Diarree

maandag 22 juli 2013 om 23:35
Niet. Huis tuin en keukenmiddelen helpen niet. Een dieet wordt afgeraden. Vroeger kreeg je geraspte appel met kaneel of gekookte rijst. Dat maakt geen verschil.
Zorgen dat je genoeg vocht binnen krijgt en veel handen wassen want het is vaak besmettelijk. En verder uitzieken.
En anders diacure maar dat is wel een paardenmiddel.
Zorgen dat je genoeg vocht binnen krijgt en veel handen wassen want het is vaak besmettelijk. En verder uitzieken.
En anders diacure maar dat is wel een paardenmiddel.

dinsdag 23 juli 2013 om 06:26
ORS is een oplossing van zouten en suikers.
Door ORS te drinken wordt het vocht in het lichaam beter vastgehouden dan wanneer men alleen water, thee of frisdrank drinkt. Ook remt het in veel gevallen de diarree.
Het is verkrijgbaar in poedervorm, van diverse merken, bij drogist of apotheek (zonder recept). Het is volstrekt onschadelijk, ook voor zwangeren en kleine kinderen.
Als u geen kant-en-klare ORS hebt kunt u het zelf maken door 18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drink-water. Dit werkt bijna even goed als kant-en-klare ORS.
Door ORS te drinken wordt het vocht in het lichaam beter vastgehouden dan wanneer men alleen water, thee of frisdrank drinkt. Ook remt het in veel gevallen de diarree.
Het is verkrijgbaar in poedervorm, van diverse merken, bij drogist of apotheek (zonder recept). Het is volstrekt onschadelijk, ook voor zwangeren en kleine kinderen.
Als u geen kant-en-klare ORS hebt kunt u het zelf maken door 18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drink-water. Dit werkt bijna even goed als kant-en-klare ORS.
dinsdag 23 juli 2013 om 07:22
dinsdag 23 juli 2013 om 07:24
Veel drinken en zeker geen drankjes uit de koelkast.
Cola zuivert een beetje, maar zet de fles wel buiten de koelkast. Of drink slappe thee.
Geen vruchtensappen of zuivel.
Als je iets wilt eten, neem dan droge dingen zoals geroosterd brood, beschuit of een bisquitje.
ORS is zeker met dit weer aan te raden. (Houdt je zouten en suikers op pijl)
Cola zuivert een beetje, maar zet de fles wel buiten de koelkast. Of drink slappe thee.
Geen vruchtensappen of zuivel.
Als je iets wilt eten, neem dan droge dingen zoals geroosterd brood, beschuit of een bisquitje.
ORS is zeker met dit weer aan te raden. (Houdt je zouten en suikers op pijl)

dinsdag 23 juli 2013 om 08:14
Het hele huis heeft hier buikgriep gehad, overgeven en/of diarree. Ook iedereen die wij gezien hebben heeft het gekregen (opa, oma, tantes, oom) lekker besmettelijk dus.
Genoeg drinken (ik haal hier ook altijd sportdrank, voor mijn dochters, ORS krijg ik er niet in en dit wel) en eten waar je zin in hebt. Gaat vanzelf weer over.
Genoeg drinken (ik haal hier ook altijd sportdrank, voor mijn dochters, ORS krijg ik er niet in en dit wel) en eten waar je zin in hebt. Gaat vanzelf weer over.

dinsdag 23 juli 2013 om 08:25
ORS mag dan goed zijn, maar daar word ik toch wel zo misselijk van dat het er dan ook nog eens van boven weer uit komt. Gewoon rustigjes gaan eten (én vooral drinken) waar je zin in hebt. Je lichaam geeft vaak zelf wel aan dat het nog niet toe is aan zware kost. Bij mij werken biscuitjes en thee als een tierelier.
dinsdag 23 juli 2013 om 11:52
Als ik diarree heb kijk ik naar het verloop. In eerste instantie doe ik niets, of het moet gepaard gaan met gebrek aan eetlust. Mijn ervaring is dat de volgende keer, dat ik naar de WC moet, alles weer normaal is. Als de diarree blijft zal ik eerst voorzichtig zijn met eten en eventueel naar de huisarts gaan.
Ik heb zeer zelden diarree en als ik dat heb duurt dat enkele uren of één dag. Het gaat bij mij juist vaak gepaard met minder vaak naar de WC voor de grote boodschap i.p.v. vaker zoals ik dat bij anderen zie die diarree hebben.
Ik heb zeer zelden diarree en als ik dat heb duurt dat enkele uren of één dag. Het gaat bij mij juist vaak gepaard met minder vaak naar de WC voor de grote boodschap i.p.v. vaker zoals ik dat bij anderen zie die diarree hebben.
World of Warcraft: Legion