Gezondheid alle pijlers

Droge ogen, wie ook?

21-04-2014 16:42 14 berichten
Hoi, ik heb sinds een klein jaar best vaak een oogontsteking gehad. Op allergie getest. Kwam niks uit (middels bloed). Toen een tube gekregen met een zalfje wat staat voor droge ogen om ze te bevochtigen. En dat helpt grotendeels. Ik ben er ook achter dat het dat is. Als ik in de film heb gezeten (airco) dan is het raak, als ik een lange autorit heb gemaakt (vakantie) is het ook raak ook door de airco. Maar ook in een restaurant e.d. Ik heb jaaarenlang lenzen gedragen en ze ook niet altijd s'avonds bij thuiskomst netjes uitgedaan, dus te lang intensief gedragen met intensief computergebruik. Dus te weinig geknipperd en daardoor is dit ontstaan. Ik druppel nu dagelijks 1 of 2x een druppeltje oogbevochtiger, en doe sinds kort oefeningen die ik op internet vond. Hoofd rechthouden en naar links rechts etc. kijken. Mijn vraag... wie heeft dit ook? Heb je nog tips? Gaat het ooit nog over?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt het door de Diane pil.

Toen ik er een tijdje mee gestopt was had ik er geen last meer van, maar kreeg ik weer andere klachten.

Ik heb ook last van de airco, en in een rokerige kroeg zul je mij niet snel tegenkomen.

Ik draag geen lenzen en doe er verder ook niets mee omdat ik er normaal niet zoveel last van heb.
Ok Saartje, dat is een goede tip. Ben ook sinds die tijd weer aan de pil, dus het zou daaraan kunnen liggen. Ik ben nu ongesteld, dus laat ik er eens mee stoppen.
Ik heb de laatste tijd (ongeveer drie weken) ook last van mijn ogen. Droog tot aan tranend toe, gaat ook gepaard met jeuk. Heb laatst een allergische reactie gehad op cosmetica en nog steeds last van. Plus een lichte vorm van hooikoorts, dus lekker veel niezen erbij.

Ik gebruik trouwens Oogentroost van Weleda. Werkt geweldig bij droge ogen!
Ik moest ook druppelen, maar eenmaal gewend kom je er niet meer of moeilijk van af.

Droge ogen ontstaan omdat het vetfilmpje op je oog niet voldoende is. Niet omdat je geen traanvocht aanmaakt.

Door een onvoldoende vetfilmpje verdampt je oogvocht sneller dan normaal. Vandaar dus droge ogen.

Bij mij dus.

Ik ben gaan googlen en kwam uit op visolie.

Ik ben capsules visolie (omega-3) gaan slikken.

Probleem weg.

Ik heb geen last meer van droge ogen.

Mss kun je hier wat mee.
Dank je wel Schimmel. Had jij er ook wel eens ontstoken ogen van? Ik heb dat zo'n 1x in de 3 mndn denk ik. Heel vervelend, en vaak droog gevoel. Zal die visolie morgen kopen, hoeveel per dag? Weet jij waarom jij droge ogen had ontwikkelt?
Bij mij lag het aan de kliertjes die voor het vetlaagje in het traanvocht zorgen. Een paar weken met een warme doek op de ogen (20 min.) en dan masseren. Dat hielp veel.
Airco's zorgen vaak voor problemen, ook verkoudheid/keel ellende etc

Helaas geen tips (heb zelf chronische oogontsteking en ook gel om ogen vochtiger te maken)
Quattro, wat ontzettend balen. Hoe komt dat dan? Wat zegt de huisarts?
Vroeg in de overgang.

Geen ontstoken ogen.

Ik slik 2 capsules pd 1000 mg van de Tuinen.
Wat een goede tip van die visolie. Ga ik ook proberen. Ik heb al jaren droge ogen, en kan geen lenzen meer in. Ik wilde eigenlijk mijn ogen laten laseren, maar ben bang dat het dan alleen maar erger wordt. Heeft iemand daar ervaring mee? Laseren ondanks droge ogen?
Ik heb vorig jaar van de oogarts te horen gekregen dat ik het droge ogen syndroom heb. Ik had al een hele tijd last van droge, pijnlijke ogen en regelmatig ontstoken ogen. Ik dacht dat het door het dragen van lenzen kwam, of door hooikoorts. Uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan, allemaal testen gehad en uiteindelijk de vage conclusie dat ik het droge ogen syndroom heb en dus te weinig traanvocht aanmaak.

De laatste tijd gaat het weer beter, geen pijn aan mijn ogen en ik kan weer huilen met tranen, dus ik wil binnenkort kijken of ik misschien toch af en toe daglenzen zou kunnen dragen.

Ik lees hierboven over visolie.. ik denk dat voeding bij mij ook een oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb een eetstoornis gehad, en heel lang heel eenzijdig gegeten. Het afgelopen half jaar wekelijks vis gegeten en meer gezonde vetten. De huisarts zei niks over voeding, maar het zou best kunnen dat er een verband is.
Ben wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Nu gaat het bij mij ook vrij ok, ik had vorig jaar aan de lopende band oogontsteking. Nu is het alweer 3 maanden geleden, maar wordt nog wel vaak 's ochtends met dichtgeplakte ogen wakker en geregeld licht rode adertjes in de ogen. Ik gebruik nu ook wel vidisic carbogel en slik nu ongeveer 2 maanden omega 3 tabletten (visolie idd). Ik heb alleen nog steeds mijn daglenzen niet in, en heb -2. Heb nu vaak mijn bril op, maar baal ik wel van. Durf niet meer zo goed mijn lenzen in, voelt dan zo droog. Vandaag hippe zonnebril op sterkte besteld :-)
Ik heb het ook als ik lenzen draag. Als ik mijn bril op doe heb ik nergens laat van. Daarom draag ik dan ook geen lenzen meer. (-7)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven