Gezondheid alle pijlers

Dekbed anti-huisstofmijt

28-12-2012 22:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, en heren,

Na wederom een helse nacht waarin mijn man tegen het plafond vloog van de jeuk denken we er nu over om een anti-huisstofmijt dekbed aan te schaffen.

We weten dat hij die allergie heeft, en van tijd tot tijd als zijn weerstand laag is komt het weer opzetten. Nu waren er geen medicijnen in huis. Maar voorkomen is altijd beter, zo denken we nu.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die zo'n dekbed hebben? En wat zijn jullie ervaringen hiermee? Dus niet alleen een hoes maar echt een dekbed.

Het is best een investering vandaar dat ik naar ervaringen zoek.

Bedankt alvast!
als je het hele dekbed op 90 graden kan wassen dan blijft er ook niks van die beessies heel. Staat meestal bij het artikel of op het label.
it's a big club and you ain't in it
Die hoezen en speciale dekbedden hebben in onderzoeken geen aantoonbare voordelen getoond bij huisstofmijt allergie.

Elke dag luchten en zuigen met een goede stofzuiger heeft meer zin. En sowieso stof zoveel mogelijk vermijden: geen vloerbedekking nemen en geen stoffen gordijnen.
Denk je ook aan je matras ? Deze kun je strijken, dan gaat de huisstofmijt dood. Beddengoed op 60 graden wassen en strijken, doordat je het nog strijkt, strijk je dan de laatste overblijvende huisstofmijten doodt.

Het matras zelf ook strijken, zo heet mogelijk als het kan. Bovenkant, onderkant, zijkant. Even kijken hoe heet je kan strijken.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Oh en niet te vergeten de kussens wassen als je je bed verschoont.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
ik heb eens gezien wat een dierentuin er in een dekbed zit onder de microscoop en sindsdien heb ik een 90 graden wasbaar dekbed.
it's a big club and you ain't in it
Werkt niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik had vroeger ook zo'n set maar omdat mijn allergieën zijn uitgebreid (ook allergisch voor alle dieren en natuurlijk huisstofmijt in de rest van het huis) gebruik ik tegenwoordig een neusspray die ontzettend goed helpt. Niet een van de drogist maar op recept van de allergoloog/huisarts.
Dankjullie voor de snelle reacties! En tips!

We hebben sowieso beddengoed dat ik heet kan wassen. Vloerbedekking is er al uit.

Ik ga eens kijken of ik zo'n onderzoek terug kan vinden. Want dan sparen we ons de centjes mooi!
Ik heb dit al voor je gevonden. http://medischcontact.art ... iehoes-heeft-geen-nut.htm
Een zijden dekbed schijnt ook goed te zijn. Daar kan huisstofmijt niet in leven.
Grotendeels eens met Giulietta, maar ook de stoffen gordijnen en banken mogen weer. Volgens ons ziekenhuis wijzen de laatste onderzoeken erop dat elke dag zuigen ook niet hoeft.

Eigenlijk kun je niet zoveel doen, behalve de jeuk onderdrukken.
Dankjewel Giulietta,

Als het over matrashoezen gaat zal dat dan ook gelden voor dekbedden? Die krengen zitten toch overal..
Dekbed en hoezen in de vriezer stoppen. Minimaal een dag en het liefst twee dagen. Dan stop je ze eerst in een vuilniszak. En daarna zo heet mogelijk wassen. Heb het al vaak als tip gehad en regelmatig doen wij dat omdat mijn man astma en heel veel allergieën heeft (Google er maar eens op). Kan wel een goede zijn om te proberen. Wij doen het gewoon. Valt ook niet goed te peilen bij mijn vriend hoe goed het helpt omdat hij ook voor zo'n beetje alles allergisch is omtrent eten. We weten alleen dat zo goed mogelijk schoonhouden zeker helpt :-)
Zijden indd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven