Gezondheid alle pijlers

Dode vlieg in koelkast.

07-08-2017 19:37 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond zojuist een dode vlieg in mijn koelkast waarin nog een pan met eten van gisterenavond staat.

Ik heb geen idee hoe lang de vlieg in de koelkast gezeten heeft, maar sowieso sinds vanochtend want toen is ie voor het laatst opengegaan.

Vlieg lag op een andere plank dan de pan eten stond, maar kan ik dit nog eten? Wat zouden jullie doen? Het is echt nog een volledige maaltijd voor 2, maar ik lees overal enge verhalen over bacterieën en vliegeneitjes en dat je daar heel ziek van kunt worden.. 😫
Ik zou me niet eens afvragen of ik het nog op kan eten. Ik zou het gewoon eten. Waar maken sommige mensen zich druk om? Ik ben wat dat betreft echt zo makkelijk. En nog nooit ziek geworden van eten.
En wat iemand anders ook al aan geeft. In een restaurantkeuken zitten ook vaak, nog levende vliegen. Daar eet je ook gewoon zonder er ziek van te worden. Als ik buiten eet en er land een vlieg op mijn eten, wapper ik even en eet gewoon verder. Gooi jij dan je eten meteen weg?
Ben nu wel benieuwd of TO het nog gegeten heeft :)
Whomi schreef:
08-08-2017 07:28
Ik zou me niet eens afvragen of ik het nog op kan eten. Ik zou het gewoon eten. Waar maken sommige mensen zich druk om? Ik ben wat dat betreft echt zo makkelijk. En nog nooit ziek geworden van eten.
En wat iemand anders ook al aan geeft. In een restaurantkeuken zitten ook vaak, nog levende vliegen. Daar eet je ook gewoon zonder er ziek van te worden. Als ik buiten eet en er land een vlieg op mijn eten, wapper ik even en eet gewoon verder. Gooi jij dan je eten meteen weg?
Dit.
Whomi schreef:
Als ik buiten zit en er hebben een aantal vliegen op mijn eten gezeten dan hoef ik het inderdaad niet meer. Niet dat ik bang ben dat ik er ziek van word maar ik ben er heel erg vies van.
Whomi schreef:
Ik snap zo door zulke topics wel ineens hoe het komt dat er zoveel voedsel word verspild. Pas was er ook een over fruitvliegjes in een brooddoos, werd nog een leuke link in geplaatst over welke insectenetend er (wettelijk toegestaan) in etenswaren zitten :p
Zolang het geen ingevlogen zandvlieg is kun je het wel eten.
dumbledot schreef:
08-08-2017 08:44
Ik snap zo door zulke topics wel ineens hoe het komt dat er zoveel voedsel word verspild. Pas was er ook een over fruitvliegjes in een brooddoos, werd nog een leuke link in geplaatst over welke insectenetend er (wettelijk toegestaan) in etenswaren zitten :p
Ik zou me er ook niet druk om maken. Zou de dode vlieg weghalen en dat was het dan ook.

Linkje was van mij en plaats ik graag nog een keer ;-D
http://duurzaaminsecteneten.nl/insecten ... -insecten/
groenebroek schreef:
08-08-2017 10:07
Ik zou me er ook niet druk om maken. Zou de dode vlieg weghalen en dat was het dan ook.

Linkje was van mij en plaats ik graag nog een keer ;-D
http://duurzaaminsecteneten.nl/insecten ... -insecten/
Leuk! Dankje :)
RikM schreef:
07-08-2017 19:46
Als zelfs die vlieg er dood van gaat dan zou ik het niet eten. :sarcastic:
:rofl:
Whomi schreef:
Dit
Ik vraag me meer af waarom je het eten niet afgedekt in de koelkast hebt gezet... Dan was er namelijk niks aan het handje geweest en had je je dit nu niet af hoeven te vragen ;-)
De pan onafgedekt in de koelkast zetten en je dan afvragen of het veilig is de inhoud te eten na het vinden van de vlieg?
Dat rijmt niet met elkaar..... :biggrin:
amarna schreef:
08-08-2017 12:23
De pan onafgedekt in de koelkast zetten en je dan afvragen of het veilig is de inhoud te eten na het vinden van de vlieg?
Dat rijmt niet met elkaar..... :biggrin:
Dit bedoel ik
To is erg onhygiënisch
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gadver nee. En inderdaad afdekken voortaan.
Kan je de vlieg nog reanimeren?
koekies zijn lekker
zoetjerminder schreef:
08-08-2017 13:24
Kan je de vlieg nog reanimeren?
Mond-op-mond beademing?

:-9
amarna schreef:
08-08-2017 13:44
Mond-op-mond beademing?

:-9
Minimaal! En als dat niet lukt dan begraven in de tuin? :cry:
koekies zijn lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven