Gezondheid alle pijlers

Dochtertje van 3 rare zwellling/bobbel grote teen

16-11-2010 09:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist huisarts hiervoor gebeld, die is 2 weken op vakantie. Waarnemer gebeld, assistente vertelde dat alleen afspraak gemaakt kan worden voor spoed. Bobbel/knobbel is wel pijnloos, maar best groot. Voor mijn gemoedsrust wil ik dat er toch even naar gekeken wordt, dus ik vertelde haar dat ik het niet heb op bobbels en knobbels en geen 2 weken wil wachten.Donderdag mag ik er naar laten kijken. Ze reageerde alsof ik overdrijf, pffff, ben ik zo'n zeikerd dan?
nee hoor, als je het niet vertrouwd moet je gewoon naar de huisarts kunnen. Kan het een ingegroeide nagel zijn? Dan ff weken in soda
Nee je bent geen zeikerd. Groot gelijk dat je er naar wil laten kijken en geen 2 weken wil wachten. Lijkt me bij een klein kind ook wel erg lang.

Ik denk dat die vervanger het een beetje erg druk heeft.
Nee, je bent zeker geen zeikerd.
Nee, het zit op het eerste kootje zal ik maar zeggen, en het ziet er ook niet als een ontsteking uit, het is ook pijnloos, het voelt als een bobbel los van het bot. Ik wacht af wat dokter donderdag zegt. Ik haal liever geen rare dingen in mijn kop, maar ben toch ongerust. Het is geen noodgeval in die zin, maar wel voor mijn gemoedsrust.
Ik snap dat nooit zo goed. Bij ons mag je altijd naar de waarnemende huisarts. Spoed of geen spoed. Zeker met een kind zou je er toch even langs moeten kunnen.

Kan het niet gebroken zijn?
Nee, het is niet gebroken, ik kan de bobbel "pakken" het is zacht weefsel eronder. Het is best groot,misschien zat het er al langer en zag ik het pas nu het zo groot is.
Bah, als het mijn kinderen aangaat kan ik echt niks relativeren, ik denk aan iets engs waar ik de naam niet eens van wil noemen.
Wat is dat tegenwoordig toch met dat spoed?

Komt dit alleen voor in de grote steden? Want hier wandel je gewoon de HApraktijk binnen na een telefoontje.(zelfs in het weekend)

Je bent geen zeikerd, al helemaal niet omdat het ook nog om een kind gaat.

Veel succes donderdag, hopelijk is het niets.
kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent.

Zoals je het omschrijft klinkt het hetzelfde als wat mijn dochter op haar hoofd heeft.

Zij heeft een vetbultje.

Hier ben ik ooit ook mee naar de huisarts geweest.

Volgens hem was het juist goed dat het los zat. Ook heeft ze ooit een keer gehad dat dat bult wel 10 keer zo groot geworden was op een nacht ( had ze er blijkbaar op gelegen met slapen volgens huisarts) Kon ook geen kwaad en trok na paar dagen weer weg tot de "normale"grote van het bultje.

Ze heeft het al vanaf haar geboorte en is nu 14 en is nog steeds geen probleem. Moet wel af en toe controleren of het niet vast gaat zitten.

Hoop dat het bij je dochter hetzelfde is. Kan natuurlijk zijn dat die teen een beetje klem heeft gezeten ofzo waardoor dat bultje wat groter is geworden ( en dat er dus al eerder een klein bultje gezeten heeft wat je nooit gezien hebt) Maar ik zou er zeker na laten kijken en als het morgen weer groter is gewoon weer de arts terug bellen.

Bulten en knobbels waarvan je niet weet waar het vandaan komt zijn altijd akelig.
Je bent natuurlijk geen zeikerd maar ik zou echt niet meteen aan iets engs denken. Zit het bij een gewrichtje?

Afwachten is zooo vervelend!
Ik heb trouwens ooit een bobbel op mijn post gehad. Pijnloos. Kwam door overbelasting. Het is ook vanzelf over gegaan.
Ik heb al jaren zo een bobbel op mijn grote teen, het is een bobbel met extra weefsel zeg maar, lijkt op vocht maar is ooit ontstaan door overbelasting of te kleine schoenen, heeft iets te maken met de spieren en de goten voor de spieren, zo iets, maar gewoon langs gaan hoor!
Heeft je dochtertje pas nieuwe schoenen?

Zo ja, neem ze even mee naar de doc.
Nee, niet pas nieuwe schoenen, anderhalve maand geleden heeft ze laarzen gekregen, met nepbont van binnen en ik koop altijd schoenen in goede schoenenzaak die veel aandacht besteden aan het opmeten van de voetjes. Ik neem dan ook altijd de andere schoentjes mee die ze nog dragen en vraag dan of ze willen kijken of die ook nog goed passen. Gadsie, er is ook altijd wat.
quote:Ouwe schreef op 16 november 2010 @ 10:24:

Nee, niet pas nieuwe schoenen, anderhalve maand geleden heeft ze laarzen gekregen, met nepbont van binnen Die waren niet opgemeten? Dan zou ik ze ff meenemen. Als ze altijd op goede schoenen loopt kan dit een oorzaak zijn.
Ik snap dat je graag wilt weten wat het is maar probeer niet de onzekerheid/angst die je nu voelt aan je dochtertje te laten merken. Het kan gewoon een simpel vetbultje of ganglion oid zijn.

Succes!
Ja maja, die laarzen waren ook gekocht in de winkel waar ik altijd kinderschoenen koop en ook goed opgemeten. Die laarzen draagt ze nu wel vaak, maar ze zitten juist heel ruim bij de voorvoet.
@schuddebuikje, ik zit nu wel steeds met mijn kop in de open haard een sigaret te roken, ik krijg er eerlijk gezegd wel de zenuwen van. Ik ga maar wat in huis doen, dat leidt misschien af.
quote:Maja82 schreef op 16 november 2010 @ 10:07:

Ik heb trouwens ooit een bobbel op mijn post gehad. Pijnloos. Kwam door overbelasting. Het is ook vanzelf over gegaan.Een bobbel op je post??!? Waar zit je post?
Pols (k denk te snel)
Hey laat je niet gek maken he. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar voor je eigen gemoedsrust is het zoveel beter.

Mijn dochtertje had al kort naar de geboorte een opgezette klier in haar hals. Een aantal keer mee naar de dokter geweest. Op google gezocht en de meest enge ziektes passeerden de revue. Nu drie jaar later is de klier af en toe nog steeds opgezet (bijvoorbeeld als ze verkouden is) maar verder niets aan de hand. En daar ben ik dan zoveel dagen ongerust over geweest.
Je moet natuurlijk gewoon naar de dokter, maar het klinkt als een ganglion.. een holte gevult met geleiachtig vocht..

Er zijn echt een heleboel mankementjes die bobbels geven naast de grote K.. Maar je maar niet al te veel zorgen. Het is al snel donderdag!

Xx
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:13:

Ik heb al jaren zo een bobbel op mijn grote teen, het is een bobbel met extra weefsel zeg maar, lijkt op vocht maar is ooit ontstaan door overbelasting of te kleine schoenen, heeft iets te maken met de spieren en de goten voor de spieren, zo iets, maar gewoon langs gaan hoor!

dit is een ganglion (even googlen)

ik heb zelf echt op het topje van mijn grote teen een knobbel zoals TO omschrijft.

dit is een vetbultje in mijn geval.
Even een update: Ik ben er gisteren mee naar mijn eigen huisarts geweest. De bobbel is inmiddels wel 2 keer zo groot geworden, nu ook heel klein stukje over de teen heen op de voet. Dokter wilde dat ik rontgenfoto liet maken en dan kon hij me eventueel maandag al enge dingen gaan uitsluiten. ( kan dat via rontgen al?)

Sowieso moet het weggehaald worden, dus huisarts zou met chirurg gaan bellen om een afspraak te maken. Dus dochtertje wordt er aan geopereerd, wanneer weet ik nog niet, maar ik hoop zo snel mogelijk zodat we dit af kunnen sluiten. Ze gaan dan standaard ook het weefsel onderzoeken. De bobbel zit los onder de huid en voelt heel zacht, ik kan hem ook verplaatsen, je ziet de bobbel dan onder de huid wegfloepen. Ik heb echt een domper op het weekend, ik ben erg ongerust en zou met de kinderen een zwarte pieten taart gaan maken en nu zit ik steeds te piekeren, ik zit hier met tranen in mijn ogen en probeer niet te janken, bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven