Gezondheid alle pijlers

diazepam over de datum

10-03-2016 22:28 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een diazepam genomen om rustig te kunnen slapen (dit is de eerste keer dat ik er 1 neem) alleen kom ik er nu dus achter dat ie 2 jaar over de datum is. Heb ze ooit op recept gekregen maar nooit gebruikt dus vandaar dat ik ze nog had. Kan dit kwaad??
Vast niet. Maar is het wel verstandig om ditmaal zonder doktersadvies zoiets te slikken?
Bel de hap.
quote:Moiren_ schreef op 10 maart 2016 @ 22:33:

Bel de hap.Juist.
Nouja om hier nou een hap voor te bellen...Het gaat om 2 mg trouwens dus echt een lage dosis. Voel me nu een beetje slap en draaierig. Is dit normaal ook bij diazepam?
op zich levert het geen probleem op, kan alleen wel zijn dat ze minder werkzaam zijn.
Nee, mits in doordrukstrip blijven ze veel langer goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Diazepam (valium) is een tranquillizer, dus ja, daar kun je slap en draaierig van worden. Overigens een beetje vreemd dat je m hebt ingenomen zonder eerst de bijsluiter te lezen, deze wordt niet voor niets bijgeleverd.
quote:Raven schreef op 10 maart 2016 @ 22:38:

op zich levert het geen probleem op, kan alleen wel zijn dat ze minder werkzaam zijn.Gelukkig! Ik heb nog gegooglet en daar kom ik ook niet tegen dat het toxisch wordt na verloop van tijd. Bedankt voor jullie reacties
Wat Raven zegt, klopt. De meeste geneesmiddelen hebben nog enige werking tot 6 maand na de vervaldatum. Soms is dat langer... Het slappe/draaierige gevoel kan dus zeker een gevolg van de Diazepam zijn. Niet nemen als 't niet hoeft, Diazepam is een verslavend middel. Ook in lage dosis.
quote:retrostar schreef op 10 maart 2016 @ 22:39:

Nee, mits in doordrukstrip blijven ze veel langer goed.Ja ze zitten in de originele verpakking en zijn altijd bij kamertemperatuur bewaard. En jullie hebben gelijk dat ik de bijsluiter had moeten lezen ;)
Gek dat je ze toen gekregen had maar nooit hebt gebruikt.

Op straat gekregen ofzo? Kan geen andere reden bedenken. Waarom zou je bij huisarts om pillen vragen die je vervolgens niet gebruikt
Alsjeblieft!! Natuurlijk bel je hiervoor niet de HAP!

Nee, kan geen kwaad. Hooguit vermindert de werking wat maar natuurlijk raakt het niet beschimmeld ofzo. Het is geen voedingsmiddel.
Bijna alles wat eindigt met " pam " word je slap en draaierig van, mijn ervaring.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 10 maart 2016 @ 22:42:

Op straat gekregen ofzo? Kan geen andere reden bedenken. Waarom zou je bij huisarts om pillen vragen die je vervolgens niet gebruiktIk had ze gekregen na een operatie, en mocht ze gebruiken als het nodig was maar dat was het toen niet. Dus nee, gewoon keurig op recept en niet van de straat ;)

Op straat gekregen ofzo? Kan geen andere reden bedenken. Waarom zou je bij huisarts om pillen vragen die je vervolgens niet gebruikt

Blijkbaar niet bekend met 'pammetjes' ?

Die krijg je vaak voor geschreven om te nemen ' indien nodig'. Als je bijvoorbeeld erg gespannen en angstig bent ofzo.

Ik heb ze hier ook liggen op doktersrecept (heb een verleden met depressie en angst klachten) maar heb er anderhalf jaar geen genomen.

Want het gaat goed

Kan zomaar zijn dat ik er over een paar maanden eens doorheen zit en dan neem ik er een in voor ik ga slapen. Ik raak er niet aan verslaafd en ben er voorzichtig mee, dat heb ik al bewezen dus ik krijg ze gewoon van de huisarts als ik er om vraag.

Op straat gekregen ofzo? Kan geen andere reden bedenken. Waarom zou je bij huisarts om pillen vragen die je vervolgens niet gebruiktAls jij nerveus bent voor de tandarts en je vraagt de doktersassistente per telefoon om diazepam (of valium) dan geeft hij een recept. Je krijgt dan één stripje en daar kan je nog vele jaren mee naar de tandarts.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:hiltje schreef op 10 maart 2016 @ 23:05:

[...]

Blijkbaar niet bekend met 'pammetjes' ?

Die krijg je vaak voor geschreven om te nemen ' indien nodig'. Als je bijvoorbeeld erg gespannen en angstig bent ofzo.

Ik heb ze hier ook liggen op doktersrecept (heb een verleden met depressie en angst klachten) maar heb er anderhalf jaar geen genomen.

Want het gaat goed

Kan zomaar zijn dat ik er over een paar maanden eens doorheen zit en dan neem ik er een in voor ik ga slapen. Ik raak er niet aan verslaafd en ben er voorzichtig mee, dat heb ik al bewezen dus ik krijg ze gewoon van de huisarts als ik er om vraag.Jawel heb zelf oxazepam. Maar als je ze echt nodig heb in geval van nood dan krijg je ze toch alleen mee als het echt slecht gaat en die momenten dat je je weer zo voelt dan pak je het omdat je ze niet voor niks hebt gekregen
quote:zwitsal_nijntje schreef op 10 maart 2016 @ 23:09:

[...]

Jawel heb zelf oxazepam. Maar als je ze echt nodig heb in geval van nood dan krijg je ze toch alleen mee als het echt slecht gaat en die momenten dat je je weer zo voelt dan pak je het omdat je ze niet voor niks hebt gekregenNee hoor, ik heb wel eens valium meegekregen toen ik bij de HH kwam voor lage rugklachten en terloops melden dat ik erg slecht sliep door stress op het werk. Ik kreeg 5 pilletjes mee, die ik vervolgens nooit heb ingenomen. Je hoeft echt niet in de goot te liggen rollen om een paar pammetjes op recept te krijgen.
quote:nikitaa22 schreef op 10 maart 2016 @ 22:45:

Bijna alles wat eindigt met " pam " word je slap en draaierig van, mijn ervaring.

Ik word echt nooit slap of draaierig van een 2 mg diazepam.

Van 1x2 ook niet trouwens dus dat is misschien persoonlijk?
quote:Flashy schreef op 10 maart 2016 @ 23:15:

[...]

Ik word echt nooit slap of draaierig van een 2 mg diazepam.

Van 2x 2 ook niet trouwens dus dat is misschien persoonlijk?Ja verschilt voor iedereen!
De werkzaamheid vermindert hooguit. Maar zo te horen werken ze nog
Ab imo pectore
quote:Raven schreef op 10 maart 2016 @ 22:38:

op zich levert het geen probleem op, kan alleen wel zijn dat ze minder werkzaam zijn.Dit dus.
Ik ben gewoon weer wakker geworden vanochtend en er zijn geen rare dingen gebeurd maar ik gooi de rest van de strip nu toch maar weg. Bedankt voor alle reacties!
quote:Dragisa schreef op 10 maart 2016 @ 23:13:

[...]

Nee hoor, ik heb wel eens valium meegekregen toen ik bij de HH kwam voor lage rugklachten en terloops melden dat ik erg slecht sliep door stress op het werk. Ik kreeg 5 pilletjes mee, die ik vervolgens nooit heb ingenomen. Je hoeft echt niet in de goot te liggen rollen om een paar pammetjes op recept te krijgen.Nee maar bedoel meer van waarom ga je naar een arts om iets te krijgen wat je vervolgens niet gebruikt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven