Depressie en de nachten
donderdag 15 oktober 2009 om 05:10
Gisteren heeft mijn huisarts officieel vastgesteld dat ik depressief ben. Hebook wel het e.e.a. meegemaakt afgelopen jaar. Nu heeft hij me slaaptabletten voorgeschreven en antidepressiva. Maar hoewel zo'n tablet toch best zwaar zou moeten zijn, slaap ik er maar twee uur op. En lig nu vervolgens alweer 4 a 5 uur wakker en te malen. Wie van jullie heeft zoiets ook meegemaakt? Hoe gaan jullie er mee om en wat doen jullie in hemelsnaam de hele nacht? Tips zijn van harte welkom...
Liefs
Jessie
Liefs
Jessie
dinsdag 27 oktober 2009 om 19:56
Na de geboorte van mijn oudste zoon heb ik een PPD gekregen. Vooral het slapen was een ramp, hoe slechter ik sliep hoe verder ik afgleed. Mijn huisarts schreef me Remeron voor, een AD met als grootste bijwerking slaperigheid. Ik heb wekenlang als een zombie rondgelopen, kon mijn ogen nauwelijks open houden. Maar slapen deed ik weer en ik was zo versuft dat angstaanvallen geen kans hadden. Na een paar weken werd de suffigheid minder en kon ik weer redelijk functioneren. Ik heb het ongeveer een jaar geslikt, daarna ben ik gaan afbouwen.