Gezondheid alle pijlers

Dunner haar

21-02-2017 13:46 14 berichten
Ik maakte op vakantie een foto van de bovenkant van mijn hoofd en daar schrok ik een beetje van. Ik heb kort haar, korte stekels dus, en die breng ik in model met gel. Nu had ik er best wel wat gel ingedaan, maar het was(/is) zo ongelofelijk dun. Je ziet mijn hoofdhuid heel goed en ik moest oppassen dat ik niet zou verbranden op mn hoofd.

Het is dat ik zwart haar heb, dat je die nog enigzins zag, maar met blond haar zou ik kaal hebben geleken bovenop, zo dun. Later maakte ik ook nog een foto zonder gel erin, maar ook dan zie je heel dun haar.

Ik ben vandaag bij de dokter geweest, eigenlijk voor iets anders, en heb dit aangegeven bij haar. Morgen heb ik een echte afspraak met haar en gaat ze er naar kijken. Ze zei vandaag al dat het aan hormonen kan liggen, of aan een schimmel. Laat ik nu juist voor dat laatste al een behandeling hebben gehad met ketoconazol en heb al een poosje geen last meer van de symptomen van schimmel (jeuk en witte puntjes op mn hoofd).

Ik ga niet van het ergste uit, maar om eerlijk te zijn heb ik geen problemen met dunner wordend haar. Meer vrouwen die het niet heel erg zouden vinden?
Alle reacties Link kopieren
Je schrok maar vond het niet heel erg?

Ik hoop dat de dokter de oorzaak vind.
Ik zou het echt heel erg jammer vinden.

Tenzij je echt mega veel en dik haar hebt. Dan zou ik er iets minder van balen.

Met de nadruk op iets.
Ik heb dat ook, enorm volle bos krullen naar miezerig bosje. Als ik het op steek zie je de strengen en er onder hoofdhuid. Ik vind het dus wel vreselijk. Ben benieuwd wat er bij jou uit komt.
Bijwerking ketoconazol: abnormale haartextuur, alopecia..
Heb je al een diagnose strikje?

Klote voor je
Ik heb ook heel dun haar, Ik ben begonnen met een voedingssupplement van Bayer, in zweden heet het priorin.

Het is helaas niet goedkoop maar ik zie wel nieuwe haargroei vanaf het moment dat ik ben begonnen met slikken. Was heel duidelijk te zien toen ik bij de kapper was.

Een volle bos zal het wel niet worden, maar ik ben blij met het verschil en blijf het dus slikken.
quote:Zalmsnipper schreef op 21 februari 2017 @ 13:49:

Je schrok maar vond het niet heel erg?

Ik hoop dat de dokter de oorzaak vind.Meer in de zin dat ik even dacht: "Oef dat is wel dun.", maar ik vind het niet erg in zoverre dat ik er niet per se iets aan zou willen laten doen. Of langer haar laat groeien wat het verbergt.
quote:Zalmsnipper schreef op 21 februari 2017 @ 14:04:

Heb je al een diagnose strikje?

Klote voor je

Nee, ben ook nog niet naar de dokter geweest hoor. Ik ben nu wel gestopt met de pil (yasmin) en heb supplementen. Misschien gaat dat iets helpen en anders ga ik wel naar de dokter.

Bedankt
Ik hoop voor je dat het bijtrekt. Ik heb zelf alopecia sinds mijn 17e, supplementen kunnen echt heel veel doen!
Je haar is wel een afspiegeling van je algehele gezondheid. Heel erg is het misschien niet maar als je zorgt voor een gezond lichaam hebben andere kwalen minder kans. Dunner haar kan betekenen dat je wat voedingsstoffen mist of dat de hormonenboel ontregeld is. Veel mensen komen stoffen als zink en vitamine B tekort; door eventueel pilgebruik wordt dit alleen maar erger. Sinds ik edelgistvlokken - veel vitaminen en mineralen - gebruik heb ik een mooiere bos haar.Tegenwoordig wordt ook wel gesproken van insulineresistentie, als factor bij vele kwalen. Kan je ook bijsturen.

Wat de schimmeltjes betreft, dan is ook de binnenkant belangrijk.

https://www.healthyhormones.eu/haaruitval/
Kan het kwaad om van die huid-, haar- en nagelpillen te gaan nemen?
Goede reden voor lange lokken i.p.v. kort pittig kapsel. Of bent u een man?
quote:divadevil schreef op 21 februari 2017 @ 20:18:

Goede reden voor lange lokken i.p.v. kort pittig kapsel. Of bent u een man?Nee, geen goede reden. Simpelweg omdat ik dat niet wil. Ik wil het zo kort als ik het nu heb. En dat heeft niets met man of vrouw zijn te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven