Digitale patiëntendossier
vrijdag 1 december 2017 om 11:52
Ik ben kortgeleden geopereerd en dan kan je in je eigen digitale patiëntendossier kijken. Interessant alleen is alles wat ik kan lezen summier. Er zijn bepaalde gebeurtenissen niet terug te lezen. Nu zit ik er aan te denken om mijn dossier op te vragen, maar krijg ik dan meer informatie of is dat dan hetzelfde van waar ik nu bij kan? Weet iemand dit?
vrijdag 1 december 2017 om 12:17
Nee hoor. In heel veel tuchtzaken worden hulpverleners juist aangesproken op onvolledige dossiervoering.Kleurfoutje schreef: ↑01-12-2017 11:57Hmm eerder bang om aangeklaagd te worden denk ik. Hoe minder er staat hoe beter dan.
Maar wat voor gebeurtenissen ontbreken er dan volgens jou?
vrijdag 1 december 2017 om 12:19
Gho, ik doe nu stage in het ziekenhuis en kan alles lezen, maar meer schrijven ze gewoon ook niet soms hoor.Kleurfoutje schreef: ↑01-12-2017 12:01Jawel hoor alle dagelijkse notities van elke dag van elke verpleger staan erin. Maar erg summier, bijvoorbeeld ‘patiënt had pijn, psm was voldoende’.
vrijdag 1 december 2017 om 12:25
Er is iets misgegaan waardoor er bepaalde kunstgrepen uitgehaald zijn. Ik kan niet exact schrijven wat precies voor de herkenbaarheid. Niets ernstigs verder, maar dat hoorde ik achteraf van een assistent. Maar ik lees daar dus niets van terug.
vrijdag 1 december 2017 om 12:38
Ook die zijn beide zichtbaar, maar meer dan de Latijnse benamingen, van wat er precies geopereerd is niets over het voorval.
vrijdag 1 december 2017 om 12:50
Maak een afspraak met de arts en bespreek het.Kleurfoutje schreef: ↑01-12-2017 12:38Ook die zijn beide zichtbaar, maar meer dan de Latijnse benamingen, van wat er precies geopereerd is niets over het voorval.
Om deze reden maak ik dus altijd een afspraak met de patiënt als zij hun dossier willen inzien, zodat ik de dingen kan toelichten. Een medisch dossier is niet voor iedereen makkelijk te lezen/begrijpen, dit kan dus leiden tot situaties zoals die van jou to. Want in het Latijn kan prima beschreven zijn wat er heeft plaatsgevonden tijdens de behandeling.
Waarom denk jij dat ze bewust de dingen verzwijgen? Zeker als het iets "kleins" is volgens jou.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 1 december 2017 om 13:06
Ik kan redelijk lezen wat er staat, en daarom weet ik ook dat het is weggelaten. Ik heb de arts er ook over gesproken, deze reageerde verbaast. En dat kan want het heeft vlak na de operatie plaatsgevonden.-Kia-Ora- schreef: ↑01-12-2017 12:50Maak een afspraak met de arts en bespreek het.
Om deze reden maak ik dus altijd een afspraak met de patiënt als zij hun dossier willen inzien, zodat ik de dingen kan toelichten. Een medisch dossier is niet voor iedereen makkelijk te lezen/begrijpen, dit kan dus leiden tot situaties zoals die van jou to. Want in het Latijn kan prima beschreven zijn wat er heeft plaatsgevonden tijdens de behandeling.
Waarom denk jij dat ze bewust de dingen verzwijgen? Zeker als het iets "kleins" is volgens jou.
De assistent vertelde het aan de verpleegsters die mij kwamen ophalen en toen vroeg ik wat er bedoelt werd. Misschien is het allemaal niet zo belangrijk.
vrijdag 1 december 2017 om 13:10
Denk je dat het verzwijgen kwade opzet is?Kleurfoutje schreef: ↑01-12-2017 13:06Ik kan redelijk lezen wat er staat, en daarom weet ik ook dat het is weggelaten. Ik heb de arts er ook over gesproken, deze reageerde verbaast. En dat kan want het heeft vlak na de operatie plaatsgevonden.
De assistent vertelde het aan de verpleegsters die mij kwamen ophalen en toen vroeg ik wat er bedoelt werd. Misschien is het allemaal niet zo belangrijk.
Je zou kunnen vragen of je kunt spreken met de verpleegkundige of de assistent.
vrijdag 1 december 2017 om 13:15
Kwade opzet wil ik zeker niet zeggen, iedereen was/is hartstikke aardig en behulpzaam. Maar er zijn meer dingen niet helemaal gelopen zoals de bedoeling is. Het probleem is dat ik voor vragen nu weer bij een ander ziekenhuis/arts terug moet. Hier ben ik klaar.
vrijdag 1 december 2017 om 13:18
Je kunt gewoon een afspraak maken als je vragen hebt, ook al heeft een andere arts de behandeling inmiddels overgenomen.Kleurfoutje schreef: ↑01-12-2017 13:15Kwade opzet wil ik zeker niet zeggen, iedereen was/is hartstikke aardig en behulpzaam. Maar er zijn meer dingen niet helemaal gelopen zoals de bedoeling is. Het probleem is dat ik voor vragen nu weer bij een ander ziekenhuis/arts terug moet. Hier ben ik klaar.
vrijdag 1 december 2017 om 13:25
Ben je er per toeval achter gekomen of bewust gaan kijken?
vrijdag 1 december 2017 om 13:34
Mijn pb box doet het niet... zou je mij een mailtje willen sturen?
Niet quoten aub.
Blablabla@maildotcom
Wil je even melden als je het gelezen hebt. Dan haal ik mijn mailadres weg.
kia wijzigde dit bericht op 01-12-2017 13:38
3.14% gewijzigd
vrijdag 1 december 2017 om 13:35
Nou klinkt dat er bij jou al meer stond dan bij mij. Ik had jaaaren terug eens een discussie met iemand over een operatie die onderging toen ik ongeveer 10 jaar was. Op zijn aanraden mijn ok-verslag opgevraagd en daar stond welgeteld 1 woord in.
Nou was dat ene woord gelukkig precies genoeg en aangezien het zolang geleden was was ik al blij dat ik geen stenen tablet met spijkerschrift overhandigd kreeg.
Lijkt me dat als je daar vragen over zou hebben je toch gewoon een gesprek bij dat ziekenhuis aan kan vragen hoor ook al is de behandeling daar klaar.
Nou was dat ene woord gelukkig precies genoeg en aangezien het zolang geleden was was ik al blij dat ik geen stenen tablet met spijkerschrift overhandigd kreeg.
Lijkt me dat als je daar vragen over zou hebben je toch gewoon een gesprek bij dat ziekenhuis aan kan vragen hoor ook al is de behandeling daar klaar.
vrijdag 1 december 2017 om 13:38