Gezondheid alle pijlers

Doet kanker pijn?

24-01-2014 02:27 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke...

Voordat ik het hele forum weer over me heen krijg wil ik eerst proberen mijn verhaal te doen.

Ik wil niet gelijk naar de huisarts hiermee omdat het wellicht een met mijn psychische klachten te maken zou kunnen hebben.

Ik heb een week geleden of zo en knobbel onder mijn oksel ontdekt... deze knobbel doet pijn en hij is niet echt rond, maar meer als een grote boon zegmaar. Nu doet mijn borst aan de kant van die oksel ook een beetje pijn aan de zijkant... ik heb gevoeld of daar ook niet zo'n knobbel zit, maar het voelt echt onaangenaam. Ik ben bang dat ik vanalles in mijn hoofd aan het halen ben en daarom wilde ik hier vragen of iemand hier ervaring mee heeft? Doet het pijn als er iets kwaadaardigs zit?
Als ik een knobbeltje zou ontdekken, zou ik subiet naar de dokter gaan zonder internet ook maar aan te zwengelen.
Mijn moeder had een knobbel onder haar oksel en die deed verrekte pijn... dus zij ging wèl naar de dokter en wat denk je; kanker en het zit ook nog in haar lever, maar dat doet dan weer geen pijn.

Wat iedereen hier zegt, ga naar de dokter, muts!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik vind het helemaal geen domme vraag, heel veel mensen zitten met die vraag...

Sowieso met zo'n knobbel even naar de huisarts, better safe than sorry. Verder, zit je vlak voor je menstruatie? Ovaalvormig klinkt heel erg als een opgezette klier, kan je het vastpakken en bewegen? Als ik een bult voel dan ga ik eerst even na of ik vlak voor mijn menstruatie zit, vaak is het na de menstruatie weer weg namelijk. Helemaal in de buurt van mijn borsten.

En verder doet kanker pijn? Ligt heel erg aan de plek en stadium. Mijn moeder had eierstokkanker, werd pas ontdekt toen het was uitgezaaid in het buikvlies waardoor ze liters vocht in haar buik kreeg en wel 11 maanden zwanger leek... Volgens de oncoloog had het er al minstens vijf jaar gezeten... Wordt niet voor niets de silent killer genoemd... Toen het de tweede keer terug was heeft ze op het laatst erg veel pijn gehad van de tumoren in haar buik. Mijn oma had kanker in haar kaak, dat vrat het bot weg, dat deed wel zeer. Mijn vriendin had borstkanker, dit deed niet zeer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik vind het ook geen domme vraag, ik heb me dat ook wel eens afgevraagd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Doreia schreef op 24 januari 2014 @ 09:21:

Als ik een knobbeltje zou ontdekken, zou ik subiet naar de dokter gaan zonder internet ook maar aan te zwengelen.Ik niet, iedereen heeft wel eens een opgezwollen klier in zijn oksel. Heeft vaak te maken met een wondje ergens in de buurt bijvoorbeeld door geschoren oksels wat een beetje is gaan ontsteken. Als ik voor ieder knobbeltje onder mijn oksel naar de HA zou gaan zat ik er zeker wel 4 keer per jaar. Gewoon even 1 keer per week voelen of het al slinkt, zit het er over een paar weken nog, dan wel naar de HA.
quote:kabinet schreef op 24 januari 2014 @ 08:12:

En Misschicken, in alle eerlijkheid, ik kan me je verdriet voorstellen, maar blijf dingen wel in perspectief zien. Dat jij nu met dit grote leed wordt geconfronteerd betekent niet dat een ander zich geen zorgen mag maken over een opgezette klier.

Mee eens. Maar is het ook niet meer van. To open hier geen topic maar maak gewoon een afspraak. Ja en dat is moeilijk en eng. Maar je zal niet de eerste zijn die voor een enge afspraak gaat. Met zenuwen in zijn lichaam.

Hoe kunnen wij als forummers nou een diagnose stellen.

Of een antwoord geven. Waar to dan weer een verantwoordenlijke actie aan kan verbinden ??

Vragen als wat kan het zijn, zonder een huisarts gezien te hebben dat begrijp ik niet zo goed. Kan mij voorstellen dat je het eng vind en bang bent. Maar dit forum kan nooit jouw angst wegnemen.

Als je hiervoor naar je huisarts moet.
Netniet, als je voor de eerste keer een knobbel voelt, zou ik wel naar de HA gaan. Dan hoor je vanzelf wel van hem, waar je op moet letten (eventueel in de toekomst) en wanneer je gelijk moet komen of wanneer je nog wel even kan wachten.
quote:misschicken schreef op 24 januari 2014 @ 08:02:

Vandaag is de uitvaart van een dierbare forumster, die jarenlang gestreden heeft tegen kanker. Ik heb haar nooit horen klagen over pijn.

Ze heeft uiteraard pijn gehad. Pijn in haar lijf, pijn in haar hart omdat ze haar geliefde ging verliezen. Haar man en vrienden hebben pijn.

Dus doet kanker pijn? Ja, kanker doet verrekte veel pijn.

En gejengel hier op het forum dat je niet naar een dokter wil maar dat je je toch afvraagt of het kanker is....sorry, maar dat vind ik stupide.

Je projecteert je eigen pijn nu op een ander. Dat is niet fair. Niet iedereen weet van Robo en is van haar verhaal op de hoogte.

Ik ken haar verhaal wel, en zou - zeker niet nu - een topic openen met deze titel. Omdat ik weet dat anderen er verdriet van hebben (mij laat het ook niet koud).

Maar de vraag is heel normaal. Toen mijn moeder een aantal jaar geleden borstkanker kreeg, heb ik veel het woord gevoerd met de artsen (vond zij moeilijk). Zij had geen pijn en dat was een van mijn vragen aan de arts. Hij vond het een normale vraag. Want ja, in vergevorderd stadium doet het pijn. Lichamelijk en emotioneel. Maar een beginstadium hoeft niet altijd pijn te betekenen. En ik vind het dus heel legitiem dat iemand hier die vraag stelt. Er worden meer ervaringsdeskundige vragen gesteld, dus TO staat in haar volste recht om die vraag - ondanks dat ze ook even contact op moet nemen met de huisarts - te stellen. Ongeacht jouw pijn.
Waar zit de any-key?
Wat jij voelt onder je oksel is een opgezette lymfeklier. Dat voelt boonvormig aan. En de oorzaak kan vanalles zijn. Dus je moet er echt mee naar de dokter om uitsluitsel te krijgen. Liever vandaag dan morgen. Kom op, je hebt maar één lichaam, zorg er goed voor.
Ik heb ook een vraag hierover, ik heb al heel lang haar uitval, echt plukken, en sinds een paar dagen heb ik enorme stekende pijn in mijn benen, het voelt alsof iemand erin steekt met een enorme spuit, ook heb ik al zo'n vier dagen last van hele erge hoofdpijn.. Ben zo bang dat het iets is, het zit namelijk wel in de familie..
quote:Elmira schreef op 24 januari 2014 @ 07:36:

Je hebt grote kans dat het gewoon een lymfeklier is, maar je dokter kan daar in een paar minuten een grotere waarschijnlijkheidsdiagnose op plakken dan wij met z'n allen in een heel topic. Dus bel, maak een afspraak en ga ff langs, ben je daar ook weer vanaf.Een lymfeklier zet niet zomaar op, daar is altijd een oorzaak voor. En die hoeft niet ernstig te zijn (kan al bij een verkoudheidje) maar je moet er wel even naar laten kijken. Dan weet je het en ben je ook van het gepieker af.
Itsmyempire, ook jij moet naar de HA! Het is vaker niets dan iets, maar geruststelling is een mooi iets.
quote:Sylphide75 schreef op vrijdag 24 januari 2014 10:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Elmira in "Doet kanker pijn?"" class="messagelink">Elmira schreef op 24 januari 2014 @ 07:36</a>:</b>

Je hebt grote kans dat het gewoon een lymfeklier is, maar je dokter kan daar in een paar minuten een grotere waarschijnlijkheidsdiagnose op plakken dan wij met z'n allen in een heel topic. Dus bel, maak een afspraak en ga ff langs, ben je daar ook weer vanaf.</div></blockquote>Een lymfeklier zet niet zomaar op, daar is altijd een oorzaak voor. En die hoeft niet ernstig te zijn (kan al bij een verkoudheidje) maar je moet er wel even naar laten kijken. Dan weet je het en ben je ook van het gepieker af. Klopt, ik heb daar altijd last van, zodra het winter wordt zetten de klieren in mijn hals zich op, is niks ergs volgens de dokter.. Wel vervelend want soms doet het pijn.
dubbelpost
quote:itsmyempire schreef op 24 januari 2014 @ 10:42:

Ik heb ook een vraag hierover, ik heb al heel lang haar uitval, echt plukken, en sinds een paar dagen heb ik enorme stekende pijn in mijn benen, het voelt alsof iemand erin steekt met een enorme spuit, ook heb ik al zo'n vier dagen last van hele erge hoofdpijn.. Ben zo bang dat het iets is, het zit namelijk wel in de familie..Naar de dokter! Kan vanalles zijn. Tot en met een doodgewoon vitamine gebrek toe. Waarom is iedereen zo bang om naar de huisarts te gaan? Die zit er voor jouw welzijn. Maak er gebruik van! En ook is het zo dat hoe vroeger je erbij bent als het wel iets mocht zijn, de kansen dat je volledig geneest veel groter zijn. Dus alle reden om gewoon even te gaan.
quote:misschicken schreef op 24 januari 2014 @ 08:16:

[...]

En als je je zorgen maakt, dan ga je naar een dokter. Tenzij ze zit te wachten op berichten van de ene die zegt dat het wel pijn doet, maar dat haar tante geen pijn had. En de ander roept dat het zeker een tumor is. En de ander zegt zeker te weten dat het een onschuldige ontsteking is en dan blijkt het later toch een tumor te zijn. Medische raad zoeken op een forum heeft totaal geen nut. GA NAAR EEN DOKTER.

Ik heb nog nooit kanker gehad. Ik heb wel mensen gekend, met kanker. De één had pijn, de ander niet.

ik vind de vraag helemaal niet zo raar. Net als waarschijnlijk meer mensen heb ik het me ook wel eens afgevraagd. "Doet zoiets nou pijn"

TO stelt die vraag middenin de nacht. Dan IS er geen dokter om heen te gaan of te bellen, dus stelt ze de vraag hier. Misschien wel in de hoop te horen dat kanker géén pijn doet, of in elk geval niet in geval van borstkanker, zodat ze rustig(er) kan gaan slapen.

En aangezien jij refereert aan een andere forumster, die nu helaas overleden is: zij zou de eerste zijn om een rustig antwoord te geven op de vraag. Jammer dat jij nu zo gaat schreeuwen.

Sterkte met je verlies.
Later is nu
Inderdaad even naar de dokter. Heb zelf heel snel last van opgezwollen klieren als ik bijv verkouden ben. Ik ga er dan ook niet altijd mee naar de dokter (maar als ik me ongerust maak wel). Als jij je zorgen maakt is dat altijd reden om gewoon naar huisarts te gaan. Dit is ook echt geen gekke klacht om mee te bellen!

Aantal familieleden van mij heeft borstkanker gehad: kan pijn doen, hoeft niet. Of je pijn hebt of niet zegt in dit geval niet zoveel over of er ook iets ernstigs aan de hand is. Bellen dus!
Ik ben met een zwelling tussen oksel en (zeer grote) borst ook direct naar de huisarts gegaan. Niets aan de hand, maar omdat mijn borsten bijna tot onder mijn oksel zitten is het soms lastig om de lokatie van de zwelling te bepalen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Lieve Itsmyempire, ga jij ook voor de zekerheid naar de HA.
Kanker doet alleen pijn wanneer het uitgezaaid is
Nee hoor, kanker kan ook pijn doen als het niet uitgezaaid is (gebeurt niet zo vaak, maar het kan wel).
quote:mwa schreef op 24 januari 2014 @ 11:37:

Kanker doet alleen pijn wanneer het uitgezaaid isWat een onzin!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Boerderijgeit, ik ga ook zeker even langs, maar ik voel mij niet serieus genomen door mijn ha, dus ik denk dat ik vraag of ik bij een andere arts mag, ik voel me verder kip lekker hoor, en het is ook alleen wanneer ik lig, maar wel precies op het bot. Ik maak me verder geen zorgen en mijn haar uitval zou ook nog wel van de pil kunnen komen ondanks ik daar mee gestopt ben. Ik hou jullie op de hoogte, bel vanmiddag eventjes voor een afspraak ergens volgende week!
Ik denk trouwens dat degenen die de vraag raar vinden niet zozeer doelen op de daadwerkelijke vraag "of kanker pijn doet" maar meer het waarom van deze vraag op dit forum. Dat het dus beter is om deze vraag aan een huisarts te stellen.
Het waarom zou heel goed het tijdstip kunnen zijn dan en het wakker liggen met deze vraag. Vind ik juist het meest logisch.

En vervolgens hebben huisartsen niet altijd diezelfde dag tijd. Dan is het wel prettig om gerustgesteld te worden, lijkt me.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven