Gezondheid alle pijlers

Echo abdomen (bovenbuik)

23-08-2016 20:21 22 berichten
Ik heb morgenochtend om 08.15 een echo ivm cystes in lever en nieren. Nu kan ik me gewoon niet meer herinneren of ik nuchter moest of niet.

Dom excuus maar ik ben zo in de weer geweest met mijn gezondheid en ziekenhuizen de afgelopen periode waarbij ik dus gewoon niet goed heb opgelet bij het maken van de afspraak .

Google helpt niet, de ene keer staat er volle blaas en dus drinken van te voren en de andere keer nuchter.

Iemand hier toevallig ook zo'n echo gehad die me kan vertellen of ik nuchter moet of juist goed moet drinken?
anoniem_29712 wijzigde dit bericht op 23-08-2016 20:22
Reden: Typo's
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja je moet absoluut nuchter zijn!

Op de websites van de meeste ziekenhuizen vind je online patiëntenfolders. Daarin wordt uitgelegd wat ze gaan doen en hoe je jezelf moet voorbereiden.
Voor je lever zou ik zeggen nuchter maar voor je nieren drinken...

Ik zou nuchter gaan, 's morgens vroeg plassen en een fles water meenemen denk ik.
Ik moest nuchter, maar wel met een volle blaas. Heb je geen info gehad bij het aanvraagformulier?
Dank Balpen, daar had ik inderdaad gekeken maar omdat het voor lever en nieren is zijn het verschillende folders met verschillende adviezen.

Dat was ook een beetje mijn logica Pien6, dus ik denk dat ik jouw advies ga opvolgen en een grote fles water meeneem.

Ik heb helaas geen info of aanvraagformulier gehad Mary57. Ik rol een beetje van het ene in het andere onderzoek dus het gaat niet helemaal volgens de normale weg

Dank dames! Ik denk dat ik dan inderdaad nuchter ga en flink wat water meeneem zodat ik kan zorgen voor een volle blaas als dat nodig is. Zal ook extra vroeg gaan dan heb ik ruim de tijd.
quote:mary57 schreef op 23 augustus 2016 @ 20:30:

Ik moest nuchter, maar wel met een volle blaas. Heb je geen info gehad bij het aanvraagformulier?

idem. Ik kreeg vooraf wel een brief met deze instructies, jij niet?

Voor de zekerheid zou ik me daar iig aan houden, mocht volle blaas niet nodig zijn kun je hem altijd ter plaatse legen ;)
Oja ...een fles water meenemen en ter plekke voor een volle blaas gaan gaat dan inderdaad niet werken als je nuchter moet zijn

En nee dus geen instructies ontvangen paper-note, maar ook niet handig van mij dat ik daar pas de avond van te voren over nadenk.

Nuchter mét volle blaas wordt het dus, thanks!
je mag wel wat water drinken hoor, dat valt ook onder 'nuchter'. Maar ikdenk dat het niet de bedoeling is dat je 1,5L wegklokt.

Aangezien het 's morgens vroeg is zou ik gewoon opstaan en zonder te plassen/eten naar het onderzoek gaan. Juist niet te lang vooraf aanwezig zijn want dan kun je het misschien niet ophouden Sterkte iig!
Meen je dat nou paper-note? Ik heb altijd gedacht dat nuchter niet eten en drinken was

Weer wat geleerd!

Oja dat is eigenlijk nog beter, kort van te voren daar pas zijn. Hoop dat ze dan niet te hard op mijn blaas gaan duwen met dat echo apparaat
Mijn zoon heeft gisteren een echo van nieren en blaas gehad. In de info die we bij het maken van de afspraak kregen stond dat je een uur van te voren moest plassen en dan een liter water drinken. Die info was voor volwassenen, voor kinderen moesten we zelf maar bedenken hoeveel water hij moest drinken. ('Pas dat maar een beetje aan, een liter hoeft niet')
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Pas echo nieren gehad en dat moest nuchter: niet eten maar ook niet drinken.

Alleen een slokje om de medicatie weg te spoelen.

Eventuele cystes zijn dan goed zichtbaar.
quote:redcap schreef op 23 augustus 2016 @ 21:03:

Mijn zoon heeft gisteren een echo van nieren en blaas gehad. In de info die we bij het maken van de afspraak kregen stond dat je een uur van te voren moest plassen en dan een liter water drinken. Die info was voor volwassenen, voor kinderen moesten we zelf maar bedenken hoeveel water hij moest drinken. ('Pas dat maar een beetje aan, een liter hoeft niet')Ik neem voor de zekerheid maar water mee inderdaad. Sterkte met jouw zoon!
quote:Jejoue schreef op 23 augustus 2016 @ 21:24:

Pas echo nieren gehad en dat moest nuchter: niet eten maar ook niet drinken.

Alleen een slokje om de medicatie weg te spoelen.

Thanks, ik zal inderdaad maar geen liters wegdrinken . Ik hoor/lees echt veel verschillende dingen.

1 ding weet ik zeker, ik ga de volgende keer extra goed opletten bij het maken van een afspraak.
Als het alleen om cystes gaat mag je niet drinken.
Huisartsenpost even bellen voor advies?
quote:Jejoue schreef op 23 augustus 2016 @ 21:34:

Als het alleen om cystes gaat mag je niet drinken.Ik speel idd maar gewoon op safe, niet drinken mét volle blaas en fles water mee voor de zekerheid. Dan kom ik niet voor niks.
Ik werk in het ziekenhuis en bij ons moet zo'n onderzoek inderdaad nuchter. Ik zou voor de zekerheid vanaf 00.00 niets meer eten en drinken en wat te eten en drinken meenemen voor na de echo. Succes!
Dank Trisquelle! Ik neem het zekere maar voor t onzekere. Banaan en water zitten al in de tas
Oke, ik heb het vanochtend even nagevraagd. Het was inderdaad 6 uur van te voren niet meer eten (of roken maar ik rook niet ), ik had wel gewoon water mogen drinken en volle blaas was inderdaad noodzakelijk geweest als ze ook verdenkingen hadden voor de blaas.

Vrijdag als het goed is al de uitslag.
Ik heb vandaag de uitslag gekregen. 1 van de niercystes heeft verkalking en de HA ging overleggen wat ze daar mee gingen doen. De HA was een vervanger dus ik hoor het vandaag of volgende week donderdag pas

Iemand toevallig ervaring met een niercyste met verkalking ? Ik heb uiteraard weer eens niet doorgevraagd en Google is nu niet mijn vriend
geen ervaring, maar wil je wel sterkte toewensen met het afwachten!
quote:nienkejj schreef op 25 augustus 2016 @ 22:10:

geen ervaring, maar wil je wel sterkte toewensen met het afwachten!Thanks! Ik hou nooit zo van dat wachten inderdaad, maar moet gewoon even geduld hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven