Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
quote:pixel schreef op 10 mei 2011 @ 21:24:

@setter: ja, fervent Verborgen-Gebrekenfan, al is mijn nick veel ouder dan baby Bob hoor. Jammer genoeg is het nu afgelopen.

Godzijdank, ik dacht dat ik Noor hoorde zeggen 'hij heet Poep'. Ik dacht later 'ze zal wel Bob gezegd hebben, vernoemd naar paps'.... Ik had het opgenomen en ik heb het zeker 3 keer teruggespoeld maar mijn man en ik bléven maar horen 'hij heet Poep'.

Wat gaan jullie eten op de meet? Hebben jullie rekening gehouden met een speciaal diabetesmenu of gaan jullie gewoon voor de pizza en pannenkoeken?Dia-wattes-menu? Wat is dat voor een raar woord Ben je betoeterd, ik ga me een drie dagen durende diarree eten natuurlijk Stokbrood met kruidenboter vooraf (of iets anders ongezonds), heel veel hapjes met nog veel meer sausjes en andere hartverzakkende heerlijkheden tussendoor en ijs met saus en slagroom na. Het enige waar ik me niet aan ga bezondigen is drank, want daar kan ik niet tegen. Daarbij lust ik het niet, dus dat is geen onderdeel van een 'dieet' ofzo.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Wij gaan dus ongelooflijk diabetesdwars worden!

En diëten? Ik zag laatst ergens een treffende, o zo ware poster hangen: 'mannen die eten en vrouwen diëten'.

Dan mogen jullie mijn ijs met slagroom onder elkaar verdelen, want daar houd ik niet zo van. Ik ben meer van de voorgerechten en de kruidenbotertjes en heeeeeel veel knoflook

Zeg Lief, mag jij eigenlijk wel 'meel'-soorten die geen glutenstrengen vormen, zoals maizena? Vroeg ik me opeens af toen ik een variatie op tempura zat te verzinnen.
quote:setter schreef op 11 mei 2011 @ 12:49:

Ach, afwassen schijnt héél therapeutisch te werken voor het brein, dus dat zou nog best eens wonderen kunnen gaan doen voor Lief Ik heb geen afwasmasjien thuis dus ik heb mijn portie al gehad... Maar laat je niet door mij tegenhouden hoor, ik moedig aan vanaf de eettafel met een glaasje rosé!
Sri, ik mag alle meelsoorten behalve tarwe, rogge gerst en haver. En spelt.

In het algemeen gebruikt met tarwemeel, dus ik hou het dan maar op 'geen produkten met meel'. Maar je hebt gelijk, maismeel mag ik wel (daar maak ik wel eens brood van), of rijstmeel, of tapiocameel. En om het makkelijk te maken (je vroeg er zelf om) ben ik gelukkig heel ongevoelig en kan ik ook tarwezetmeel eten. En bier (van gerst, zonder tarwe) drinken.
Sri, je bent een zus naar mijn hart hoor. Mijn knoflookliefde doet ook hele volksstammen flauwvallen hoor

Niks lekkerder dan alles in knoflook dopen..... kwijl kwijl.....ik heb nu al honger!

Teddeke, ik ga van het weekend wel even op zoek, dan mail ik je nog wel even privé over een parkeerplaats in de buurt.

En dan nog even ontopic, voordat ik geband word :

ik heb sinds afgelopen maandag minder uren, max. 6,5 per dag, en het bevalt me nu al goed. Mijn suikers komen eindelijk weer een beetje tot rust. Ik zat zonet vóór het eten op 8.9 en dat is laag voor mijn doen. Alles onder de 10 is laag voor mij.

Dus ik ben best een blij Settertje
Lief, misschien heb jij wel juist een inbouwtruus nodig om van je burnout af te komen
Mijn burnout is bijna dood hoor setter. Laatste loodjes.

Godzijdank. Want het is hard werken zeg, zo'n burnout...

Ik ga waarschijnlijk half juli cold turkey stoppen met AD en binnenkort ook met anticonceptie (man is goedgekeurd ). Dan heb ik de ene dag maar één en de andere dag maar twee pilletjes over!
Wat goed setter, van je uren en je bloedsuikers!

@lief: goed nieuws zeg! Gefeliciteerd

@setter: jij ook met de mindering in uren n met je schone waarden, ook een voor jou.

Hier ff weinig on topic nieuws. Later dames!
Whoehahahaaaaa Lief, wat een prachtige post met al die stuiterballen, ik lig hier in een deuk

Dank jullie wel!
Lief, jij ook gefeliciteerd met de goedkeuring (eindelijk) van je man. Wat heerlijk dat je nu kan stoppen met de anticonceptie! Ik weet nog hoe heerlijk ik het vond om nooit meer van die verrekte pillen te hoeven slikken, echt een opluchting.

Dat cold turkey stoppen met je AD, is dat niet eng joh? Niet dat ik het beter weet hoor, absoluut niet zelfs, maar ik ken iemand die daardoor psychoses kreeg en opgenomen moest worden enzo, vandaar mijn bezorgdheid.....
Hey Setter, dat gaat goeoeoed!! Mooie suikers, en 6,5 u per dag is meer dan genoeg voor een beschaafd mens.

Wat heerlijk Lief, dat je burnout bijna over is. Ik heb destijds geen enkele last gehad van cold turkey AD stoppen. De eerste paar dagen een beetje zo'n idee van o jee, wat gaat er nu gebeuren, maar dat is natuurlijk onzin, want je hebt zo'n buffer opgebouwd, dat je zoiets pas na de eerste dagen zou merken. Maar ik vond het heerlijk dat ik van die dingen af was. Ik slik al zo veel, en dan die troep er ook nog bij... mijn man had het altijd over 'je ontbijtje'.

Teddeke, wat zal ik blij zijn als de eerste kras op die auto zit! Dan hebben we dat tenminste gehad!

Als ik je een goede raad mag geven: het ergste dat je in zo'n geval kan zeggen is: nou zeg, het is maar blik hoor! (Nou had ik ook wel de hele zijmuur van de parkeergarage meegenomen, dus de krassen liepen zo'n beetje van bumper tot bumper. Een blind paard kon ze niet missen...)

Nog maar 8 dagen...

Ris, ben je al terug, of zit je nog steeds in klavertjesland? En bevalt het?
@Pixel, ben je trouwens weer helemaal genezen van je buikgriep?

@Setter, super dat het beter gaat met je bloedsuikerwaarden. En nu maar hopen dat je werkrooster zo kan blijven!!

@Lief, ik ben blij te lezen dat je aan het staartje van je burnout zit. Nu nog van de AD af en dan ben je al weer een heel eind.

@Sri, en dat is nou juist het probleem, een auto is hier nooit "maar blik" maar dat leg je ik volgende week nog wel uit......

@Ris, ben je weer in het land? Fijne vakantie gehad?
Ben er weer! Helemaal moe! en heb net te vaak op backspace gedrukt, dus tekst voor jullie kwijt.... hihi.

Het was een hele toffe vakantie; Ierland is echt heel prachtig! We gingen naar een vriend van ons en daar hebben we ook heel fijn heel veel tijd mee doorgebracht. Extra pluspunt van onze vakantie hoor! Ik neem volgende week de 3939218128 foto's wel mee, als we elkaar niks meer te zeggen hebben, kunnen we ons daar achter verschuilen

XXXX
Hai Ris, welkom terug! Fijn dat jullie weer veilig geland zijn in Nederland en dat de vakantie zo geslaagd was. Heerlijk!

Ik ben heel benieuwd naar je foto's. Wij willen ook naar Ierland, misschien zelfs volgend jaar al. Gaan we eerst met de boot over naar Engeland, dan door Engeland heen richting Ierland. Lekker met de camper, ik heb er nu al zin in!
Setter; moet je doen! Ierland is echt supergaaf. Het weer was wat minder dan hier, maar dat wisten we natuurlijk vooraf. Je kunt er goed wandelen en in elk weiland staat wel een hoogkruis, ruïne, kerk, kasteel, medieval bezienswaardigheid.. haha! Wel goed sparen, want het is wel duurder dan hier.

even een offtopic vraag; moeten wij niet eens een nieuw ding openmaken omdat we over de 2500 berichten zitten?

En een andere: welke pomp moet ik kiezen????!!!!

Mss ga ik voor de Dana (die vind ik het leukst ) maar die is van dezelfde fabrikant als de Cozmo die ik nu heb en hun service is niet echt heel best.

De Paradigm Veo leek me ook wel wat, maar ik zit niet te wachten op continue bloedglucose meting en 2 van die naalden in mijn lijf (of kan je ook kiezen voor de optie zonder? ik wil uiteraard de roze dan he...) Lees net dat die dingen uiteraard niet vergoed worden. Waarom maken ze het dan?!

Ma. naar de internist en dvk en dan horen we wel meer.

En nog maar 1 weekje..... joehoeheoehehoeoeoeheoeheoe!
Hallo allemaal,

Terug in het land van de levenden, geloof ik. Alweer even, heb ook alweer gewerkt, en hoe (en me (heel) druk gemaakt over allerlei zaken als familie en werk).

@Ris: ben benieuwd naar hoe het morgen bij de internist was. Volgens mij heeft de Veo standaard geen continue glucosemeting. Ik ken iemand die zo'n pomp heeft en die heeft er nu een apart doosje bij voor cgm. Ook twee infuussets in zijn lijf dus.

Ben wel heel benieuwd waar je op let bij het maken van een keuze voor een pomp. Heb je hier zelf nog iets over te zeggen of kijkt een medisch team wat het beste bij je past?

@Teddeke: blik is blik hoor ;) al kan ik me wel wat voorstellen bij de bezorgdheid van je wederhelft. Het is wel duur, dat blik.

Morgen ga ik voor de fungusfoto. Verslag volgt. En dan nog een maand wachten voor ik weer naar de internist mag moet ga, die hopelijk nu wel een diagnose voor me heeft.
Ris, die cgm hoef je niet te gebruiken hoor. Mijn pomp heeft dat ook maar ik gebruik het niet. Is niet te betalen joh, en het wordt nog bijna niet vergoed (zie verhaal van Nelladella hierboven). Het is puur optioneel, die cgm.

Ik ga in juli zeker weten voor de babyroze Veo
Wie gaat een nieuw topic openen? Wie biedt zich aan?

Pixel, ik mocht gewoon zelf een pomp uitkiezen. Ik had me vantevoren georiënteerd op internet dus ik wist precies wat ik wou. Ook nu weer trouwens.

Fijn dat je je weer wat beter voelt trouwens. Ziek zijn is niks!

Succes morgen bij je fungusfoto fungus..... hij blijft leuk....

Ris, succes morgen bij de internist! Oh, en bedankt voor je Ierland-tips!
Is dat nou bij 2500 of 3000, setter, dat je moet sluiten?

Mijn bls zijn kutkutterkutst. Ik snap er echt geen r**t meer van waarom ze steeds zo heen en weer knallen. En dan vooral omhoog. Ik weet het wel, geduld... Het komt wel weer goed... Maar ik ga nu wel weer richting heelvaakblsprikkenperdag en dat vind ik stom. Elk dorstgevoeltje denk ik: Ojee, weer richting de 20... Gatver. Waarom nou? Ik wil weer zoals vroeger! Dat ik niet zo gevoelig was voor één beschuitje of een paar eh insu meer of minder! Bah!!!!
Hm Ris, die Dana is inderdaad ook wel heel erg leuk. Ik begin nu te twijfelen......

Hij is er niet in roze volgens mij.......

Hm....
Goeie vraag Lief, ik zal eens zoeken.

Wat vervelend dat je suikers zo schommelen. Maakt je onzeker he? Moet je misschien ongesteld worden ofzo?

Sterkte
Ris, hij is er wel in roze!
Geen idee Lief. Krijg je geen seintje bij 2500 of 3000? Merken we het vanzelf wel.

K* van je bloedsuikers. Heeft het misschien te maken met de verandering in medicatie?

Setter, paars is mooier hoor! ;) (maar roze is een goede tweede)
Dana-roze is wel mooi roze vind ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven