Gezondheid alle pijlers

Duidelijk eigen bioritme (hormonen?) - wie ook?

13-12-2013 17:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon benieuwd wie net als ik een heel duidelijk intern ritme heeft. Mijn energiedieptepunten zitten op 2 uur 's middags en 9 uur 's avonds, ik kan de klok erop gelijk zetten. Mijn emotiedieptepunt zit zo rond etenstijd, dus tussen 5 en 7. Los van de geijkte dingen (genoeg slapen, zorgen dat je op tijd eet, etc.) blijft dit behoorlijk constant. Verder ben ik ochtend- noch avondmens, ik weet dan ook niet welk dagdeel ik het best functioneer.

Wie herkent dit? Zou het hormonaal bepaald zijn?
Dit is volgens mij iets wat in de genen zit.

Ik heb dit ook trouwens.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Wat is een emotiedieptepunt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Klinkt wel lekker: emotiedieptepunt, hou ik erin
Hoe weet je wanneer je op je emotiedieptepunt zit?

Klinkt meer als iets voor tijdens de feestdagen
quote:dubbeltje4 schreef op 13 december 2013 @ 19:05:

Klinkt wel lekker: emotiedieptepunt, hou ik erin Als er een emotiedieptepunt is, moet er ook een emotiehoogtepunt zijn! Of is dat alleen tussen de lakens?
Bioritme ja dat herken ik heel erg. Ik ben echt een avondmens. Als ik voor 7 uur op moet dan functioneer ik heel slecht. Ook al ga ik heel vroeg naar bed toe en slaap ik goed.

Als ik vakantie heb dan schuif ik langzaam op, steeds later opstaan en later naar bed. Mijn beste tijd is in de namiddag.
Single, ik heb dat net zo. Beste tijd, om 1 a 2 uur naar bed, tot 10 uur slapen. In de namiddag presteer ik het best.

Ik sta nu om half 7 op, de eerste uren ben ik echt niks waard. Lig om 11 uur in bed. Maar dit is zo niet mijn ritme!
Emotiedieptepunt? Dat noem ik honger.

De rest herken ik wel, ben zelf een uitgesproken avondmens door werk moet ik vroeg opstaan en ik heb het daar erg moeilijk mee ook als ik genoeg slaap.

Wat hiervoor al gezegd werd in vakanties verschuift mijn ritme naar wat voor mij normaal en prettig voelt en ga ik om 1u naar bed en slaap tot 9u. Dan voel ik mij het prettigst, functioneer ik beter en heb veel meer energie.

Misschien ga ik toch maar weer avonddiensten draaien. Heerlijk.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Ik ben een ochtendmens,smiddags rond 16 uur heb ik een dip (moe,lui) en s avonds heb ik wat jij noemt een emotie dieptepunt. Bleh dat kunstlicht,dat donkere gedoe.

Waar het aan ligt? Geeeen idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven