Gezondheid alle pijlers

diabetes en sarcoidose

07-07-2011 13:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb sarcoidose, maar ook diabetes.

nu vraag ik mij af of door de sarcoidose mijn suikerwaardes erg ontregeld kunnen worden.

ik krijg ze namelijk op geen enkele manier meer goed.

zijn er mensen die ook sarcoidose en diabetes hebben?
Ik heb geen sarcoidose, wel diabetes. Ik weet van diabetes dat ontstekingen vooral bls-verhogend kunnen werken, volgens mij heeft dat iets met de verminderde opname van insuline te maken.

Zit je vooral hoog of ben je echt aan het stuiteren met je suikers?
Kan het niet aan je medicatie liggen?
ik zit elke keer te hoog..

dus dacht ik laat ik dan nog maar wat meer bewegen, maar dan wordt hij nog hoger..

gister ook kwam ik mijn bed uit was hij 9,6 daarna fietsen naar werk was hij 13,9.

1 bakkie kofiie met zoetjes daarna was hij 14,9

in de middag 3 bruine broodjes met rosbief en 22 eenheden gespoten na de maaltijd 18,8 en daarvoor was hij 13,6

ik snap er echt helemaal niets meer van..
Jeetje, dat lijken mijn suikers wel , die stuiteren ook altijd zo idioot na inspanning. Maar ik heb geen sarcoïdose, dus ik vind dit wel heel raar. Heb je al overleg gehad met je internist of dvk?

Sterkte
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
ik heb alleen voor mijn diabetes medicatie en voor de sarco slik ik alleen pijnstillers..

maar ik heb zelf geleerd hoe ik mijn insuline aanmoet passen, maar er zit geen logica in... anders moet ik aan een pomp van de dokter, maar ik ga eerst kijken of ik het zelf kan regelen,
nee heb nog geen overleg met de internist gehad, de internist die ik heb heb ik niet heel veel aan.. dus ga kijken of ik naar een andere mag.. en van de dvk mocht ik maar 4 eenheden spuiten??!?!?!?

die snapt het ook nog niet helemaal geloof ik
Het klinkt mij erg onregelmatig en onlogisch in de oren. Ik zou op bezoek gaan bij de internist (is het nieuw dat je waarden zo schommelen) en een afspraak maken met een dietist met diabeteskennis/diabetesverpleegkundige. En geen dvk die alleen maar over vier eenheden kan praten, maar eentje die meedenken kan...
nee mijn waardes schommelen altijd wel, maar minder dan nu.

dietest ben ik ook al aantal keer geweest en mijn voedingspatroon is gewoon goed.

ik eet geen rare dingen en beweeg voldoende.
nee mijn waardes schommelen altijd wel, maar minder dan nu.

dietest ben ik ook al aantal keer geweest en mijn voedingspatroon is gewoon goed.

ik eet geen rare dingen en beweeg voldoende.
Hoe lang heb je dit al? Bij mij gebeurt dit ook wel eens en dan heb ik een week later de griep...
ik heb dit nu 2 weken ongeveer..

maar loop wel al een week met hoofdpijn rond en pijn in mijn linkeroog.. dus misschien komt het daardoor..
Waardeloos is het. Hopelijk (?) is het de griep, en zet die een beetje door, dan ben je er weer vanaf.

Ik begrijp dat je zelf prima weet hoe je anders zou meoten bijspuiten, en dat dat niet helpt? Vind je het eng om nog meer bij te spuiten? Ik doe daar zelf nooit zo moeilijk mee, maar op een gegeven moment knal ik dan natuurlijk wel een hypo in. Maar dan ben ik al lang blij dat ik weer een beetje in de buurt van de 6 ben gekomen.

Voel je je trouwens ook hoog? Dorst, vieze smaak, lusteloos enzo? Is je meter nog betrouwbaar?
nee heb geen problemen om meer te spuiten, heb er onderhand aardig wat ervaring in.. en tot een hypo komt het bijna nooit gelukkig.

mijn meter is nog wel betrouwbaar ja, heb net 2 maanden een nieuwe.

en ja merk het goed als hij hoog is.. van de week was hij 24,3.

was niet normaal..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven