Gezondheid alle pijlers

Diarree en werk(gever).

03-03-2011 11:44 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend heb ik me ziek gemeld voor de avonddienst, vanwege diarree. (Werk in de zorg.)

Zit zo'n drie a vier keer per uur op het toilet, onlasting is waterdun.

Heb ook mijn ontbijt niet binnen kunnen houden.

Heb geen anti-diarreemiddel in huis (als Norit/ Imodium), pas weg gegooid omdat ze over de datum waren.

Durf nu ook niet van huis om dit te gaan halen, want als ik iets voel, ben ik net op tijd bij de wc.

Familie gebeld, deze kunnen vanmiddag iets voor me halen.

Belde net mijn leidinggevende terug, zij vind dat ik vanavond vanaf 7 uur in elk geval de helft van mijn avonddienst moet kunnen werken. Imodium werkt volgens haar binnen een paar uurtjes.

Heb geantwoord dat ik dat niet kon toezeggen, eerst op z'n minst verbetering wilde merken, maar pas vanmiddag diarree-remmer in huis heb.

In dat geval zou ik vanmiddag nog op een spoedcontrole moeten gaan, bij de bedrijfsarts. Volgens haar zou ik gewoon in de auto moeten stappen om naar de apotheek te gaan. Dat betekent zo'n drie kwartier van huis gaan, hoe wil ik dat doen?

Ligt het nou aan mij, of is mijn leidingegevende onredelijk?
quote:Primabella schreef op 03 maart 2011 @ 13:38:

Niet zeggen dat je misschien komt werken (zoals je nu hebt gedaan), dan word je nog minder serieus genomen.

Nu bellen, zeggen dat het echt niet gaat en dat de bedrijfsarts uiteraard langs mag komen.

Ja precies, echt niet zeggen dat je misschien wel komt.

Of je moet je ineens veel beter gaan voelen natuurlijk.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
De kans is groot dat leidinggevende wel een vervangster voor TO heeft gevonden, maar dat die maar tot 7 uur vanavond kan werken. Die is - waarschijnlijk - ook overgehaald door leidinggevende; " kan jij werken? TO is ziek " gevolgd door " nee, ik heb een afspraak om 7 uur " Waarop leidinggevende heeft gezegd " O, da's goed, kom maar....kan je om 5 voor 7 weg, dat regel ik wel " .

Wedden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maja82 schreef op 03 maart 2011 @ 12:02:

(Werk in de zorg.)

hallooo je bent een gevaar voor je patienten.

Eens. Ik werk in een ziekenhuis en daar worden wel eens hele afdelingen gesloten vanwege het Norovirus. Clostridium is ook al eens langs geweest. Beiden uiten zich o.a. door diarree. Lekker verantwoordelijk van jouw leidinggevende dat ze jou als besmettingsbron zo tussen de patiënten wil zetten. Mijn moeder werkt bijvoorbeeld in een verzorgingstehuis. Laatst was elke bewoner daar ziek, het ging van de bovenste verdieping zo naar beneden het huis door. Diverse mensen zijn opgenomen door uitdrogingsverschijnselen, of overleden omdat ze al verzwakt waren. De GGD is er zelfs bij geroepen. Wil je leidinggevende zulke situaties bij jullie op het werk? Fijne, betrokken persoonlijkheid is ze/hij dan.

Je gaat pas werken als je klachtenvrij bent. En neem ook even contact op met de Arbo-arts om het te bespreken. Dan kunnen ze je niks maken.

(Maar het is gewoon een probleem in de zorg: tekort aan personeel. Daardoor krijg je zulke dingen.)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 maart 2011 @ 13:16:

[...]

Nou, dat blijkt toch uit dit topic; een " uitgenaste " , mondige leidinggevende verzint wel even een oplossing voor je zodat je toch kan komen werken. Of praat je aan dat het allemaal wel meevalt.

Je moet van goede huize komen om dan toch héél duidelijk te stellen dat je niet komt werken.

Zo brengt ze het inderdaad:

Als je Imodium nemt werkt dat binnen een paar uur en kun je vanavond komen werken. Wordt met geen woord gerept over het al dan niet binnen houden van wat licht voedsel, of over hoe iemand zich voelt, na een hele dag schij eh, aan de diarree zijn.
quote:Babywish schreef op 03 maart 2011 @ 13:44:

[...]

Zo brengt ze het inderdaad:

Als je Imodium nemt werkt dat binnen een paar uur en kun je vanavond komen werken. Wordt met geen woord gerept over het al dan niet binnen houden van wat licht voedsel, of over hoe iemand zich voelt, na een hele dag schij eh, aan de diarree zijn.

Ze heeft gewoon niemand kunnen vinden voor jouw - hele - dienst. Is natuurlijk belachelijk dat jij je ziek meldt, zij je later terugbelt met dé oplossing hoe jij toch een halve dienst zou kunnen draaien.

Laat ze zelf de schijt krijgen....
De huisarts bellen is trouwens ook een goeie. Die zal je vermoedelijk ook het advies geven thuis uit te zieken en uit te kijken ivm. besmetting. Jouw leidinggevende kan er niks tegen in brengen dat je zo'n advies hebt gekregen van een deskundige. Ze kan hooguit een huisbezoek laten plaatsvinden, maar als je echt ziek bent heb je niks te vrezen natuurlijk. (En ik vraag me af of ze het zo snel zo ver laat komen.)
Als ze leidinggevende in de zorg is zou ze heel goed moeten weten dat diarreeremmers in het geval van een virus beslist niet goed voor je zijn. Maar wat zal haar dat bommen, als jij maar komt werken vanavond. Dat je daarna nog langer uit de running bent, soit.

En het gevaar waar ze weerloze oude mensen aan blootstelt vind ik nog veel erger. Bejaarden overlijden regelmatig aan een noro-of ander virus, blijkbaar boeit haar het niet dat een werkneemster dat virus meeneemt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 maart 2011 @ 13:41:

De kans is groot dat leidinggevende wel een vervangster voor TO heeft gevonden, maar dat die maar tot 7 uur vanavond kan werken. Die is - waarschijnlijk - ook overgehaald door leidinggevende; " kan jij werken? TO is ziek " gevolgd door " nee, ik heb een afspraak om 7 uur " Waarop leidinggevende heeft gezegd " O, da's goed, kom maar....kan je om 5 voor 7 weg, dat regel ik wel " .

Wedden? Oja ja zo zal het wel zijn ja
quote:luna1 schreef op 03 maart 2011 @ 13:49:

En het gevaar waar ze weerloze oude mensen aan blootstelt vind ik nog veel erger. Bejaarden overlijden regelmatig aan een noro-of ander virus, blijkbaar boeit haar het niet dat een werkneemster dat virus meeneemt.Nee, dat ruimt zo lekker op. Grrr. Arme bejaarden!!!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 03 maart 2011 @ 13:50:

[...]

Nee, dat ruimt zo lekker op. Grrr. Arme bejaarden!!! En dan te bedenken dat er minstens vijf mensen op de afdeling zijn, voor wie zo'n virus lelijk fout kan aflopen.
Heb je inmiddels je leidinggevende teruggebeld om te melden dat je definitief niet komt vanavond?
Babywish, ik hoop dat je je gesterkt voelt in het idee dat het niet normaal is hoe jouw leidinggevende reageert. En dat je haar terug gaat bellen. Gewoon, op een nette manier, zeggen dat je niet komt omdat je te ziek bent. En die arme bejaarden niet wilt besmetten. (En de huisarts is het uiteraard met je eens.)
Meestal doen werkgevers alleen zo als je je voor iedere scheet ziek meld. Heb je het afgelopen jaar je al een flink aantal keer ziek gemeld, is het begrijpelijker dat je baas zo doet, dan dat je voor het eerst in 6 jaar dienstverband ziek meld....
Of nu naar je werk gaan en je leidinggevende ff opzoeken terwijl het je letterlijk en figuurlijk dun door de broek loopt. En dan meteen ff vragen of ze meeloopt naar haar leidinggevende, zodat je aan die kan vragen of dit normaal is....
Nope
quote:Lenthe81 schreef op 03 maart 2011 @ 14:08:

Meestal doen werkgevers alleen zo als je je voor iedere scheet ziek meld. Heb je het afgelopen jaar je al een flink aantal keer ziek gemeld, is het begrijpelijker dat je baas zo doet, dan dat je voor het eerst in 6 jaar dienstverband ziek meld....Ik ben het afgelopen jaar twee maal ziek geweest, waarvan 1 maal zwangerschapsgerelateerd. Voor hoofdpijn of een stevige verkoudheid meld ik me niet ziek, dat overleef ik wel met wat paracetamol. Maar met diarree is het A) Geen doen, want ik moet steeds naar de wc rennen en voel me slap, terwijl ik lichamelijk relatief zwaar werk moet doen. En B) Onverantwoord tov de clienten.
Heb je nou al gebeld?
quote:Lenthe81 schreef op 03 maart 2011 @ 14:08:

Meestal doen werkgevers alleen zo als je je voor iedere scheet ziek meld. ....Nee hoor, zo doen ze als een vervanger moeilijk te regelen is.
Ik heb eveneens een tijd in een bejaardentehuis gewerkt en ik vind het echt van de zotte van je leidinggevende. Bij ons werd er ook al zo makkelijk over gedaan.

2 jaar geleden heeft het halve huis plat gelegen vanwege NORO, en toen was ik 1 van de weinige werknemers die het NIET heeft opgelopen ondanks dat ik wel gewoon aan het werk ben geweest (met mondkapje, een sloot ontsmettingsmiddel en de hele rambam) 2 bewoners zijn toen ook overleden.

Echt, ga bellen dat je niet kan komen, want dit kan gewoonweg niet.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 03 maart 2011 @ 14:08:

Of nu naar je werk gaan en je leidinggevende ff opzoeken terwijl het je letterlijk en figuurlijk dun door de broek loopt. En dan meteen ff vragen of ze meeloopt naar haar leidinggevende, zodat je aan die kan vragen of dit normaal is....De leidinggevende van mijn leidinggevende is zelden op onze locatie, heeft zijn werkplek elders. Ik weiger me op zo'n manier te moeten verantwoorden.
Een buikgriep wat meestal noro is, mocht ik destijds een week niet komen werken.

Tenslotte zit het toch een paar dagen in je lichaam.

Toen ik weer beter was heb ik me wel weer herstelt gemeld en was het verder prima en kon ik zaterdags weer gewoon werken, sinds die tijd niet meer ziek geweest, ja nu met een gescheurde meniscus maar dat is een ander verhaal.

Laat die bedrijfsarts maar lekker zelf contact met je opnemen.

Voet bij stuk houden en lekker je bedje opzoeken want van rust knap jij weer op.

Beterschap
Heb nog niet gebeld, afspraak was om in de namiddag contact op te nemen, om te laten weten of er verbetering was.

Kan nu ook nog niet veel zeggen, heb net pas Imodium in kunnen nemen, maar voel me daarna al weer misselijk.

Heb de hele dag niks binnen kunnen houden, zelfs geen water.
Bedankt voor jullie beterschapswensen, ga zo idd even plat, als m'n ..... dat toelaat.
quote:Babywish schreef op 03 maart 2011 @ 14:30:

Heb nog niet gebeld, afspraak was om in de namiddag contact op te nemen, om te laten weten of er verbetering was.

Kan nu ook nog niet veel zeggen, heb net pas Imodium in kunnen nemen, maar voel me daarna al weer misselijk.

Heb de hele dag niks binnen kunnen houden, zelfs geen water.Je steekt beter je vinger in je keel nu. Die imodium gaat je geen goed doen. Maakt 't hooguit erger.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je immodium hebt ingenomen....

Je bent ziek! Die diarree moet er uit, het virus moet er uit! Ookal zou je diarree eerst tijdelijk stoppen door immodium, dan nog ben je besmettelijk voor anderen.

Ben je echt van plan om misschien toch aan het werk te gaan?
Ik snap dat ook niet. Is hier verschillende malen gezegd dat diarreeremmers niet goed zijn nu.

Maar goed, als je water al niet binnen kunt houden zal de Imodium er ook zo wel uitliggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven