Gezondheid alle pijlers

Droge ogen na ooglidcorrectie

13-06-2021 20:24 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Begin april heb ik een ooglidcorrectie laten uitvoeren.

Het uiterlijke resultaat van de lift is prima, maar ik heb nog steeds zo’n last van droge ogen. Ik ben hiermee al meerdere keren bij de arts geweest die de operatie heeft gedaan, bij mijn eigen huisarts en bij mijn opticien. Uiteindelijk gebruik ik nu 2 keer per dag vette oogzalf. Daarmee is het de meeste dagen goed uit te houden. Maar soms zijn mijn ogen nog steeds pijnlijk droog.

Na het aanbrengen van de oogzalf kan ik echter een uur niet scherp zien, ik kan mijn lenzen niet dragen en mijn ogen en de huid eromheen zijn de hele dag vet. Met druppels is dit niet aan de hand, maar die helpen niet voldoende. Mijn ogen worden dan echt te droog. Gevolg: pijn en ’s nachts overmatig tranen.

Niemand van de artsen lijkt er iets mee te kunnen, een doorverwijzing naar een oogarts heeft geen zin zeggen zij (want die kan er niets mee). De opticien gaf aan dat ik mogelijk ’s nachts met mijn ogen op een kiertje slaap. De arts die het gedaan heeft, heeft er eigenlijk niet veel over te zeggen. Ik heb het idee dat het ook niet echt door haar herkend wordt.

Dit was natuurlijk niet waar ik op had gehoopt.

Vooraf heb ik hier ook geen informatie gekregen of zelf gevonden. Ook nu achteraf kan ik er nauwelijks informatie over vinden. Het lijkt een zeer zeldzame bijkomstigheid te zijn. Mijn vragen: herkent iemand dit? Tips? Misschien zelfs iemand die me gerust kan stellen?

Groetjes NO-ID
Toch naar de oogarts.
Alle reacties Link kopieren
Kun je je ogen wel helemaal dicht doen?
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
13-06-2021 20:29
Kun je je ogen wel helemaal dicht doen?
Ja, dat lukt wel gewoon!
Een tape-je over je oogleden plakken als je gaat slapen.
Dikke kans dat je idd een kiertje hebt. Met een plakkertje zorg je dat je oogbol snachts niet droog wordt.
Als er net 1 of 2 millimeter teveel is weggesneden gebeurt het vaker.

Voordeel van ouderdom is dat het weer goedkomt als je vel weer wat uitzakt :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
13-06-2021 20:34
Een tape-je over je oogleden plakken als je gaat slapen.
Dikke kans dat je idd een kiertje hebt. Met een plakkertje zorg je dat je oogbol snachts niet droog wordt.
Dit had ik zelf ook bedacht en geprobeerd, maar wilde niet echt lukken.
Heb je een tip voor welke tape en hoe te plakken?
NO-ID schreef:
13-06-2021 20:30
Ja, dat lukt wel gewoon!

Maar in je slaap doe je dat niet zo bewust als zo.
Vriendin van mij deed dat met een hechtpleister.
Een dunne.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
13-06-2021 20:37
Als er net 1 of 2 millimeter teveel is weggesneden gebeurt het vaker.

Voordeel van ouderdom is dat het weer goedkomt als je vel weer wat uitzakt :biggrin:
Zou er bijna op hopen ;-)

Heb jij het vaker gehoord, ben je er bekend mee?
Alle reacties Link kopieren
Geloof inderdaad wel dat bij slaap, in ontspannen toestand, mijn ogen iets open gaan nu inderdaad.
NO-ID schreef:
13-06-2021 20:39
Zou er bijna op hopen ;-)

Heb jij het vaker gehoord, ben je er bekend mee?

Ja, een vriendin heeft er een poosje last van gehad na een ooglidcorrectie.
Ik heb zelf ook een ooglidcorrectie gehad een jaar of wat terug. En de jaren zorgen vanzelf weer voor overtollig vel :proud:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is wel een vervelende complicatie. Zou het helpen als je bij het naar bed gaan die vette oogzalf gebruikt, of doe je dat al? Ik denk dat iets van een pleistertje trouwens een goed idee is als je daarmee je ogen echt goed gesloten kunt houden. Hopelijk merk je dan verbetering.
Alle reacties Link kopieren
Als het met de hierboven vermelde plakkertjes niet lukt zou een slaapmaskers misschien helpen? Ik heb een slaapmasker van samsonite, deze heeft een soort van korreltjes die je ogen wellicht wat beter dicht houden.

Verder, heb je al oogdruppels met hyaluron geprobeerd?
Ook droge ogen na ooglidcorrectie.
Heeft in mijn geval niets te maken met teveel huid weghalen.
Jaar lang allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis, helaas kunnen ze er niets aan doen. Ik druppel de hele dag door, om de schade aan mijn ogen te beperken.

Ik raad je aan om geen lenzen meer te dragen, omdat die de ogen nog droger maken.
Gebruik oogdruppels zonder conserveringsmiddel.
Bij langdurig gebruik, krijg je anders nog meer last van droge ogen
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
13-06-2021 21:12
Jeetje, dat is wel een vervelende complicatie. Zou het helpen als je bij het naar bed gaan die vette oogzalf gebruikt, of doe je dat al? Ik denk dat iets van een pleistertje trouwens een goed idee is als je daarmee je ogen echt goed gesloten kunt houden. Hopelijk merk je dan verbetering.
Ja, zeker vervelend... Ik gebruik de zalf inderdaad al voor het slapen gaan!
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
13-06-2021 21:21
Als het met de hierboven vermelde plakkertjes niet lukt zou een slaapmaskers misschien helpen? Ik heb een slaapmasker van samsonite, deze heeft een soort van korreltjes die je ogen wellicht wat beter dicht houden.

Verder, heb je al oogdruppels met hyaluron geprobeerd?
De slaapmaskers had ik ook al bedacht. Ik heb al vele soorten besteld. De meesten laten juist ruimte voor de ogen om nog open te kunnen, geen druk te geven. Ook al wat maskers besteld die juist verzwarend zouden moeten werken, maar ik heb de juiste nog niet gevonden. Ik ga eens kijken naar degene die jij noemt!
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
13-06-2021 21:30
Gebruik oogdruppels zonder conserveringsmiddel.
Bij langdurig gebruik, krijg je anders nog meer last van droge ogen
Wat vervelend dat jij ook zo'n last hebt! En zo lang al dus ook...
Je geeft aan dat er niet teveel huid is weg gehaald, maar zijn ze er wel achter waardoor je ogen nu droog zijn?
En hebben ze iets aangegeven over mogelijk herstel en de termijn?

Ik draag mijn lenzen inderdaad al niet meer.
Voor de ingreep droeg ik ze dagelijks, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bij wijze van. Nooit last gehad van droge ogen.
Ik heb nu druppels zonder conserveermiddel, maar die gebruik ik dus nauwelijks.
ik ga kijken of de zalf met conserveermiddel is, dat zal haast wel.
NO-ID schreef:
13-06-2021 21:39
Wat vervelend dat jij ook zo'n last hebt! En zo lang al dus ook...
Je geeft aan dat er niet teveel huid is weg gehaald, maar zijn ze er wel achter waardoor je ogen nu droog zijn?
En hebben ze iets aangegeven over mogelijk herstel en de termijn?

Ik draag mijn lenzen inderdaad al niet meer.
Voor de ingreep droeg ik ze dagelijks, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bij wijze van. Nooit last gehad van droge ogen.
Ik heb nu druppels zonder conserveermiddel, maar die gebruik ik dus nauwelijks.
ik ga kijken of de zalf met conserveermiddel is, dat zal haast wel.
Ik stuur je een pb
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
13-06-2021 21:57
Ik stuur je een pb
Prima!
Als je liever zalf gebruikt ipv druppels, ik gebruik ook een gel de vidisic carbogel heeft ook geen conserveermiddel.
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
13-06-2021 21:30
Gebruik oogdruppels zonder conserveringsmiddel.
Bij langdurig gebruik, krijg je anders nog meer last van droge ogen
wat bedoel je precies met conserveringsmiddel?? En heb je een tip qua merk?
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
13-06-2021 22:31
Als je liever zalf gebruikt ipv druppels, ik gebruik ook een gel de vidisic carbogel heeft ook geen conserveermiddel.
Bedankt voor de tip. Gel heb ik gebruikt, maar leek ook minder te doen voor mijn ogen in vergelijking met de zalf.
poppetje2006 schreef:
14-06-2021 08:17
wat bedoel je precies met conserveringsmiddel?? En heb je een tip qua merk?
Ik heb van de oogarts Hylan oogdruppers en Vidisic carbogel voor de nacht.
De oogarts wees mij erop dat oogdruppels met conserveringsmiddel, bij langdurig gebruik het tegenovergestelde effect geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven