Gezondheid alle pijlers

Diarree pillen?

03-06-2010 10:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er al een topic over maar ik kon hem niet zo snel vinden.

Ik ga naar Thailand over 2 maanden en vorige keer had ik heel goede diarree pillen mee, maar ik weet niet meer hoe ze heetten.

Ik heb ze 1x tijdens de vakantie nodig gehad en ze werkten eigenlijk met een uur en daarna geen krampen of iets dergelijks meer gehad. Top apparaten dus.

Nu zoek ik dus hele goede diarree pillen - voor als Norit niet meer werkt...

De gene die ik had waren roze.

Iemand enig idee welke het waren of andere aanraders?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes

Kapara
ik heb diareeremmers gehaalt bij de apotheek voordat we op vakantie gingen. Eigen merk apotheek geloof ik.
Imodium?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik stem voor Immodium!
Ik neem altijd die van de Etos eigen merk, werken heel snel (beter dan de diarree pillen aldaar, die sloegen pas na 6 stuks ofzo matig aan bij mij), maar die zijn geloof ik niet rose.
Het is inderdaad Imodium, de stofnaam is Loperamide.

Je kunt ze zelfs bij etos of kruidvat kopen.

Gebruik ze alleen als het echt niet anders kan. Ze leggen de werking van de darmen stil, zodat je geen last meer hebt van buikloop. Maar als je iets verkeerds hebt gegeten moet dat wel eerst je lichaam uit.
Bij mij hebben die pillen een nogal sterke werking.. Ik hoef sowieso niet zo vaak naar het toilet, dus als ik die pillen neem, dan ben ik al weken thuis van de vakantie voordat er weer wat gebeurt..
Immodium inderdaad. Domperidon meenemen is ook aan te raden! Voor het geval het er aan beide kanten uitkomt... (Kotsen en diarree, gezellig!)
En ik kan je vertellen dat als zelfs Imodium maar matig werkt je geen blij ei meer bent

Godskolere wat een brainfart om in Marokko schepijs te eten, drie weken later was de pret pas over.
De kans dat je in Thailand diarree krijgt is klein als je maar op let wat en waar je eet. Schepijs is in dit soort landen vragen om moeilijkheden, maar een magnum uit de supermarkt kan prima.
Wij hebben standaard diarreeremmers van kruidvat eigen merk in huis werken super.
Immodium werkte bij mij in Egypte prima en 2 dagen later was alles weer normaal. Geen verstoppingen na gebruik.

Neem ook ORS mee, daar zitten vitamines en mineralen in. Bij diarree verlies je daar veel van. Je voelt je na gebruik binnen een uur weer redelijk fit. Te koop bij apotheek en drogisterij.
quote:Zizia schreef op 03 juni 2010 @ 11:22:

Immodium inderdaad. Domperidon meenemen is ook aan te raden!Ben dat ook een keer gaan halen tegen misselijkheid; Dom Pérignon .. werkte alleen maar misselijkheid verhogend en is nog verrekte duur spul ook!..
norit?
Diacure?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven