Gezondheid alle pijlers

Dit is toch niet normaal

18-02-2013 11:27 8 berichten
Volgens mij open ik dit topic bijna ieder jaar...sorry daarvoor.

Dit jaar is het echter buitensporig, vandaar dat ik wel een beetje steun kan gebruiken.

Ik heb ernstige hypochondrie, bij mezelf, maar ik projecteer het ook op anderen, in dit geval mijn moeder. Morgen moet ze weer voor haar jaarlijkse mammografie. Ze heeft twee keer borstkanker gehad, de laatste keer 3 jaar geleden, er is toen een borst verwijderd. En ik ben zo ontzettend bang en zenuwachtig...ik weet zelf dat dit niet gezond is. Ik zweef op het randje van paniek en de tranen zitten hoog. Bovendien is er geen enkele aanleiding om te denken dat er iets aan de hand is. Ze is eind vorig jaar bij de huisarts geweest voor borstonderzoek en zelf houdt ze het uiteraard ook in de gaten.

Zelf gaat ze dan ook redelijk rustig naar de controle, maar ik ben een wrak. Allerlei doemscenario's schieten door mijn hoofd en mijn gedachten gaan alle kanten op.

Ik ben vorige week bij de huisarts geweest en ik heb gevraagd of ik naar een psycholoog kan. Cognitieve gedragstherapie heb ik in het verleden al gevolgd en heeft niet zo heel erg veel uitgehaald. Ook slik ik al antidepressiva, dus misschien in overleg met de huisarts die dosis maar een beetje verhogen.

Iemand nog tips voor me om een beetje kalmer te worden? Anders ben ik bang dat mijn hart dit niet overleeft
Alle reacties Link kopieren
Ga naar buiten en ga lopen, fietsen of in beweging komen. Je kunt niet én in paniek zijn en een grote lichamelijk inspanning leveren.

Sterkte!
Afleiding zoeken? Sterkte!
Ja, probeer inderdaad even afleiding te zoeken. Veel sterkte!
Time spent with a cat is never wasted
Veel sterkte gewenst,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als de tranen hoog zitten, dan laat ik ze even gaan.

Dan zitten ze daarna in ieder geval wat minder hoog.

Huilen is niet erg, haalt de ergste spanning even weg.

Sterkte!
Februari en Maart staan er om bekend dat mensen depressiever zijn dus veel AD slikkers hogen deze maanden op. Goed dat je weer naar een psycholoog gaat want het lijkt me niet makkelijk om altijd van het ergste uit te gaan.
Een cursus Mindfullness zou je kunnen helpen, of op Tai Chi gaan. Van dat laatste word ik zelf echt heel relaxed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven