Duidelijk eigen bioritme (hormonen?) - wie ook?
vrijdag 13 december 2013 om 17:39
Ik ben gewoon benieuwd wie net als ik een heel duidelijk intern ritme heeft. Mijn energiedieptepunten zitten op 2 uur 's middags en 9 uur 's avonds, ik kan de klok erop gelijk zetten. Mijn emotiedieptepunt zit zo rond etenstijd, dus tussen 5 en 7. Los van de geijkte dingen (genoeg slapen, zorgen dat je op tijd eet, etc.) blijft dit behoorlijk constant. Verder ben ik ochtend- noch avondmens, ik weet dan ook niet welk dagdeel ik het best functioneer.
Wie herkent dit? Zou het hormonaal bepaald zijn?
Wie herkent dit? Zou het hormonaal bepaald zijn?

vrijdag 13 december 2013 om 19:38
vrijdag 13 december 2013 om 20:31
Emotiedieptepunt? Dat noem ik honger.
De rest herken ik wel, ben zelf een uitgesproken avondmens door werk moet ik vroeg opstaan en ik heb het daar erg moeilijk mee ook als ik genoeg slaap.
Wat hiervoor al gezegd werd in vakanties verschuift mijn ritme naar wat voor mij normaal en prettig voelt en ga ik om 1u naar bed en slaap tot 9u. Dan voel ik mij het prettigst, functioneer ik beter en heb veel meer energie.
Misschien ga ik toch maar weer avonddiensten draaien. Heerlijk.
De rest herken ik wel, ben zelf een uitgesproken avondmens door werk moet ik vroeg opstaan en ik heb het daar erg moeilijk mee ook als ik genoeg slaap.
Wat hiervoor al gezegd werd in vakanties verschuift mijn ritme naar wat voor mij normaal en prettig voelt en ga ik om 1u naar bed en slaap tot 9u. Dan voel ik mij het prettigst, functioneer ik beter en heb veel meer energie.
Misschien ga ik toch maar weer avonddiensten draaien. Heerlijk.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)