Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Wijlen mijn schoonvader was beroepsmilitair bij de medische dienst. Daar hoefde je dus echt niet aan te komen met 'kwaaltjes', hoewel hij 'the real McCoy' onmiddellijk erkende. Hij kon alleen absoluut niet tegen aanstellerij.

Maar ja, definieer aanstellerij maar eens. Dat gevoel van: ik voel me kut en ik heb geen koorts maar ik wil een aai over m'n bol en met een dekentje op de bank. Ben je gek, moven met die hap. Rot voelen doe je maar fijn in je eigen tijd.

Ik vind het nog steeds sneu voor mijn eigen zieligheidsgevoel, maar ik heb er toch wel het nodige van geleerd. Maar natuurlijk alleen als het echt 'zielugheid' is. Echt ziek is wat anders, dat neem je serieus. En zo is echtgenoot ook opgevoed. Zucht.

Truffel, hoe is het bij de VERS gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Vol! Topic is vol!

Jullie zijn lief. En bikkels. En jullie verdienen allemaal een hele dikke

En nu ga ik naar bed, ben aan de borrel geweest met mede-cursistcollega's... Komt niet veel zinnigs meer uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven