Gezondheid alle pijlers

Dromen

14-03-2016 08:44 15 berichten
Goedemorgen,

De laatste tijd droom ik heel veel.

De volgende ochtend herinner ik mij tussen de 1 en 3 dromen. De onderwerpen verschillen enorm. T kan gaan over een collega maar ook mijn ouders en schoonouders komen erin voor. Als de droom niet heel leuk was (geen nachtmerrie) word ik chagrijnig wakker. Ik heb dan echt even nodig om de droom van mij af te zetten. Ik heb dit in tijden dan een maand heel veel dromen en dan weer even niet om vervolgens weer veel te dromen.

Weet iemand wat dat betekent?
Bij mij heeft het altijd te maken met hoe moe ik ben, hoe druk ik het heb en welke heftige dingen er gebeuren, maar ook bv of ik alcohol heb gedronken of niet. Soms is er ook geen peil op te trekken, dus denk niet dat het al te veel betekent...
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader kreeg altijd bizarre dromen op vakantie. Een beetje alsof hij de stress van zijn werk op die manier verwerkte ofzo. Zou zoiets bij jou ook kunnen spelen? Zelf droom ik altijd raar en veel haha.
Ik zit nu ook in zo'n periode van heel veel dromen. Ik heb dat ook zo nu en dan, maar het hangt niet samen met bepaalde dingen. Misschien dat je wat meer stress hebt of in je hoofd met veel dingen bezig bent, maar het hoeft niet.
Ik drink sowieso niet veel alcohol. Dus dat kan het zeker niet zijn. T klopt wel dat ik in mijn hoofd druk ben met een aantal dingen. Maar de dromen hebben niks met die dingen te maken.
Heb het ook wel eens. Vooral als ik het koud heb en met veel dekens slaap, om vervolgens zwetend wakker te worden
Volgens onderzoekers droom je elke nacht, alleen de dromen in je diepe slaap herinner je je niet. Waarschijnlijk slaap je dus op dit moment minder diep waardoor jij je dromen kunt onthouden. Miss heeft het te maken met dat het weer vroeger ligt word?
Dat is normaal omdat een droom (ontsproten uit dat wat je bezighoudt) indruk maakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Iemand ervaring met Lucide dromen? Dus dat je op het moment dat je droomt weet dat je aan het dromen bent? Sommigen beweren zelfs in dit soort dromen hun droom te kunnen sturen. Dat lijkt me nu eens leuk, zelf nog nooit gehad.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik ben een lucide dromer)
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:chentolove schreef op 14 maart 2016 @ 09:02:

Heb het ook wel eens. Vooral als ik het koud heb en met veel dekens slaap, om vervolgens zwetend wakker te wordenIk droom als ik met sokken aan slaap, doe ik dus niet meer. Dan maar kouwe kluifjes
quote:Friction-90 schreef op 14 maart 2016 @ 09:04:

Iemand ervaring met Lucide dromen? Dus dat je op het moment dat je droomt weet dat je aan het dromen bent? Sommigen beweren zelfs in dit soort dromen hun droom te kunnen sturen. Dat lijkt me nu eens leuk, zelf nog nooit gehad.

Ik weet altijd wanneer ik een nachtmerrie heb en kan mijzelf dan wakker maken.

Wat bizar is, is dat ik omstanders in mijn droom dan hoor zeggen " hee, ze wordt wakker..!"
In de eerste week dat ik zwangerschapsverlof had, droomde ik heel veel. Had vast te maken met tot rust komen.
Ik onthoud mijn dromen al zolang ik me kan herinneren. Ik word soms huilend, soms lachend, soms boos wakker. Deze emotie blijft dan ook lang hangen. Soms ben ik er wel een hele dag Door van slag.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
quote:ana_isabel schreef op 14 maart 2016 @ 10:04:

[...]

Ik weet altijd wanneer ik een nachtmerrie heb en kan mijzelf dan wakker maken.

Wat bizar is, is dat ik omstanders in mijn droom dan hoor zeggen " hee, ze wordt wakker..!"Lijkt me echt heel apart, heb zoiets nog nooit ervaren. Onthou de meeste van mijn dromen ook niet. Vind ik echt jammer! Zou natuurlijk leuker zijn als je een lucide droom hebt bij een positieve / grappige / leuke droom
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven