Verder ben ik het er mee eens.Je hebt gelijk, ik heb het aangepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven