Gezondheid alle pijlers

Draaiduizeligheid - hoe lang duurt dat?

10-04-2016 12:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een week draaiduizelig. Beetje zoals als je teveel gedronken hebt en je in bed gaat liggen en de wereld ineens in een sneltreinvaart om je heen gaat draaien. Dat heb ik weleens een enkele keer gehad onder invloed van alcohol maar nooit zomaar. Nu dus wel. Vooral als ik in bed lig (met name op mijn rechterzij), als ik vanuit lig ga zitten of als ik ineens mijn hoofd achterover doe.

Ik ben bij de huisarts geweest en ze kon geen oorzaak vinden. Misschien spanning, virus op het evenwichtsorgaan, in de meeste gevallen is duizeligheid onschuldig zei ze. Als ik het over 4 weken nog heb moet ik terugkomen.

Maar ondertussen is het wel echt heel vervelend. Ik voel me de hele dag een beetje gammel, weinig energie, licht misselijk bij vlagen, wazig, etc. Ik wilde ook net gaan starten met dieet icm meer bewegen. Nu twijfel ik. Maak ik het daarmee niet juist erger?

Iemand dit weleeens zomaar vanuit het niets gehad? Hoe lang duurde het toen? Heb je iets gedaan waardoor het minder werd/over ging?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Herkenbaar ! Heb het ook bij huisartsstage gezien : bppd heet het.

Je kan er oefeningen voor doen (vind je online) maar meestal is het na een week of 3/4 vanzelf over ;)

Bij mijzelf duurde het 3 weken! (geen oefeningen gedaan )
Ja, ik ken het, helaas.

Gelukkig maar een paar keer gehad; ook vanuit het niets. Inderdaad heel vervelend! Het is vanzelf overgegaan. 'Uitzitten'.

Geen idee wat je kunt doen om het minder te laten worden of sneller te laten overgaan.

Sterkte, ik weet hoe vervelend het is.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zou in ieder geval niet gaan autorijden, dat lijkt me potentieel gevaarlijk.