Gezondheid alle pijlers

dokter in de zaal?

01-07-2010 21:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Misschien een rare vraag, maar ik heb last van een schimmelinfectie, vandaag bij de dokter geweest en heb zo'n capsule gekregen die je in de vagina moet inbrengen voor het slapengaan, er zit een soort creme in, die daar dan zijn werk doet. Nu ben ik ongesteld en vroeg me af of dat wel samengaat? In ieder geval niet echt een frisse combi.

Ik heb het niet aan de huisarts kunnen vragen, toen dacht ik er niet aan. En zou het toch vanavond al willen gebruiken ivm de klachten.

Weet iemand raad?
Staat er iets over in de bijsluiter? Anders zou het wel moeten kunnen, anders had de huisarts er waarschijnlijk wel iets over geroepen.

En anders toch maar even een dagje wachten nog; meestal zijn je klachten tijdens menstruatie iets minder dus mogelijk hou je het nog even uit terwijl je morgen belt met je HA.
wat zegt de bijsluiter?

fener
Gewoon gebruiken. Geen probleem.
tia dalma goede timing:)
er staat niks over in, in de bijsluiter...

Maar ik dacht misschien werkt het dan niet zo goed, omdat er al een ander 'laagje' op de vaginawand zit...of het loopt er makkelijker uit.
je kan altijd even de huisartsenpost bellen toch? die weten het vast.
Of beter nog: bel de apotheek van dienst. Die weten dit soort dingen beter dan de telefoniste van de HAP.
Al kan het volgens mij gewoon hoor. Ik heb nog nooit gehoord dat het níet kon in ieder geval...
Even gebeld, idd geen probleem!

Bedankt!
Ik weet niet hoe hevig je menstruatie is, maar beter is om even te wachten totdat het bloedverlies wat lichter wordt. Het kan namelijk inderdaad de werking van het middel negatief beïnvloeden.
Heb ik ook een x gehad, gewoon gebruikenm, geen probleem!

Maar inderdaad wel beetje smerige boel

@ Milaatje.. als je een flinke schimmelinfectie hebt wil je echt niet wachten.. Daarbij breng je het in principe s'nachts in en dan is je menstruatie vaak toch minder..

Heb je eht overigens wel eens gehad? Niet gek kijken als het ff heel erg gaat jeuken als je die capsule in heb gebracht..

Kanonne, ik werd s'nachts wakker.. dacht dat ik gek werd

Ondertussen 2x gehad, gekkigheid!

Sterkte!
quote:balalaika schreef op 01 juli 2010 @ 22:23:

Heb ik ook een x gehad, gewoon gebruikenm, geen probleem!

Maar inderdaad wel beetje smerige boel

@ Milaatje.. als je een flinke schimmelinfectie hebt wil je echt niet wachten.. Daarbij breng je het in principe s'nachts in en dan is je menstruatie vaak toch minder..

Heb je eht overigens wel eens gehad? Niet gek kijken als het ff heel erg gaat jeuken als je die capsule in heb gebracht..

Kanonne, ik werd s'nachts wakker.. dacht dat ik gek werd

Ondertussen 2x gehad, gekkigheid!

Sterkte!Als je de vagina tot bloedens open hebt gekrabt en de jeuk werkelijk onhoudbaar is, dan is het heel logisch dat je ondanks menstruatie de pil inbrengt. Echter, het kan de effectiviteit van het middel wel degelijk beïnvloeden. Dus als de jeuk nog even kunt uitdragen zou ik dat doen.
Voor een volgende keer, je kunt als je ongesteld bent ook een tablet krijgen die je kunt slikken. Is ook 1 tablet.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Estriol/ synapause?
quote:jasmine schreef op 01 juli 2010 @ 23:00:

Voor een volgende keer, je kunt als je ongesteld bent ook een tablet krijgen die je kunt slikken. Is ook 1 tablet.flucanazol denk ik?
Ja, ben er helaas bekend mee. Heb het toch wel zo'n aantal keer per jaar.

Ik heb het 2 weken geleden ook gehad en toen heb ik zo'n sliktabletje gekregen, maar nu heb ik het dus weer (of nogsteeds) dus nu maar weer een capsule.

Wordt er gillend gek van, dit klamme weer helpt ook niet echt mee...
Anjapanja, mijn moeder zweert bij Bioclin Multi-gyn Acti Gel, het helpt om een vaginale schimmelinfectie te voorkomen. MIsschien ook iets voor jou omdat je zegt wel een paar keer per jaar een infectie te hebben. Ik heb het ook eens gebruikt toen ik bij haar logeerde omdat ik er nieuwsgierig naar was, het voelt heel verfrissend en verkoelend.
Sterkte vandaag. Niet echt een temperatuurtje om ongesteld te zijn en ook nog te vergaan van de jeuk.
Je had in dit geval beter een gewoon tabletje kunnen vragen die je door moet slikken. Gewoon even bellen straks met de assistente.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven