Gezondheid alle pijlers

Dringende vraag over De pil

28-03-2019 17:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Hier is waarschijnlijk al een topic over alleen weet ik niet echt hoe dit allemaal werkt MAAR ik heb dus een vraagje over De pil.

Ik zit al een tijdje aan de pil alleen ben ik de pil vaak vergeten of nam ik ze niet op hetzelfde tijdstip elke dag waardoor ik waarschijnlijk niet 100% beschermd meer ben. Nu wil ik een stopweek houden van gewoon 7 dagen maar ik heb deze strip nog niet afgerond maakt dat uit of kan ik gewoon een stopweek houden van 7 dagen en daarna weer aan een nieuwe strip beginnen? En ben ik na het nemen van de eerste pil van de nieuwe strip na mijn stopweek dan weer meteen veilig?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! Ik vind het namelijk belangrijk om te weten dat ookal heb ik afgelopen weken de pil niet 100% goed geslikt dat als ik nu een stopweek neem en daarna weer begin dat het een soort van “nieuwe start” is en ik weer veilig ben!

Groetjessss X
Doe een zwangerschapstest en kies voor een ander voorbehoedsmiddel.
Een spiraaltje of de prikpil.
Nee, je bent absoluut niet veilig als je het zo doet. Je bent in dit geval alleen beschermd tegen zwangerschap als je, na het starten van die nieuwe strip, 7 dagen de pil correct hebt ingenomen.
Joh, gewoon lekker zo blijven aanklooien, je merkt het vanzelf wel!

:facepalm:
Vraag je huisarts om de prikpil.
Als je zo zit te klooien met die pil, snap ik überhaupt niet waarom je geen doorbraakbloedingen hebt intussen of een kind indien je seks hebt gehad.

Terugkomend op je vraag:
Ja, dan ben je veilig, mits je een condoom gebruikt.
Zo nee, dan niet.

7 dagen zonder aan te kloten it is. Als het zo vaak mis gaat met innemen (ook als je op je nachtkastje/naast tandenborstel legt of een wekker zet) zou ik inderdaad echt voor een andere optie gaan om een ongewenste zwangerschap te voorkomen.
Als je de pil op deze manier inneemt kun je net zo goed een rol met pepermuntjes kopen :facepalm:

Nee, je bent dan niet beschermd. Léés de f*** bijsluiter en leg dat stripje ergens neer waar je het elke avond of ochtend ziet. Misschien in jouw geval beter om de pil s ochtends te nemen, als je hem dan vergeet is de kans groter dat je hem daarna nog binnen 12 uur in kunt nemen dan s nachts.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Er zit een bijsluiter in het doosje. Die kun je lezen en dan heb je je antwoorden...
Hoe oud ben je?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
schorpioentje28 schreef:
29-03-2019 01:38
Als je de pil op deze manier inneemt kun je net zo goed een rol met pepermuntjes kopen :facepalm:

Nee, je bent dan niet beschermd. Léés de f*** bijsluiter en leg dat stripje ergens neer waar je het elke avond of ochtend ziet. Misschien in jouw geval beter om de pil s ochtends te nemen, als je hem dan vergeet is de kans groter dat je hem daarna nog binnen 12 uur in kunt nemen dan s nachts.
Ja, van die grote platte KING pepermunt en dan zo'n pepermunt tussen je knieën klemmen. Dan ben je beschermd!

Afbeelding
[quote=Beter.Laat post_id=29759685 time=1553963780 user_id=28780]
Ja, van die grote platte KING pepermunt en dan zo'n pepermunt tussen je knieën klemmen. Dan ben je beschermd!

Nu krijg ik trek in King!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven