Gezondheid alle pijlers

dochter blijft maar hoesten!!

28-04-2007 22:33 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn dochter moet na een verkoudheid altijd hoesten. Nou is dit vrij normaal, maar bij haar duurt het altijd zeker een maand a twee maanden voordat de hoest weer verdwenen is. 's Nachts hoesten en overdag we worden er een beetje moe van!! letterlijk en figuurlijk...

Dit is begonnen op 2 1/2 jarige leeftijd tot nu toe.

Ze heeft flixotide gekregen, een ontstekingsremmer, maar het lijkt wel dat ze hierdoor meer van gaat hoesten.

We zijn dan ook doorverwezen naar de kinderarts, maar daar zijn we ook niet veel wijzer van geworden. Volgens de kinderarts kan ze helemaal niet op die flixotide reageren door veel te gaan hoesten en heeft ze astma. Verder dan hoesten is ze niet benauwd ofzo, maar hij gaat er dus bij voorbaat al vanuit dat het astma is. Ik vertelde hem dat dat is wat wij zien, aangezien wij met haar thuis zijn en hij niet...

Nu heeft ze een andere pufje gekregen, qvar en nu las ik de bijsluiter en daar stond in dat het voor kinderen vanaf 5 jaar zijn. Mijn dochter moet nog 4 worden.. 

Ik word er echt een beetje gestoord van, we zijn zo lang bezig en weten nu niet echt wat te doe, of toch maar die flixo weer gaan gebruiken of die qvar (volgens de kinderarts is dit hetzelfde middel). We vonden ons ook niet echt serieus genomen door de kinderarts. 

Heeft iemand hier ervaring mee en wat voor medicijnen krijgt hij/ zij.



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vreselijk dat gehoest....Bij mijn dochter begon het toen ze ongeveer 2 jaar was. Als ze verkouden werd kneep ik hem gelijk weer..als ze maar niet weer begint met hoesten. En ja hoor dat duurde dan ook gemakkelijk 2 maanden. Hoe vaak wij ook niet bij de dokter geweest zijn..

De reden van dat hoesten waren bij haar de sinussen waar een ontsteking zat, longetjes waren elke keer schoon (in het ziekenhuis zijn een aantal keren rontgenfoto´s gemaakt).  Ze heeft een aantal keer een antibioticakuur gehad maar daar zijn ze niet zo happig op om dat te geven, liever zien ze dat het vanzelf weer weggaat.

Of dan zei de dokter dat het snot was dat zich ophoopt acher in haar keel, wat een hoestprikkel geeft tot overgeven aan toe, geef haar maar fluimicil of balsoclase. Vorig jaar september zijn haar neusamandelen verwijderd, sinds die keer heeft ze nog maar een keer een periode van hoestaanvallen gehad. Ik hoop dat je hier wat aan hebt..

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ook ik herken dit verhaal al was onze dochter een half jaar toen ze begon met hoesten. Nu is ze ook 5.

Ook wij hebben verschillende pufjes gehad Flixotide en Ventolin, zijn ook bij de kinderarts beland en die heeft ook ons doorgestuurd naar de KNO arts.

Onze dochter begon zo'n verkoudheid vaak met een croup aanval om 11 uur savonds.

Het leek dan de volgende dag te"zakken" en dan hoestte ze de hele boel bij elkaar.

Ook bij mijn dochter zijn de neusamandelen verwijderd en daarna is ze aanzienlijk minder verkouden geweest en ook niet meer benauwd.

Alleen bij de overgang naar vochtig weer kunnen we de klok erop zetten dat ze s avonds benauwd wakker wordt.

We hebben ook veel hoestdranken uitgeprobeerd en alleeen die van de apothekers hielpen noscapine Prikkelhoest.

Maar verder zijn we nu nog het meest tervreden over het verwijderen van de neusamandel.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Bedankt voor de reacties.



Nou is het zo dat ze absoluut niet benauwd is, dat is ook waar we op hamerden bij de kinderarts. Ze heeft wel hoest, maar dus niet benauwd.

We zijn maar weer begonnen met flixotide en kijken het maar aan.





Groetjes
Alle reacties Link kopieren
O, en dan nog iets..hij gaat er gewoon vanuit dat ze astma heeft......
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Het probleem is dat astma bij jonge kinderen (onder de vijf) heel moeilijk is vast te stellen. Ze kunnen nog geen longfunctie blazen en ook geen allergietest doen. Je kunt dus niet aantonen dat je kind astma heeft, maar ook niet dat het geen astma heeft.



Qvar is inderdaad net als flixotide een ontstekingsremmend middel. Het bestaat uit kleinere deeltjes, en zou daardoor effectiever werken. Zelf gebruik ik het niet, ik heb een andere ontstekingsremmer, maar ik weet dat het wel ook aan kleine kinderen wordt voorgeschreven.



Wat ik me afvraag als ik je verhaal lees, heeft je dochter ook een luchtwegverwijder? Flixotide dient ter voorkoming van de klachten, ventolin of een andere luchtwegverwijder ter verlichting van de klachten. Ook als je dochter niet piepend ademhaalt of naar adem hapt, kan ze best benauwd zijn. Ik ben benieuwd hoe ze op ventolin reageert, misschien dat dit het hoesten wel verlicht. Mocht dat niet zo zijn, dan heb jij weer een extra aanwijzing dat het misschien toch geen astma is. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven