Gezondheid alle pijlers

Diarree, what to do?

31-08-2019 09:41 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al.

Ik voel me niet ziek, hooguit wat slapjes. Wel duidelijk verminderde eetlust en voedsel wat me tegenstaat.

Nu al twee dagen waterdun, en ik merk maar geen verbetering.

Wat kan ik het beste eten, en wat juist niet?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
31-08-2019 10:07
Nee, maar water drinken gaat op zich goed. Is ORS dan evengoed beter? Ik kan het natuurlijk wel gaan kopen vandaag.
In ors zitten wat noodzakelijke toevoegingen om het water beter vast te houden enzo.
Maar ik las al dat je de ors zelf gaat maken. Dat recept zal ik ook even opslaan. Altijd handig.
Beterschap
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Cola met de prik er een beetje af is een oude reizigerstruuk, met chips voor het zout. Je kunt ook wat van die sportdrank nemen zoals Aquarius, daar zitten ook verschillende mineralen in (niet alleen natrium, zoals wanneer je zelf ORS maakt van keukenzout). Zelf maken kan trouwens ook met sinaasappelsap en een vleugje zout, smaakt wat apart maar wel beter dan de gewone suiker-zout-watervariant.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet en drink gewoon door, zij het eten wat me enigszins aanlokt. Als ik erge buikpijn heb knap ik vaak op van wat suiker, gewoon uit de pot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Yoghurt is goed om je darmen te herstellen. Beschuit en slappe thee zijn idd achterhaald, beter is om juist vezels te eten dus volle granen etc. Eet lekker waar je zin in hebt. Sterkte!
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Een appel en een banaan gaan er bij mij altijd nog wel in. En inderdaad veel water drinken!
Alle reacties Link kopieren
Beschuit, beschuit, beschuit. Gewoon droog zonder beleg.
Beschuit neemt het vocht op en je krijgt weer vaste poep.
Alle reacties Link kopieren
Hier nemen in zo'n geval Okugest. Dat remt niet echt (geen verstopping of sta dan ook) maar helpt wel direct om alles (darmen maar ook maag) weer wat rustiger te krijgen. Werkt hier altijd weer.
Alle reacties Link kopieren
Bepanthen voor de zere poeperd is ook aan te raden trouwens
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Beschuit helpt bij mij niet. Diarree bleef dan altijd gewoon doorgaan.

De laatste keer heeft het bij mij gelukkig nog geen dag geduurd. Het begon in de nacht. De hele dag had ik geen trek, dus niets gegeten. Wel voldoende gedronken, inclusief zoute bouillon. Ik voelde me verder best goed.
De volgende ochtend had ik weer trek (had zo'n 36 uur niet gegeten) en at vanaf dat moment ook weer net als anders. De diarree bleef weg.

Ik denk dat het heeft geholpen om mijn lichaam een dag "rust" te gunnen om het probleem zelf op te lossen. Niet tegen heug en meug maar wat eten, maar luisteren naar je lichaam.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Je kunt inderdaad gewoon nemen waar je zin in hebt als het maar niet sterk gekruid is ofzo, want dat is niet zo prettig met diarree lijkt me. Verder kregen wij altijd wit eten bij diarree toen we klein waren. Witte rijst, aardappelen, wit brood, crackers, banaan maar ook gekookt ei.
Alle reacties Link kopieren
Bij aanhoudende diarree neem ik tussen het voldoende vocht drinken door altijd een of twee tabletten Norit (actieve kool). Dan ben ik er zo vanaf.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Heb ik natuurlijk juist vandaag een groot feest met barbecue... :roll: Loop ik daar met mijn lege maag en mijn flesje water. Nou ja, het is gelukkig wel gezellig.

Veel gedronken over de dag en alleen een droog sneetje brood op. Ik voel me oké, maar diarree lijkt nog wel erger te zijn geworden..... :| Hopelijk schakelt mijn lijf snel weer om.....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nou, de hele zaterdag en zondag waren nog ellende, maar nu is het eindelijk weer over!!
Bedankt voor de tips allemaal. Hoe goor ik het ook vond, ik denk dat de ORS echt goed hielp, dus ik ga ook maar eens van die zakjes in huis halen voor de volgende keer.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven