dwanggedachte/tic
donderdag 31 januari 2019 om 17:33
Hee allemaal! Ik heb sinds afgelopen zomer last van een soort dwanggedachte. Ik ben altijd een best sociaal en enthousiast persoon geweest, maar deze zomer kreeg ik plotseling een hele aparte gedachte. Elke keer als ik aan het praten was was hier een soort 'hyperbewust' van, dus ik bedacht elke keer hey ik ben aan het praten. Hierdoor kon ik niet meer nadenken over datgeen waar ik over aan het praten was. Dit bleef elke keer terugkomen, en nu is het zo erg dat ik geen een gesprek meer kan voeren met iemand zonder die gedachte. Het is een soort tic en ik kom er niet meer vanaf, en het neemt mijn hele leven over. Ik ben extreem verlegen geworden, kom niet goed meer uit mijn woorden en als resultaat hiervan ben ik angstig en somber. Het is nu al zo lang gaande dat ik echt niet meer weet wat ik moet doen. Ik ben bij meerdere psychologen geweest, heb medicatie geprobeerd (oxazepam), maar niks helpt. Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt of iemand die tips heeft voor mij? Alvast heel erg bedankt! Liefs
donderdag 31 januari 2019 om 17:44
Hoe lang ben je bij iedere psych geweest? En hoe lang heb je oxa gebruikt? Vaak zijn dit soort dingen niet in "twee weken" op te lossen. Kan best een tijd duren. Wat zeiden zij hierover?
Overleg met je ha of je naar een psychiater kunt, die kan je beter afstemmen op evt medicatie.
Overleg met je ha of je naar een psychiater kunt, die kan je beter afstemmen op evt medicatie.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 31 januari 2019 om 18:21
Ik zou hypnose overwegen. Ik heb dit zelf gehad omdat ik steeds negatieve gedachtes had die ik moeilijk los kon laten. Uiteraard ook andere dingen die ze recht heeft gezet bij mij. Ik dacht overal bij na. Werd soms gek van al die gedachtes. Het heeft bij mij heel erg geholpen.
Laatst zelfs voor de 2e keer heen geweest omdat ik nog met andere persoonlijke dingen zat.
Laatst zelfs voor de 2e keer heen geweest omdat ik nog met andere persoonlijke dingen zat.
donderdag 31 januari 2019 om 19:43
Op zich is het niet erg dat je je soms niet herinneren kan waar je over aan het praten bent. Dan zeg je sorry, ik moest ineens even aan iets anders denken en nu ben ik de draad even kwijt, waar ging het ook alweer over? Heel veel mensen overkomt dat als ze nerveus zijn. De meesten vinden het niet erg om het even te herhalen.
Als het erg belangrijk is dat je hoort wat er gezegd wordt dan schakel je de microfoon van je smartphone even in. Die laat je dan meedraaien in je tas voor alle zekerheid.
Voor speeches schrijf je een heel uitgebreide herinneringsspiekbrief.
Als het erg belangrijk is dat je hoort wat er gezegd wordt dan schakel je de microfoon van je smartphone even in. Die laat je dan meedraaien in je tas voor alle zekerheid.
Voor speeches schrijf je een heel uitgebreide herinneringsspiekbrief.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven