Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Met dank aan Lief, die het vorige topic volgepost heeft

En lieve lieve Buikje, je bent geen nieuweling meer hoor, je hoort er gewoon bij, net als de rest.
Srizus voor jou!
*plaatje werkt niet; bedenk op deze plek een knallende fles champagne*

Happy new topic!!

Leuk gedaan Setter!!
Dank u dank u dank u oooooh Buikjepoepie

Nou, ik wil ook graag een plaatje plakken, maar de plaatjes doen het bij mij ook niet

Ik heb de OP even opgeleukt, vinden jullie het wat?
Leuk dat ook jij het nieuwe topic gevonden hebt Ris. Weest welkom!
Happy new topic!

Heppie njoew toppik!!!

En dat allemaal op de dertiende! Beregoeie OP Setter, precies in onze geest. Infernisten (we houden 'm erin hoor!), dvk's en al hun collegae mogen hier kippenvel komen krijgen of (constructiever) stage komen lopen, dan steken ze nog eens wat praktijkervaring op. Eigenlijk zouden we subsidie moeten krijgen, vinden jullie ook niet?

Helaas, ik heb ook geen knallende flessen champagne hier, maar ik wens ons net zoveel vriendschap, steun etc. als in het vorige topic!
'Infernisten', die ga ik even integreren in de OP. Goeie Sri, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
Haaaaaaaai Lief en Srizus
Well done trouwens Lief, met je post-actie op het vorige topic! Zijn we in één keer door de koudwatervrees heen!

Setterzus, we gaan lekker verder zoals we bezig waren

Teddeke, we hopen je spoedig hier weer te zien, op jouw moment
Willen jullie weer wat ergerlijks horen? Ach waarom niet, het is toch rotweer...

In mei (net voor onze meet) heb ik mijn "pomp-to-be" besteld. Ik heb nog steeds niks gehoord, dus ik dacht "laat ik eens bellen....." Ik koos voor Roche omdat ik een accuchek pomp heb gekozen. Daar konden ze zien dat "het" bij Boeren lag. Toevallig moest ik Boeren toch nog bellen voor de bestelling, dus gelijk even gevraagd hoe het zat. Mevrouw keek in de computer en kon GEEN aanvraag zien. Ze zei dat het misschien aan de post kon liggen, dus ik moest even een nieuwe aanvraag regelen bij de dvk.

Dus maar weer een telefoontje gepleegd naar de dvk. Die zei dat zij de aanvragen altijd per fax en ook per post worden gestuurd. Verder stuurt zij dus de aanvraag naar Boeren en die nemen contact op met de fabrikant. Ik had al bericht van Roche, dus er moet contact geweest zijn.... Maar goed. Ze zou zelf Boeren nog eens bellen om te horen hoe het zat en evt. een nieuwe aanvraag opsturen. Als ik binnen 2 weken nog niks gehoord heb, moet k weer bellen.

Lekker!!! Mijn pomplooptijd liep in februari af!!! Het is JULI! Stelletje sukkels... allemaal buiten diabetesland dan he!
Willen jullie weer wat ergerlijks horen? Ach waarom niet, het is toch rotweer...

In mei (net voor onze meet) heb ik mijn "pomp-to-be" besteld. Ik heb nog steeds niks gehoord, dus ik dacht "laat ik eens bellen....." Ik koos voor Roche omdat ik een accuchek pomp heb gekozen. Daar konden ze zien dat "het" bij Boeren lag. Toevallig moest ik Boeren toch nog bellen voor de bestelling, dus gelijk even gevraagd hoe het zat. Mevrouw keek in de computer en kon GEEN aanvraag zien. Ze zei dat het misschien aan de post kon liggen, dus ik moest even een nieuwe aanvraag regelen bij de dvk.

Dus maar weer een telefoontje gepleegd naar de dvk. Die zei dat zij de aanvragen altijd per fax en ook per post worden gestuurd. Verder stuurt zij dus de aanvraag naar Boeren en die nemen contact op met de fabrikant. Ik had al bericht van Roche, dus er moet contact geweest zijn.... Maar goed. Ze zou zelf Boeren nog eens bellen om te horen hoe het zat en evt. een nieuwe aanvraag opsturen. Als ik binnen 2 weken nog niks gehoord heb, moet k weer bellen.

Lekker!!! Mijn pomplooptijd liep in februari af!!! Het is JULI! Stelletje sukkels... allemaal buiten diabetesland dan he!
Wat ergerlijk Ris, je hebt het i.i.g 2 x kunnen spuien, misschien scheelt het?

Hier ook absoluut geen reden tot vrolijkheid. Nierfunctie slechter en volg week allerlei ox waaronder echo. ben best een beetje bang. Medicatie rond db goed....nu de nier mog, ook niet geheel onbelangrijk. Ik ging vol vertrouwen, dacht functie is vast weer beter...
Schuddebuikje
Damn Buik
Jullie mogen best verder klesten hoor Ik blijf vertrouwen houden, zo niet dan TOCH!

Dus..... hoe is het bij jullie?

Ik heb effe niet zoveel kletsdrang, mag dat ook Buik?
natuurlijk lieve Lief, wilde alleen geen stempel drukken

Doe maar lekker rustig aan
Je drukt hier geen stempel. Dat heb ik nog niemand zien doen hier.

Of nee, eigenlijk is het andersom. Iedereen drukt hier wel eens een stempel en wordt dan overladen met kussen, knuffels, bloemen enzo en dan voelt die persoon zich meestal iets beter en dan mag de volgende op de sofa

Ik ga lekker heet douchen en naar bed (zou bijna ook nog warme chocomel nemen met dit weer).
Gloeiende gloeiende gloeiende Buikje, wat een K**nieuws!

Ik kan me voorstellen dat je bang bent, dat is logisch. Damn, rotlijf ook of niet dan?

Ptvr3.....
Binnenkort wsch nieuwkomer hier, ter gelegenheid van het nieuwe topic alvast voor iedereen!
Jij ook een hartgrondige van mij Ris! Stelletje bureaucraten ook....grmbl...

Ik mag volgende week woendag mijn nieuwe pomp gaan bestellen, hopelijk gaat het bij Medtronic sneller dan bij jou Ris! Wat duurt wachten dan soms lang hè?
Oh wat rot carenza. Ik wil je wel welkom heten, maar ik zeg niet: 'Leuk dat je er bent' want dat is het helemaal niet, je had liever niet hier mee gaan schrijven.

Wat is dat toch, ineens allemaal nieuwen. Is het een epidemie ofzo? Of doen jullie allemaal alsof omdat wij hier zo een enorm gezellig topicje hebben en jullie ook mee willen doen?

Ris, kan je niet van die Boeren af? Je hebt wel erg veel ellende met ze.

Setter, hoe gaat het met jou? En met de honden?

Sri, hard aan het werk zeker...

Ted, we denken lekker toch wel aan je hoor

Waar is Pixel? voor jou

Buik, nóg een

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven