Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Dankjewel lieverds!

Be helaas een beetje ziekjes, dus ben even kort. Maar heb een hele fijne dag gehad en ga ik morgen weer hebben.
hier gaat alles goed. Ben vandaag precies 20 kg afgevallen en ben heel trots op mezelf!
Wow Zon, respect! Dat is heel veel!
Wat knap Zon!

Hier een enorm volle kop met snot... Ben heel benieuwd hoe het vanmiddag zal gaan als al mijn vriendinnen komen. Ach, ze weten de weg naar de koelkast...
Ja veel he, in 4 maanden tijd! ik had nog iets apart vandaag...... i kzeg tegen mn man om 9 uur, goh ik voel me helemaal niet lekker en i kwas heel erg ah gapen, kijk ik naast mn computer en wat zie ik? mn metformine niet ingenomen, heb ik nog nooit gehad. Ik snel ingenomen en met n half uur ging ik me beter voelen, of te wel de medicijnen werken wel!

Ik ben ook erg verkouden Lief, fijne middag met je vriendinnen!
Fijn zon, dat de medicatie wel werkt! En wat goed van je gewicht! Ik ben in 2 maanden 4,9 kg kwijt... heb nog wel wat te gaan haha!

Ben net terug van de huisarts. De fysio waar ik via het sporten ben geweest, had mij moeten doorsturen naar de h.a. ik heb nml gdvdmm een hernia. Alweer.... Volgende week naar de radiologie voor een ct-scan. Gelukkig geen wachttijd. En dan wachten op de uitslag en verder kijken.

Heb nu wel pijnstillers. Verklaart ook wel een pietsie mijn niet zo mooie waardes, 17,6 net... of zou het aan die negerzoen hebben gelegen ?

Ga zo mezelf op de fiets hijsen en de kids halen. Gijs heeft het nog steeds lastig met naar school gaan, vanmorgen een uur strijd geleverd om echt alles; aankleden, schoenen aan, wassen, eten, plassen, jas aan, op de fiets, tas mee.... Echt een beetje sneu. Hopelijk gaat het beter als hij elke dag mag.
hey Ris wat sneu voor/met je zoon. Vervelend dat het een strijd is, hoop dat dat snel overgaat, heeft t n speciale reden?

sterkte met je hernia!!
anoniem_49982 wijzigde dit bericht op 03-09-2012 13:25
Reden: prive
% gewijzigd
Zon; niet echt een reden. Behalve dan dat hij nog aan het wennen is op school. Het is nogal veel voor 'm; allemaal nieuwe kindjes, nieuwe juffen (ook al zijn het de juffen van zijn zusje van vorig jaar), nieuw ritme etc. In de klas doet hij het goed, gelukkig! Maar thuis is het even lastig.
Ris, een hernia?? Hoe kom je daar nou weer aan? En uit 'alweer' begrijp ik dat het je eerste niet is? Het zit je niet bepaald mee he?

Wat zijn je opties? Operatie?

Ik hoop dat Gijs gauw went op school. Aggos, zo'n klein manneke in zo'n vreemde omgeving, ik kan het me best voorstellen dat hij overstuur raakt. Heel veel sterkte, lieve meid!
Ja Sri. In 2005 heb ik 4 maanden thuis gezeten met een "bijna" hernia. Veel therapie gehad en op therapeutische basis gewerkt. Rug is mijn zwakke plek.

Nu heb ik er echt te lang mee rond gelopen; ik dacht dat ik mijn hamstring geblesseerd had... bij de fysio zeiden ze dat het ischias was en gisteren zei de huisarts dat ze mij door hadden moeten sturen naar hem omdat hij dacht aan hernia.

Gelukkig kan ik volgende week al voor een CT. Mijn zus heeft destijds 4 maanden op de wachtlijst gestaan (ook wel omdat het via de neuroloog moest bij haar). Maar goed, wat zo'n CT nog meer gaat vertellen weet ik niet, dat wacht ik maar af.

Vandaag ging het autorijden naar mijn werk echt vreselijk, pijnstiller voor het ontbijt ingenomen en die werkte toen nog niet.... Ben nu een beetje aan het vogelen met de tijden van die pillen, moet eig voor de maaltijden, maar ja... dan neem ik er om half 1 een en om half 6 weer. Dus die van half 6 ga ik laat nemen. Ik eet er wel wat bij tegen de maagzweren (haha) en dan hoop ik dat ik er goed op slaap en morgen beter kan autorijden...

Gijs was vandaag al weer meer te genieten. Nog twee weken en dan is hij jarig, hij begint er nu zelf ook over. Mocht hij toch 4 zijn, dan gaat het gebeuren!

Gisteren hebben ze nog heerlijk met de achterbuurkindjes op het pleintje gespeeld. Echt grappig; dat was de eerste keer dat ze echt met vreemde kindjes gingen spelen. Ze liepen ook om en om hier binnen of daar (alleen waren zij met zijn 4-en haha!)

Sri; dank je wel! XXX
Jeetje Ris, dat is rot zeg! Sterkte meissie! We zijn gistermiddag geland in het zuiden van Frankrijk, op 30 km afstand van Spanje. Het is hier prachtig :-) het is hier net Hawaii met allemaal palmbomen en strakblauwe luchten en heel warm weer. Ik forum nu mobiel op de tablet van mijn broer, en dat is soms een tikkeltje wennen Ik wens jullie fijne werkdagen vanuit een zonovergoten Frankrijk, op 100 meter van de Middellandse zee :-) XXXXXXXX voor jullie allemaal!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Klinkt heerlijk setter! Geniet ervan!

Oei Ris, klinkt niet goed.. Let je wel op jezelf? En lief van dat samen spelen
Dag dames mag ik even inbreken? Ik zie in de webwinkel van DVN door de bomen het bos niet meer.

Ik wil nl dat mijn man zichzelf gaat controleren, hij heeft diabetes type 2 maar is gisteren na overleg met HA gestopt met metformine . Hij wil afvallen en hopelijk is dan ook de diabetes over, als we 20 kilo verder zijn.

Maar wat is een handige bloedglucosemeter, er zijn er zoveel rond de 25 euro. Kunnen jullie een merk aanbevelen, dat zoekt al handiger.

Alvast bedankt!

Ps: het klinkt denk ik raar, dat stoppen ,de HA had het ook nog niet eerder meegemaakt. En ook wel een beetje spannend ja..
Hoi ambra,

https://www.dvnwinkel.nl/ ... set-accu-chek-mobile-2012

Hier ben ik he-le-maal fan van! Geen gedoe met losse stripjes, 6 naaldjes in de prikpen, pen aan de meter vast, fijn alles aan elkaar. En 50 metingen per cassette.
Er zijn idd veel meters op de markt Ambra en ik denk dat ze allemaal goed zijn. Heeft de praktijkondersteuner of dvk geen advies of tips gegeven?

Ik zelf heb de one touch ultra gehad, de accu chek mobil ( daar heb je geen losse strips bij nodig maar een cassette met 50 strips erin, stond toen nog in de kinderschoenen, veel foutjes etc, maar zoveel handiger dan losse strips), nu heb ik de accu chek combo. Helaas met losse strips, maar deze is gekoppeld aan mijn pomp, anders was ik niet overgestapt.

Set heeft 30 meters, mss heeft zij nog meer tips, suggesties? Vanuit frankrijk!!!!
Ris, we zijn eerst bij de praktijkondersteuner geweest en daarna bij de huisarts. Daar moesten we uiteraard ook mee overleggen. Toen niet meer terug geweest bij de PO. Ik wil nl dat hij gaat controleren, hij zit daar zelf minder achteraan, en ik zei in eerste instantie dat ik af en toe wel een glucosemeter van het werk mee zou nemen. Na enig onderzoek bleken ze niet zo heel duur te zijn en dan is een eigen meter gewoon net iets makkelijker. Ik raak er helemaal uit merk ik, ben zelf verpleegkundige maar sta niet meer aan het bed.

Zit jij nu lekker in Frankrijk of is Set met haar 30 meters op vakantie? Hoe dan ook, bedankt voor meedenken alvast,

Lief 29 dank, dat klinkt goed, alles aan elkaar is handig.

Dag dag Ambra
Lief 29, mooi die meter maar hij zegt dat ie alleen geschikt is voor als je meer dan 1 keer per dag meet. En ik zat meer te denken aan nuchtere bloedsuiker, en dan nog niet eens elke dag.

Dus ik kijk nog ff verder
Setterzus!!!

Bevalt het nog steeds aan de prachtige Franse zuidkust? Staat de vouwwagen nog? Niet te warm voor je? Hoe houden je suikers zich? Je ziet het, ik zit barstensvol vragen!

Maar je moet niet denken dat ik jaloers ben hoor!. Ik zit hier lekker aan mijn aangifte inkomstenbelasting, lekker puh . Ben al sinds tien uur vanochtend omzet aan het uitpluizen en kilometers en onkosten en forfaits, je hebt geen idee hoe ik me hier zit te amuseren... .

Geniet jij nog maar lekker van je vakantie-omgeving! Heb je trouwens nog foto's gemaakt van die botenlift? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!

Ris, hoe gaat het? Wil de pijn al een beetje wegtrekken? Heb je de CT al gehad? Keeping my fingers crossed for you.

Welkom, Ambra! Ik kan je helaas geen enkele raad geven, want ik meet niet, maar ik wens jou en je man heel veel sterkte!

Lief
SRI! Dank je wel voor je warme welkom. Ik voel me net zo'n inbreker hier, want ik woon in een ander topic op gezondheid zeg maar.

Sterke met die gezellige aangifte, is toch veel fijner dan in dat enge onbekende Frankrijk?
ambra, zolang je alleen goede adviezen komt stelen ben je een welkome inbreker hier hoor! Ik meet inderdaad in het algemeen vaker dan 1x per dag, mar waarom zou zo'n apparaat daar nou moeilijk over doen?
Wonderlijk toch dat nieuwe diabetes-schrijfsters zich gelijk inbreeksters voelen (vergeet voor het gemak even mijn eigen eerste post, twee jaar geleden).

Mag ik even voor ons allemaal spreken als ik zeg dat iedereen hier van harte welkom is? Forummers die zelf diabetes hebben of zich erbij betrokken voelen.

Wie zich op zijn/haar plaats voelt blijft, anderen vertrekken weer. Sommigen schrijven veel, anderen komen zo af en toe eens langs. Alles kan, alles mag. Behalve trollen. En schelden.

Dus Ambra, voel je geen inbreker!
Merci meiden..
Ambra, als ik je een tip mag geven over de bloedsuikermeter: kijk ook naar de prijs van de stripjes. Omdat je man type 2 heeft, worden de stripjes niet vergoed. Toen ik een bloedsuikermeter aanschafte (paar jaar geleden), zaten er grote verschillen in de prijzen van de stripjes.

Verder niet zo veel ervaring met verschillende meters hier, want ik krijg het ook niet vergoed.
Dat is een hele goeie tip van qwerttu.

Mijn strips worden allemaal vergoed maar vanwege de prijzen, en soms ook woekerprijzen die door sommige apotheken schijnen te worden gevraagd, ben ik wel min of meer gelimiteerd in mijn afname én heb ik een beperkte lijst toegestane leveranciers opgekregen door mijn zorgverzekering.
We hebben idd naar de prijs van de strips gekeken, en de verpakkingseenheid omdat ze maar beperkt houdbaar zijn. De bedoeling is dat ie flink gaat afvallen en dan hopelijk van zijn diabetes af is. Mijn idee is nu 1x per week dagcurve en nog 1 keer een nuchtere glucose elders in de week. Hij werd nu 1 keer per 3 mnd gecontroleerd dus ik voer het al enorm op. Ik hoop eigenlijk dat we na een half jaar klaar zijn met de diabetes. Ik weet dat hij kan afvallen, nu nog even doen. Waar zijn die smiley's als je ze nodig hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven